زمان مطالعه: 10 دقیقه
تور پنانگ

تور پنانگ

اگر قصد سفر به پنانگ با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور پنانگ ،...
پنانگ
پنانگ


اگر قصد سفر به پنانگ با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور پنانگ ، اطلاعات تور پنانگ ، جاذبه های تور پنانگ ، مکان های تور پنانگ و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

شهر پنانگ یکی از معروفترین و زیباترین تفریحگاه های کشور مالزی است . این شهر شامل جزیره پنانگ و باریکه ای از سرزمین اصلی است. جرج تاون مرکز شهر پنانگ است که یکی از شهرهای بی نظیر با بناهای تاریخی و سوابق فرهنگی است. لازم به ذکر است که خط ساحلی شمالی پنانگ با گستره ای از شنهای طلایی و آبهای پر تلالو مکان شناخته شده ای برای گردشگران و دیدارکنندگان محلی است.

پنانگ، جزیره‌ی شگفتی‌هاست.  سواحل ماسه‌ای طلایی، نخل‌های لاغر و بلند، جنگل‌های استوایی، حیوانات، پرنده‌ها و میوه‌های جورواجورش، همه و همه در کنار هتل های پنانگ قرار گرفته‌اند که مروارید مشرق‌زمین را بسازند.

تاریخچه پنانگ

قدیمی ترین نشان از شهر پنانگ به سده چهارم برمی‌گردد. بر اساس منابع چینی، این جزیره در همان سده نزد دریانوردان چینی ساخته شده بوده است و آنان به آنجا سفر می‌کردند. علاوه بر این بخشهایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت متعلق به سده چهارم در نواحی شرقی این جزیره پیدا شده است.

تور پنانگ
تور پنانگ


اولین کشتی اروپاییان در سال 1592 میلادی به این جزیره وارد شد و هرگز نتوانست به مبدأ بازگردد و در دریا غرق شد. در سده هفتدهم میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا افزایش یافت، جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسیها واقع شد و آنها در 1785 آنجا را که تقریباً غیرمسکون و بخشی از سرزمین کداح بود، از سلطان کداح اجاره کردند. در 1786 فراسیس لایت از مأموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره پایه‌ریزی کرد و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نامید.

آب و هوای پنانگ

آب و هوای پنانگ تقریباً تمام سال گرم و مرطوب است همراه با باران‌هایی که گاهی سه دقیقه می بارند و بعضی روزهای زمستان، یک روز کامل طول می‌کشند .

آداب و فرهنگ پنانگ

اگر کسی به شهر پنانگ سفر کند، بیشتر احساس می کند که به چین سفر کرده است تا در آشپزی و تنوع آن شناخته شده است.  ممکن است رستوران خیلی کوچکی در کوچه‌ای دور افتاده به چشم بخورد که توسط افراد محلی اداره می‌شود، اما همین رستوران کوچک و بی نام و نشان، بهترین غذاهای مالزی را سرو کند.

جاذبه های پنانگ

مزرعه ی پروانه های پنانگ

جالب است بدانید این مزرعه اولین مزرعه ی پروانه ی استوایی جهان است و شامل بیش از 4 هزار پروانه از 120 گونه ی مختلف می باشد که به خودی خود همچون الماسی در لیست جاذبه های گردشگری مالزی می درخشد!

جنگل تفریحی
جنگل تفریحی


جنگل تفریحی Bukit Panchor پنانگ

این جنگل انبوه در بین گردشگران و اهالی مالزی بطور برابر جذاب و پرطرفدار است چراکه امکانات مناسب کمپ و سرگرمی های مفرح نیز در آن موجود است.

قلعه ی کورن والیس پنانگ

این قلعه در اصل برای حفاظت از لنگرگاه در مقابل حملات احتمالی فرانسویان ساخته شده است. این قلعه به نام ژنرال حاکم بر هند، چارلز مارکز کورن والیس نامیده شده است و در اصل قلعه ای چوبی بوده که در سال 1808 تا 1810 توسط زندانیان با مصالحی محکم تر بازسازی شد.ران در این قلعه شاهد گالری وسایل باستانی، تئاتر هوای آزاد، پارک و مرکز آثار دستی می باشند.

