زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی پل اسکولز

بیوگرافی پل اسکولز

به مناسبت 45 سالگی پل اسکولز / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی  چراغ روشن و بدون زرق و برق یونایتدکارلوس کی...
نام و نام خانوادگی پل اسکولز (Paul Scholes)
تاریخ تولد 16 نوامبر 1974
محل تولد سالفورد - منچستر بزرگ - انگلیس
حرفه بازیکن فوتبال
پست هافبک

اطلاعات جدول از ویکی‌پدیا

درباره پل اسکولز

 کارلوس کی روش  درباره پل اسکولز می‌گفت:

 

وقتی او در تیم است، انگار چراغ‌ها روشن هستند.

 

او یک هافبک قابل اتکا بود، پسری با 168 سانتی‌متر قامت. رکوردهای او نشان دهنده ثباتش در ترکیب یونایتد و تیم ملی انگلیس بود. شرکت در 784 بازی از جمله 499 بازی لیگ برتری، 169 گل که 107 مورد آن در لیگ برتر به ثمر رسید، قهرمانی در 25 جام، شرکت در 69 بازی ملی و به ثمر رساندن 14 گل ملی از جمله رکوردهای اسکولز هستند. طی سالیان دراز بازیگری پل اسکولز 93 بار با کارت زرد و چهار دفعه با کارت قرمز مواجه شد. جالب است که او سرانجام نتوانست به تعداد 500 بازی لیگ برتری برسد. در هر حال، رکوردهایش دست‌نیافتنی هستند.

بیوگرافی پل اسکولز
بیوگرافی پل اسکولز

پل اسکولز در منچستر یونایتد

پل اسکولز در 23 ژوئیه 1993 با منچستریونایتد قراردادی حرفه‌ای امضا کرد. او شماره 24 را بر تن کرد اما تا فصل 95 - 94  به میدان نرفت. اسکولز در اولین مسابقه‌اش در 21 سپتامبر 1994 در جام اتحادیه مقابل تیم پورت ویل قرار گرفت. مسابقه‌ای که پل توانست در آن، دو گل به ثمر برساند. اسکولز در لیگ برتر هم در برابر تیم ایپسویچ اولین بازی رسمی خود را انجام داد. او در همین فصل در فینال جام حذفی مقابل تیم اورتون هم به عنوان جانشین وارد میدان شد. با این حال، نتوانست مانع از شکست یک بر صفر تیم خود شود. اسکولز طی سال‌های 1992 تا 2013 جز پیراهن یونایتد، پیراهن هیچ تیم دیگری را به تن نکرد.

paul-scholes
پل اسکولز

لحظه های ماندگار پل اسکولز

این هافبک در فصل 98 - 97 پس از مصدوم شدن روی کین، در خط هافبک منچستریونایتد جایگاه خود را تثبیت کرد. هر چند که در آن فصل، شیاطین سرخ موفق نشدند هیچ جامی را برنده شوند اما یک سال بعد نوبت به فتح سه‌گانه رسید. در فینال جام حذفی اسکولز موفق شد دو بار دروازه نیوکاسل را باز کند. اما او فینال لیگ قهرمانان را به دلیل دو اخطاره بودن از دست داد. این هافبک کلیدی یونایتد نیم فصل دوم فصل 06 - 2005 را به دلیل مشکل بینایی از دست داد اما با وجود آن که گفته می‌شد بینایی او هرگز به حالت ابتدایی برنمی‌گردد، موفق شد به یونایتد بازگردد. در 22 اکتبر 2006 او با زدن یکی از دو گل تیمش مقابل لیورپول نهمین چهره تاریخ یونایتد شد که به تعداد 500 بازی در جمع شیاطین سرخ رسید. وی همچنین در 6 مارس 2010 نوزدهمین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که تعداد گل‌هایش در این لیگ سه رقمی می‌شد.

بیوگرافی پل اسکولز
بیوگرافی پل اسکولز

پل اسکولز ، مرد شماره 22

پل اسکولز تا مدت‌ها شماره 18 یونایتد را به تن می‌کرد. اما سرانجام در روز 31 می 2011 خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را اعلام کرد. البته او نتوانست دوری از فوتبال را تحمل کند و در روز 6 ژانویه 2012 در بازی مقابل منچستر سیتی به میادین فوتبال بازگشت. او در بازگشت خود، شماره 22، همان شماره‌ای که در ابتدا با آن برای شیاطین سرخ بازی می‌کرد را بر تن کرد.

paul-scholes
پل اسکولز

بخشی از عناوین و افتخارات پل اسکولز

11 عنوان قهرمانی لیگ برتر، سه قهرمانی در جام حذفی، دو عنوان اولی لیگ کاپ، پنج فتح جام خیریه، دو لیگ قهرمانان و دو جام بین‌قاره‌ای، عناوین تیمی اسکولز با یونایتد بوده است. او همچنین چهار بار بازیکن ماه لیگ برتر و دو بار عضو تیم منتخب لیگ برتر شد.

بیوگرافی پل اسکولز
بیوگرافی پل اسکولز

پل اسکولز ، هفت سال در جمع سه شیرها

استادیوم الدترافورد محل برگزاری نخستین بازی ملی پل اسکولز بود. او در سال 1997 اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه مقابل آفریقای جنوبی انجام داد . اسکولز پس از کنار گذاشته شدن پل گاسکوین از ترکیب تیم ملی در جام جانی 1998، به یکی از مردان اصلی تیم گلن هادل بدل شد و در بازی اول انگلیس در این جام در برابر تونس توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. اما رویاهای او برای درخشش در جام جهانی با باخت انگلیس مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی مرحله یک‌هشتم نهایی خاتمه یافت. کمتر از یک سال بعد و در 27 مارس 1999 پل در برابر لهستان هت تریک کرد. اندکی بعد در مرحله مقدماتی یورو 2000 او در بازی با سوئد از زمین اخراج شد. به این ترتیب، اولین و آخرین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلیس شد که در یک بازی رسمی در ورزشگاه قدیمی ومبلی از مسابقه اخراج می‌شود. با این وجود، مرحله پلی آف مقدماتی یورو برای اسکولز بسیار شیرین بود. دو گل در خانه اسکاتلند زمینه ساز صعود انگلیس به یورو شد، رقابت‌هایی که اسکولز در همان بازی نخست برای سه شیرها گلزنی کرد. ولط این تورنمنت هم پایان خوشی نداشت و انگلیس از مرحله گروهی صعود نکرد.

آخرین تورنمنت پل اسکولز جام جهانی 2002 بود جایی که اسون گوران اریکسون مربی سوئدی تیم ملی از او به عنوان هافبک چپ و از زوج جرارد و لمپارد در میانه میدان استفاده کرد. دو سال بعد و در ماه آگوست اسکولز ترجیح داد بیشتر اوقات خود را صرف خانواده خود کند و به همین خاطر از تیم ملی کناره گرفت.،در حالی که در 66 بازی ملی 14 گل زده بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی پل اسکولز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پل اسکولز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.