زمان مطالعه: 5 دقیقه
ساخت و نصب تابلو فلکسی فیس و پلکسی گلاس

ساخت و نصب تابلو فلکسی فیس و پلکسی گلاس

در این مقاله آسمونی اطلاعات کاملی در مورد تابلو فلکسی و پلکسی گلاس و مراحل ساخت تابلوهای فلکسی گردآوری کرده...
در این مقاله آسمونی اطلاعات کاملی در مورد تابلو فلکسی و پلکسی گلاس و مراحل ساخت تابلوهای فلکسی گردآوری کرده است که از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

تابلو فلکسی , پلکسی گلاس
تابلو فلکسی , پلکسی گلاس

تابلو فلکسی , پلکسی گلاس

عموما با نام “پلکسی گلاس” شناخته می شوند.پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می باشد پلکسی گلاس چیست ؟

که ظاهری بسیار شفاف و شبیه به شیشه دارد.

جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف می باشد که نوعی پلیمر است.

از دیگر ویژگی های پلکسی، مقاومت زیاد آن نسبت به شیشه است.

پلکسی گلاس به صورت صفحاتی با ابعاد 2/1 × 8/1 متر به بازار ارائه می شود.

از کابردهای آن می توان در ماکت سازی نام برد.

پلکسی گلاس در دو نوع مات و شفاف در رنگ های مختلف تولید می شود و دارای ضخامت ها بینmm 1 تا mm40 می باشد.از این رو متریال مناسبی برای ماکت سازی است.



  • در طرفین صفحات پلکسی گلاس معمولاً برچسبی مقوایی چسبیده شده که کار محافظت از این ورقه ها را در برابر گرد و خاک انجام می دهد. از این لایه می توان برای خط کشی و مشخص نمودن محل برش نیز استفاده نمود. برای برش پلکسی 2 روش وجود دارد.استفاده از کاتر مخصوص برش پلکسی و دستگاه برش CNC.اما بهتر است برش ها توسط دستگاه انجام شود.چون در دستگاه برای برش از اشعه لیزر استفاده می  شود،به همین خاطر برشها دقیق تر،تمیز تر و ظریف تر خواهد بود و در نتیجه کیفیت کار بالا می رود.
  • برای اینکه بتوانیم قطعه ها را با دستگاه برش بزنیم،ابتدا باید قطعه ها را با نرم افزار مورد نظر طراحی کنیم.برای این کار نرم افزار های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.اما معمولا از نرم افزار اتوکد استفاده می شود.بعد از برش قطعات نوبت به چسباندن قطعات می رسد. ماده چسباننده ی پلاکسی گلاس کلوروفرم است. دو سطح صیقلی محکم به یکدیگر فشرده می شوند و کلوروفرم با یک قلم موی کوچک بینشان چکانده می شود. پس از یک دقیقه اتصال انجام می گیرد. همچنین چسب های پایه سیانواکلیت هم می توانند مورد استفاده باشند لیکن در محل نوعی حالت دوده ایجاد می کنند. ما بهترین گزینه برای چسباندن همان کلروفرم است.برای اینکه محل چسباندن حباب هوا ایجاد نشود،باید قطعات تا پایان خشک شدن چسب تحت فشار باشند و تکان نخورند.
  • هنگام استفاده از کلروفرم باید احتیاط شود،زیرا کلروفرم یک ماده ی بیهوشی است و نباید آن را استشمام کنید.ازین رو بهتر است در هنگام استفاده از ماسک استفاده شود.همچنین در صورت تماس با پوست را  می شوید.پس هنگام استفاده خیلی مراقب باشید.

ورق های آکریلیک با نام تجاری پلکسی گلاس



  1. از مهمترین ومحکمترین پلیمرهای شفاف می باشد که مقاومتی در حدود 5 برابر شیشه هم ضخامت خود را دارد و برخلاف شیشه از خاصیت انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است .
  2. این ورق ها را می توان به عنوان عایق های صوتی و حرارتی نیز استفاده کرد زیرا میزان تبادل حرارت بین این ورق ها و محیط تقریباُ 10% از شیشه کمتر است .
  3. این ورق ها به دلیل سبکی و ثبات رنگ و مقاومت در برابر عوامل جوی مانند اشعه خورشید و عوامل شیمیایی مانند اسیدها و روغن ها و انواع پاک کننده های خانگی جایگزین مناسبی برای شیشیه در صنعت و ساختمان می باشد.

ویژگیها

این ورق ها به دلیل خواص مکانیکی خاص در برابر تغییرات دمایی محیط و در برابر باران و تگرگ مقاوم بوده و نسبت به شیشه های معمولی از درصد جذب رطوبت کمتری برخوردار هستند و در برابر شوک های حرارتی نسبت به شیشه مقاومتر و در صورت شکستگی دارای سطح تیز و برنده نمی باشد و در نتیجه باعث جراحت نمی شود .





تابلو فلکسی , پلکسی گلاس
تابلو فلکسی , پلکسی گلاس

تابلو فلکسی , پلکسی گلاس

این ورق ها به دلیل دارا بودن مواد ضد UV مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد واز شفافیت  آن کم نمی شود، شفافیت این ورق ها در حدود 92% و شیشه ساختمانی از شفافیتی در حدود 90% برخوردار است .

