زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه شیرینی چرخی

طرز تهیه شیرینی چرخی

شیرینی چرخی یکی از شیرینی های عید است که می توانید تا مدت ها برای مهمانی های نوروز نگهداری کنید.

شیرینی چرخی یکی از شیرینی های خوشمزه و مخصوص عید نوروز است. طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده است. در ادامه ی این بخش از آشپزی آسمونی طرز تهیه را ببینید.

طرز تهیه شیرینی چرخی ؛ مخصوص عید نوروز
شیرینی چرخی

مواد لازم برای تهیه شیرینی چرخی 

  • آرد برنج : 750 گرم
  • روغن جامد : 750 گرم
  • آرد سفید : 750 گرم
  • زرده تخم مرغ : چهار عدد
  • پودر قند : 375 گرم
  • ماست : یک لیوان
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • پودر هل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی چرخی 

برای تهیه شیرینی نان چرخی ابتدا روغن و پودر قند را در ظرف مناسبی بریزید. سپس پودر قند و روغن را به کمک همزن با یکدیگر مخلوط کنید. زرده های تخم مرغ و پودر هل را به مخلوط پودر قند اضافه کنید و دوباره مخلوط این مواد را با کمک همزن هم بزنید.

در مرحله بعدی بیکینگ پودر و ماست را در ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مخلوط این مواد را به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک همزن همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا مایه شیرینی یکدست شود سپس آرد برنج و آرد سفید را با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط آن ها را به صورت یکباره به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک دست مایه شیرینی را ورز دهید تا همه مواد با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

توجه داشته باشید که نباید خمیر شیرینی را زیاد ورز دهید زیرا خمیر به روغن می افتد و سفت می شود. در مرحله آخر، خمیر شیرینی را به صورت گلوله در آورید و روی خمیر را با کمک یک کیسه فریزر بپوشانید و خمیر را به مدت 12 ساعت در جای خنکی قرار دهید تا استراحت کند

بعد از مدت زمان ذکر شده قالب مخصوص شیرینی چرخی را به چرخ گوشت نصب کنید و خمیر را کمی ورز دهید تا به خوبی نرم شود سپس خمیر را درون چرخ گوشت بریزید و از چرخ گوشت خمیر را رد کنید. خمیر چرخ شده شیرینی را به اندازه دلخواه خود برش بزنید. خمیر های برش زده را در سینی فر بچینید و روی خمیرهای شیرینی مقداری پودر پسته بریزید. سینی فر را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 175 درجه سانتی گراد قرار دهید.

نظر خود را درباره «طرز تهیه شیرینی چرخی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه شیرینی چرخی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.