محله ی چینی های پنانگ

محله ی چینی ها با ساختار فوق العاده اش، به توریست ها اجازه می دهد زندگی چینی را به شیوه ی اولین ساکنین چینی در پنانگ تجربه کنند.

موزه اسباب بازی پنانگ

درباره ی این موزه باید بدانید که موزه اسباب بازی پنانگ به عنوان بزرگترین موزه اسباب بازی در سرتاسر جهان با بیش از 100.000 برند معروف بین المللی از اسباب بازی به عنوان یکی از مکان های محبوب گردشگری در منطقه Tanjung Bungah در پنانگ در کشور مالزی به شمار می رود.

پل پنانگ

طول این پل 13.5 کیلومتر است که در فهرست بلند ترین پل های جهان قرار دارد و بلند ترین پل در کشور مالزی به شمار می رود . طراح این پل Chin Fung Kee که در رشته مهندسی ژئوتکنیک بسیار سرشناس است، سابقه معاونت دانشگاه مالایا را نیز بر عهده داشته است.

وات چایا مانگ کالارام پنانگ
وات چایا مانگ کالارام پنانگ


10 جاذبه گردشگری تور پنانگ

10 وات چایا مانگ کالارام پنانگ (Wat Chaiya Mangkalaram)

معبد وات چایا مانگ کالارام ، بزرگترین ، معبد تایلندی در پنانگ – مالزی است . وات چایا مانگ کالارام (Wat Chaiya Mangkalaram) ، معبد تایلندی ساخته شده در سال 1845 ، که دارای مجسمه غول پیکر بودا خمیده می باشد. این مجسمه 33 متر طول دارد و گفته می شود در نوع خود سومین مجسمه بزرگ در جهان است و به معنای جدا شدن کل بودا از امور دنیوی در آخرین روز زندگی خودش است. این مجسمه به عنوان حالت استراحت نهایی بودا قبل از مرگش معروف می باشد ، علاوه بر مجسمه خوابیده بودا ، شما می توانید مجسمه های کوچک تر بودا را در شکل های مختلف در اطراف معبد ببینید. علاوه بر این ، این معبد دارای نقاش های دیواری رنگارنگ که زندگی بودا را به تصویر می کشد می باشد.

معبد وات چایا مانگ کالارام به سبک تایلندی و سقف زرق و برق دار طراحی شده است. . ورودی معبد یک مجسمه از ناگا (naga) (اژدها آب جنوب شرق آسیا) قرار دارد و در حالی که خروج  معبد  توسط یک اژدهای چینی (معادل شرق آسیا) مشخص شده اند.

ساعت کار معبد وات چایا مانگ کالارام : هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر

پنانگ خو خُنگسی
پنانگ خو خُنگسی


9  پنانگ خو خُنگسی پنانگ (Penang Khoo Kongsi)

خو خُنگسی یک خانه قبیله چینی برای افرادی با نام خانوادگی خو است. این خانه قبیله ای به عنوان یک نماینده از تعهدات اجتماعی و معنوی یک خانواده خاص ، رابطه ای بین اجداد و جامعه خارج ایجاد می کند. همچنین به عنوان تالار اژدهای کوهستان شناخته شده می باشد که موفقیت و رفاه را به همراه سنگ حکاکی شده ای که زینت بخش ورودی تالار است نشان می دهد. نقاشی های دیواری ، جشن های تولد ، ازدواج ، مراسم خاطره انگیز و 36 نگهبان الهی را به تصویر کشیده اند. لامپ های کاغذی بزرگ این خانه قبیله ای را به شکل نوری نارنجی در می آورند و مجسمه های سرامیکی بسیار زیبا ، ماهی ها و اژدها در سراسر پشت بام می رقصند.

قلعه کُرنوالیس
قلعه کُرنوالیس


8  قلعه کُرنوالیس پنانگ (Fort Cornwallis)

قلعه کُرنوالیس * یکی از شناخته شده ترین نقاط در پنانگ است. در میان دیوارهای 10 متری اش شما می توانید یک کلیسای کوچک قرن 17 ، برخی از سلول های زندان و منطقه ذخیره سازی مهمات را ببینید. و حتی برخی از توپ های سرد برنزی قدیمی وجود دارد که شامل یک نمونه هلندی می شود که مردم خرافاتی محلی معتقدند تاثیری در باروری زنان دارد. این قلعه بعد از چارلز کُرنوالیس ، فرمانده کل سابق هند نام گذاری شد و در اصل به طور کامل از چوب ساخته شده بود ، اما در نوسازی آن در طول سال ها نمای آن از بتن می باشد.

