زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به  دوئت، فیلم سوال های بی جواب، نقد از چکاوک شیرازی

نگاهی به دوئت، فیلم سوال های بی جواب، نقد از چکاوک شیرازی

فیلم راجع به دو زوج است از  همان ابتدا اولین سوال از سازنده ی فیلم مطرح می شود. چرا در انتخاب بازیگر ها تا این حد بی دقتی  به خرج داده

اختصاصی آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

دوئت فیلمی که توانست هزاران سوال بی پاسخ به جا بگذارد.

فیلم راجع به دو زوج است از  همان ابتدا اولین سوال از سازنده ی فیلم مطرح می شود. چرا در انتخاب بازیگر ها تا این حد بی دقتی  به خرج داده. وقتی" مینو" با همسرش حرف میزدند و او را راهنمایی می کرد، انگار مادری با پسرش حرف می زند. همینطور با کنار هم قرار دادن "مسعود"  و "سپیده"  وقتی مسعود پیگیر گذشته ی همسرش بود انگار پدری ست که نگران دخترش شده.

سوال دوم،  طبق اطلاعات فیلم "مسعود"  و "سپیده  "دو سال است که با هم زندگی می کنند. آیا تا به حال پیش نیامده که زن یا شوهر ناراحت باشند و در خودشان فرو بروند؟ که مسعود وقتی حس کرد همسرش ناراحت است تا این حد پیگیر دلیل این ناراحتی شد؟

نگاهی به  دوئت، فیلم سوال های بی جواب، نقد از چکاوک شیرازی
نگاهی به دوئت، فیلم سوال های بی جواب، نقد از چکاوک شیرازی

فقط در جایی گفت که همسرش سرزنده و بانشاط بوده. ما که او را همانطور افسرده و ناراحت از ابتدا تا انتهای فیلم دیدیم و متوجه ی تغییر به خصوصی نشدیم!! در ثانی اگر میگوید او سرزنده بوده، فردای آن شب ناراحتی، که "سپیده "را سرزنده و مشغول کار و زندگی اش دیدیم. پس علت اصلی کنجکاو شدن همسرش چه بود؟

سوال بعدی، حالا که مسعود(با بازی علی مصفا) با عملیات آل کاپون، پی به دلیل ناراحتی همسرش ( با بازی نگار جواهریان )برد، دلیل آن همه سوال و جواب چه بود؟ همسرش که قبل از ازدواج همه چیز را برایش گفته بود.  

. اگر کارگردان خواسته شکل گرفتن شک در زندگی زناشویی را به تصویر بکشد، اصلا موفق نبوده.

سوال بعدی، چرا یک نفر بعد از گذشت چند سال و با وجود ازدواجش، تصمیم میگیرد به خاطر کاری که کرده و ما هرگز نمیفهمیم چه کاری ،می خواهد  از دوستش  عذرخواهی کند؟

شاید در دنیای واقعی از این تصمیم های بی منطق گرفته شود ولی در دنیای فیلم باید یک دلیل منطقی و قوی برای تصمیم های فیلم و کنش ها و واکنش ها وجود داشته باشد.

review-to-the-duet-a-film-of-unanswered-questions
review-to-the-duet-a-film-of-unanswered-questions

فیلم پر از دیالوگ های ( گنده گویی) به دردنخور است. تعریف موضوع مرگ همسر دوستشان، حرف زدن راجع به چگونگی مرگ شتر و صدها حرف بی دلیل دیگر.

در آخر هم که "سپیده" با دوست سابقش تماس میگیرد و می گوید از او متنفر است، مگر قرار بود وارد رابطه ی عاشقانه ای بشوند که بعد از شنیدن حرف های او، کاتب ناگهان به دنبال همسرش می دود و او را در خانه میابد؟ و ناگهان فیلم تمام می شود!!!

شاید کارگردان قصد داشته بگوید که زندگی تان فعلیتان را حفظ کنید و گذشته‌ها گذشته و از این قبیل. اما متاسفانه حتی نوع روایت فیلم هم ما را سرگرم نکرد، چه برسد به این که بخواهیم از فیلم‌ پیامی هم دریافت کنیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به دوئت، فیلم سوال های بی جواب، نقد از چکاوک شیرازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به دوئت، فیلم سوال های بی جواب، نقد از چکاوک شیرازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.