زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت های Psp چیستند؟ میدانستید هرروز با آنها سر و کار داریم؟

شرکت های Psp چیستند؟ میدانستید هرروز با آنها سر و کار داریم؟

شرکت های PSP همان شرکت هایی هستند که نقش واسطه میان خریدار و بانک را برای پرداختی مطمئن حین خرید خدمات و محصولات یک سایت انجام میدهند.

شرکت Psp چیست؟

از همین ابتدا میرویم سر اصل مطلب! آسمونی برای شما توضیح میدهد که شرکت های PSP یا به عبارتی شرکت های واسطه بین بانک‌ها و مشتریان تجاری، آن دسته از شرکتهایی هستند که وظیفه‌شان صرفا اتصال شرکتهای مختلف به صفحه پرداخت میباشد. درواقع هربار که خرید اینترنتی میکنیم این نوع شرکت ها درحال ارائه خدمات هستند تا پرداخت موفقی داشته باشیم.

شرکت های PSP از جمله شرکت های بزرگ در حوزه پولی و مالی کشور محسوب میشوند که واسطه بین بانک ها و مشتریان تجاری بوده و عملا خدمات بانکی را برای عموم مردم پیاده میکنند. در واقع یک شرکت PSP یک درگاه واسط بانکی است.
شرکت های PSP مجاب به دریافت مجوز شاپرک هستند. بانکهای کشور پس از انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) میتوانند روند پرداخت را به عهده این شرکت ها واگذار کنند.

شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک)

پرداخت بانکی
پرداخت بانکی

شاپرک با توجه به لزوم وجود نظارت دقیق و همه جانبه بر عملیات بانکی از طریق پایانه های فروش و حصول اطمینان از رعایت استانداردها و ضوابط ، مبارزه با پولشویی ، اقدامات بازارشکنانه ایجاد شد.بنابراین PSP ها شرکت های مجاز در پروسه پرداخت کارتی (الکترونیکی POS / پوز) هستند. این شرکتها از سیستم الکترونیکی پرداخت کارتی شاپرک مجوز انتقال مبالغ از حساب خریدار به فروشنده را دارند. شاپرک از نظر حقوقی جزئی از نظام بانکهای کشور محسوب شده و سهامداران شاپرک همان بانکهای کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

خدمات شرکت های PSP چیست؟

پرداخت بانکی به چند نوع مختلف انجام میشود: خدمات دستگاه های پرداخت مانند دستگاه پوز ، درگاه پرداخت اینترنتی ، اپلیکیشن های پرداخت و ... که تمام اینها برعهده شرکت های PSP میباشد.
شرکت های PSP دارای انواع مختلف هستند اما به 12 نوع اصلی تقسیم میشوند و تمام آنها قادر به ارائه خدمات لازم هستند. آسمونی نام این شرکت ها را در زیر لیست کرده است:

1- آپ (آسان پرداخت پرشین)
2- مبنا کارت آریا
3- شرکت کارت اعتباری ایران کیش
4-
شرکت پرداخت نوین
5-
شرکت دماوند
6-
شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
7-
فن‌آوا
8-
سایان کارت
9-
شرکت داده ورزی سداد
10-
پرداخت الکترونیک سامان
11-
شرکت به پرداخت ملت
12-
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

شرکت های PSP در سال 83 به دستور ریاست جمهوری تاسیس شدند و به تمام بانکهای معتبر کشور دستور داده شد تا با شرکت های PSP قرارداد ببندند و از آن تاریخ به بعد تمام خدمات پرداخت آنها از طریق این شرکت ها به مشتریان ارائه شود.

ابزار های پذیرش شرکت های psp

خرید آنلاین
خرید آنلاین

1- دروازه پرداخت اینترنتی (به طور مثال سایت "آسمونی" نیز درگاه پرداخت اینترنتی خود را دارد.)
2- در گاه پرداخت از طریق تلفن همراه (از طریق تلفن همراه خود میتوانید هرگونه پرداخت، عملیات بانکی کارت به کارت ، انتقال وجه ، خرید اینترنتی ، خرید شارژ سیم کارت و پرداخت قبوض را از طریق تلفن همراه انجام دهند.
3- دستگاه خودپرداز ATM (این دستگاه ها با شناسایی مشتری از طریق کارت بانکی یا ابزارهای شناسایی الکترونیکی دیگر، انواع تراکنش های مالی را بدون نیاز به اپراتور انجام میدهند. این یعنی این امر کاملا ماشینی صورت گرفته و نیازی به کارمند ندارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرکت های Psp چیستند؟ میدانستید هرروز با آنها سر و کار داریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت های Psp چیستند؟ میدانستید هرروز با آنها سر و کار داریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.