کاربرد ها

سطح براق وصیقلی و قابلیت گذردهی نور باعث ایجاد محیط های زیبا و متنوع در محیط های مورد استفاده می شود

از جمله موارد استفاده می توان موارد ذیل را نام برد :

نورگیر و پنجره ساختمان ها- سقف های کاذب- تابلو های تبلیغاتی – پارتیشن بندی –ساخت پاسیو و حمام وکابینت آشپزخانه – آکواریوم – باجه های تلفن و هزاران کاربرد دیگر.

تابلوی فلکسی چیست؟

تابلو فلکسی فیس همانگونه که از نامش پیداست دارای صفحه های قابل انعطافی هست

که در حال حاضر بهترین جایگزین برای تابلوهای پلاستیک قدیمی می باشند.

تابلو فلکسی فیس چه از لحاظ ابعاد و چه فرم دهی دارای  محدودیت حداقلی می باشند و خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ، مقاومت آنها را در مقابل نورخورشید و شرایط جوی نا مناسب بسیار افزایش داده است.

یک مدیای backlight  بوده که از یک فیلم نیمه شفافpvc که توسط آکرولیک تقویت شده تشکیل شده این فیلم علاوه بر توانایی عبور نور با توجه به الیاف آکرولیک از استحکام کششی بسیار بالایی برخوردار می باشد عواملی نظیر مقاومت در برابر گاز ازن ، اشعه ماورای بنفش ، میزان ازدیاد طولی در برابر کشش لحظه ای و متوالی و میزان جذب خود فلکس از عوامل کیفیتی این مدیا می باشد و کیفیت چاپ بستگی به نوع کوتد فلکس دارد عمر این مدیا بستگی به نوع کیفیت بین 3 تا 7 سال می باشد . نظر به این که فلکسی فیس به علت خواص منحصر به فرد خود در دوام و عبور نور منحصراً به عنوان مدیای چاپ جهت مصارف تبلیغاتی پشت نوردار مورد استفاده قرار می گیرد . ساخت تابلوهای تبلیغاتی سر درب فروشگاه ها ، بیلبرد ها و ساخت مصارف از این مدیا است .

تابلو های فلکسی مکعبی است که به صورت ریلی ، سپری و اسکلت فلزی می باشد

که با عرض 21 سانتیمتر با پوشش فلکس و روشنایی داخل ساخته می شود

و بسته به ظرافت و خلاقیت تابلو ساز استفاده های گوناگونی در عرصه تبلیغاتی دارد .

تابلوهای فلکسی در دو نوع چاپ و استیکر(که بیشتر تابلوها نیز چاپی می باشند) عرضه می شود

و ابعاد آن طبق محیط و سلیقه متغیر است.

نور این تابلوها از لامپ های فلوروسنت (مهتابی) تامین می گردد

و جایگزینی شایسته برای تابلوهای قاب پلاستیک می باشد.

بطور کلی ساخت این تابلوها در چهار مرحله صورت میگیرد



  1. طراحی تابلو که توسط طراحان گرافیکی و بیشتر توسط نرم افزار فتوشاپ صورت میگیرد.
  2. چاپ طرح بر روی متریال فلکس که توسط دستگهای چاپ out door صورت میگیرد.
  3. ساخت قاب پروفیلی که فلکس بر روی آن نصب میشود.
  4. مرحله نصب مهتابی بروی ورقهای گالوانیزه که اصطلاحا" سینی مهتابی گفته میشود و بصورت کشوئی در قاب پروفیلی قرار میگیرد.

    تابلو فلکسی , پلکسی گلاس
    تابلو فلکسی , پلکسی گلاس

    تابلو فلکسی , پلکسی گلاس

مراحل ساخت تابلو فلکسی



  1. طراحی تابلو که توسط طراحان گرافیکی و بیشتر توسط نرم افزار فتوشاپ صورت می گیرد.
  2. چاپ طرح بر روی متریال فلکس که توسط دستگهای چاپ out door صورت می گیرد.
  3. ساخت قاب پروفیلی که فلکس بر روی آن نصب می شود.
  4. مرحله نور پردازی :که به سه طریق نصب مهتابی بروی ورقهای گالوانیزه که اصطلاحا" سینی مهتابی گفته میشود و بصورت کشوئی در قاب پروفیلی قرار میگیرد یا نصب پرژکتور  بر روی کار یا نصب ال ای دی  در پشت کار صورت میگیرد.در صورتی که نور پردازی از روی فلکس صورت گیرد می توان عمق تابلو را به  3 یا 7 سانتی متر کاهش داد و هم می توان بجای فلکس از بنر با انس بالا (13 انس)استفاده نمود.

 نکات فنی

1) روکش فلکس به دو طریق

الف)سپری کلیپسی

ب)پرچی بر روی تابلو میتوان نصب گردد.

2) ارتفاع یک مهتابی بزرگ 120cmمیباشد و یک مهتابی کوچک 60cm  است و نور استاندارد ومناسب برای پشت فلکس به ازا هر 30-35 سانتی متر یک عدد مهتابی می باشد و در صورت استفاده از پرژکتور در ازای هر 2 متر مربع تقریبا 20 وات مورد نیاز است.

3) ورق گالوانیزه بکار برده شده برای سینی و کاورها معمولا(60-70میلیمتر)ونوع پروفیل کلاف از نوع قوطی(2.5در 2.5)و ضخامت 8. میباشد.

 

اگر شما قصد مراجعه به مراکز تابلوسازی را دارید مطلب زیر ممکن است مفید باشد:

بهترین تابلوسازی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ساخت و نصب تابلو فلکسی فیس و پلکسی گلاس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ساخت و نصب تابلو فلکسی فیس و پلکسی گلاس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.