موزه جنگ پنانگ
موزه جنگ پنانگ


7  موزه جنگ پنانگ (Penang War Museum)

موزه جنگ پنانگ * توسط ارتش بریتانیا در قرن 20 بالای بوکیت ماونگ ساخته شد و از لحاظ تاریخی برای گذشته خودش برجسته می باشد. و در طول جنگ جهانی دوم به عنوان پایگاه ارتش ژاپن استفاده می شد، زندانیان برای نوشتن اطلاعات رنگی بر روی دیوارهایش شکنجه می شدند. در نتیجه این تپه در حالی که خالی از سکنه بود شهرتش را در میان مردم محلی به دست آورد. در حقیقت آن ها از بالا رفتن از تپه بعد از تاریکی دوری می کردند. با وجود گذشته ای آلوده ، زمانی که این مکان به موزه تبدیل شد، آثار مرمتی، شبکه ای از تونل های زیر زمینی و تهویه نگه داری را برای ساخت یک مجتمع سرد اکتشافی به دست آوردند. علاوه بر این شما می توانید پایگاه مهمات قدیمی، شلیک توپ، خوابگاه ها و درمانگاه های پزشکی را ببینید.

سازه ها در موزه تعاملی پنانگ
سازه ها در موزه تعاملی پنانگ


6  سازه ها در موزه تعاملی پنانگ (Made in Penang Interactive Museum)

چیزهایی که در موزه تعاملی پنانگ ساخته شده واقعا به تحریک ایده های خسته کننده و موزه های منسوخ شده کمک می کند و همچنین به بازدید کنندگان سرگرمی و راه های هیجان انگیزی را برای مشاهده آثار هنری نمایشگاه که ویژگی تصاویر سه بعدی هوشمند را دارد ارائه می دهد. موزه ای که وجود دارد در حقیقت شامل بخش سرگرم کننده و تصاویری از محدوده تاریخی از قبیل جنگی می شود که با آسانسور وحشت و دمیدن توپ جنگی یاد شخصیت های داخل فیلم می افتند. ترفند این است که هنرمندان رنگ های مختلف ، خطوط بافندگی و برخی از شمع ها را برای ایجاد عکس هایی منحصر به فرد استفاده می کنند.

پارک تفریحی منطقه ماجرا جویی پنانگ
پارک تفریحی منطقه ماجرا جویی پنانگ


5  پارک تفریحی منطقه ماجرا جویی پنانگ (Adventure Zone Theme Park)

در تعطیلات ، برای والدین پیدا کردن محلی برای سرگرمی فرزندانشان در حالی که بتوانند به طور هم زمان لحظات خوبی برای خودشان هم داشته باشند کمی سخت است. این پارک تفریحی پاسخ پنانگ به آن ها می باشد. آماده کردن خانواده ها ، با ارائه بهترین گزینه ها برای نگه داشتن جوانان در هر سنین با بیش از 30 فعالیت این منطقه را به سه قسمت تقسیم کرده است، بخش ویژگی های خاص ، منطقه کودکان و بخش کودکان نوپا.

نکته برجسته برای کودکان و بزرگسالان را می توان در بخش ویژگی های خاص پیدا کرد، که در آن سه سرسره وجود دارد ، دو تای اول برای کودکان طراحی شده است، اما سومی با 24 فوت ارتفاع مناسب تمام سنین می باشد.  در منطقه بچه ها انتظار می رود شما از نردبان و پله های نوسانی و سطح شیب دار بالا بروید ، در حالی که در بخش کودکان نوپا با سطح شیب دار خالی و برج هایی برای پرش کردن که برای کودکان زیر چهار سال مطمئن است پر شده ، در اینجا وای فای در دسترس می باشد ، که برای پدر و مادر هایی که فقط می خواهند در کافه خنک شوند عالی است.

