زمان مطالعه: 1 دقیقه
پرتابل یا قابل حمل چه نرم افزارهایی هستند؟

پرتابل یا قابل حمل چه نرم افزارهایی هستند؟

نرم افزار Portable نرم افزاری هست که بدون نیاز به نصب اجرا میشود، بدون اشکال و مثل نسخه نصب شده کار میکند و در...

نرم افزار Portable

نرم افزاری هست که بدون نیاز به نصب اجرا میشود، بدون اشکال و مثل نسخه نصب شده کار میکند و در هنگام بسته شدن تمام تنظیمات جدید کاربر را در کنار خود ذخیره میکند و به هیچ عنوان چیزی بر روی سیستم برجا نمیگذارند و با نسخه نصب شده احتمالی همان نرم افزار نیز تداخل نمیکند. آسمونی در این بخش اطلاعات کاملی در مورد این نرم افزار عنوان می کند.

نرم افزار پرتابل (Portable) چیست؟

1- نرم ‌افزارهای پرتابل portable یا قابل حمل به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که احتیاجی به نصب در کامپیوتری که می‌خواهید از آنها استفاده کنید، ندارند.
2- کافی است آنها را وارد حافظه یک درایو USB یا مموری استیک کنید و روی آیکن هر یک از آنها کلیک کنید، تا نرم افزار بلافاصله اجرا شود.
3- در اماکنی که اجازه نصب نرم‌افزار توسط کاربران داده نمی‌شود مثل کافی نتها و بعضی ادارات دولتی، می‌توان به راحتی از این نرم افزارها استفاده کرد.
4- زمانی باید از این نسخه‌ها استفاده شود که نسخه اصلی (غیر پرتابل) بر روی سیستم نصب نباشد. در غیر این صورت یعنی استفاده از نسخه پرتابل
5- زمانی که نسخه اصلی نصب باشد ممکن است باعث تخریب و از کار افتادن نسخه اصلی شود.

آموزش کار با نرم افزار cameyo (پرتابل ساز)

چند وقت پیش در برنامه ی صفر و یک برنامه ای معرفی شد که قابلیت تهیه ی نسخه ی قابل حمل یا پرتابل از دیگر برنامه ها را داشت. نام این برنامه Cameyo است و می توانید آن را از سایت www.cameyo.com به صورت رایگان دریافت کنید. این برنامه که خود برنامه ای پرتابل است می تواند نصب دیگر برنامه ها را کپچر کند و از آنها نسخه ی قابل حمل (نسخه بدون نیاز به نصب) بسازد.

وقتی برنامه را باز می کنید دو گزینه می بینید، Capture installation و Edit existing package که برای ایجاد پکیج از برنامه مورد نظر باید گزینه ی Capture installation را انتخاب کنید. پس از آن صفحه ی کوچکی باز می شود و مقدمات ایجاد پکیج اجرا می شود.(چند لحظه منتظر بمانید تا برنامه آماد شود). سپس وقتی که صفحه ی جدید که دو گزینه cancel و installation done دارد ظاهر شد، برنامه مورد نظر خود را نصب کنید. پس از اتمام نصب برنامه گزینه ی installation done را کلیک کنید. cameyo نسخه ی قابل حمل نرم افزار را برایتان ایجاد کرده و آن را تحویل می دهد.

نظر خود را درباره «پرتابل یا قابل حمل چه نرم افزارهایی هستند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرتابل یا قابل حمل چه نرم افزارهایی هستند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.