سرزمین ماجراجویی رهایی پنانگ
سرزمین ماجراجویی رهایی پنانگ


4  سرزمین ماجراجویی رهایی پنانگ (Escape Adventure Land)

چند ساعت وقت صرف کردن در سرزمین ماجراجویی رهایی در پنانگ به احتمال زیاد به عنوان لحظاتی هیجان انگیز و احساسی در زندگیتان در نظر گرفته می شود. بعد از همه این ها، پرت شدن سریع در هوا ده ها فوت دور تر از زمین بسیار به یاد ماندنی می باشد. در اینجا یک پارک با طناب های فشرده در هوا ( یا به قول استرالیایی ها پرواز روباه ها) اختصاصی شده است ، از دیگر فعالیت های سرگرم کننده در اینجا ، سقوط آزاد از سکوی 20 متری، سر خوردن درون لوله و آویزان شدن از درختان با طناب می باشد.

عمارت چئونگ فَت تزه پنانگ
عمارت چئونگ فَت تزه پنانگ


3  عمارت چئونگ فَت تزه پنانگ (Cheong Fatt Tze Mansion)

عمارت چئونگ فَت تزه (Cheong Fatt Tze Mansion) ، خانه یک صنعتگر چینی در دهه 1890 بود و برنده جایزه بهترین عمارت و معماری چینی در قرن 18 و 19 شد. با تکیه قوی بر طراحی فنگ شویی ، یک تیم کارشناس ارشد از صنعتگران چینی ، بیش از هفت سال برای ساخت این عمارت زمان گذاشتند که شامل 5 حیاط گرانیتی ، 38 اتاق ، 7 راه پله و 22 پنجره شیشه ای رنگ آمیزی شده می شود. مردم محلی آن را عمارت آبی می خوانند و به عنوان یکی از تنها سه قصر سنتی چینی در خارج از چین باقی ماند. این عمارت در سال 1989 دوباره بازسازی شد.

عمارت چئونگ فَت تزه یکی از جاذبه های گردشگری مهم و شناخته شده در پنانگ است.  عمارت چئونگ فَت تزه ، عمارت سنتی هاکا(Hakka)  و به سبک تئوچائو (Teochew) می باشد .

عمارت چئونگ فَت تزه در شبکه های تلویزیونی مختلف و  کانال های تاریخ و کانال های سفر و گردشگری معرفی شده و در بسیاری از فیلم ها از آن استفاده شده و برنده چندین جایزه مختلف شده است .

عمارت چئونگ فَت تزه  در سال 1995 برنده جایزه ملی معماری مالزی و در سال 2000 برنده جایزه عالی ترین میراث حفاظت یونسکو شد و در سال های مختلف دیگر هم جوایز بین المللی دیگر را نیز دریافت کرد .

معبد کِک لوک سی پنانگ
معبد کِک لوک سی پنانگ


2  معبد کِک لوک سی پنانگ (Kek Lok Si Temple)

معبد کِک لوک سی در میان بزرگترین مجتمع معبد بودایی در جنوب شرق آسیا می باشد، که در بالای یک تپه در شهر کوچک ایرایتام ((Ayar Itam) قرار دارد. این مجتمع بیش از یکصد سال پیش بنا نهاده شد، و پر از باغ های زیبا و معابد مقدس است. بتکده محکم هفت ردیفی بنام بتکده 1000 بودا که ترکیبی از سبک تایلندی ، چینی ، برمه ای در یک ساختار می باشد ، دارای مجموعه خیره کننده ای از مجسمه های بودا ساخته شده از مواد گرانبها است. همچنین در مجموعه معبد، مجسمه چهار پادشاه آسمانی ، محافظ چهار نقطه ی شمال ، جنوب ، شرق و غرب و همچنین مجسمه بودای خندان در وسط وجود دارد.

تور پنانگ
تور پنانگ


1  تپه پنانگ (Penang Hill)

تپه پنانگ * با 851 متر ارتفاع در فصل گرما مورد استقبال بازدید کنندگان زیادی قرار می گیرد. این محل یکی از محبوب ترین جاذبه های پنانگ می باشد، سفری که تجربه کردن آن را نباید از دست بدهید و به بازدید کنندگان نمایش خیره کننده ای از کل جزیره را ارائه می دهد. بهترین راه برای رسیدن به قله ، استفاده از قطار برقی می باشد که تمام راه را کمتر از نیم ساعت طی می کند. مکان های برجسته در قله شامل معبد هندو ، کلیسا ، مسجد و نشان دادن ماری که شما با پرداخت هزینه می توانید با آن عکس بیندازید می شود.
نظر خود را درباره «تور پنانگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور پنانگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.