زمان مطالعه: 1 دقیقه
مراکز اهدای عضو در تهران

مراکز اهدای عضو در تهران

"اهدای عضو، اهدای زندگی...". این شعار را حتما زیاد شنیده‌اید. هم تلخ است و هم آرامش‌بخش. تلخ است برای مادری...
مراکز اهدای عضو در تهران
مراکز اهدای عضو در تهران


"اهدای عضو، اهدای زندگی...". این شعار را حتما زیاد شنیده‌اید. هم تلخ است و هم آرامش‌بخش. تلخ است برای مادری که نمی‌خواهد باور کند دفتر زندگی فرزندش دیگر در این دنیا بسته شده و در عین حال صدای شنیدن تپش‌های او در کالبد دیگری می‌تواند آرامش کند. آسمونی در این بخش در مورد اهدای عضو و اینکه چگونه برای اهدای عضو اقدام کنید، صحبت می کند.

بیمار مرگ مغزی

بیمار مرگ مغزی، حرف نمی‌زند، نمی‌بیند، به هیچ‌یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی‌دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به نفس کشیدن نیست. تصادفات رانندگی، وارد آمدن ضربه شدید به سر، سقوط از ارتفاع، غرق شدن در آب، مسمومیت‌ها، خونریزی‌های داخلی مغز و همچنین سکته مغزی از شایع‌ترین علل مرگ مغزی‌اند.

در مرگ مغزی، خون‌رسانی به مغز متوقف شده، اکسیژن‌رسانی به آن انجام نمی‌شود. مغز تمام کارکرد خود را از دست می‌دهد و دچار تخریب غیرقابل برگشت می‌شود. اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها هنوز دارای عملکرد هستند، اما به تدریج در طی چند روز آینده، از کار خواهند افتاد.

جایگاه اهدای عضو در ایران

چندین سال پیش در ایران، مقاومت‌های زیادی از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی می‌شد. خانواده بیمار نمی‌خواست باور کند که دیگر عزیزش زنده نیست، نمی‌خواست دخترش، همسرش یا پسرش را زیر کارد جراحی سلاخی کنند. اما کم‌کم قبول کردن این موضوع که اعضای بدن عزیزشان می‌تواند در جسم شخص دیگری هنوز نفس بکشد و به بیمار دیگری که تا مرگ فاصله‌ای ندارد جان دهد مسکنی می‌شد برای خانواده.

با داشتن کارت اهدای عضو، فرد به پزشکان اجازه می‌دهد اعضای بدنش را جدا کنند، حتی در شرایطی که خانواده با این کار مخالفت می‌کند. شاید به فکر داشتن چنین کارتی افتاده باشید. اگر بخواهید با مراجعه به سایت www.iran-ehda.com می‌توانید فرم ثبت‌نام را پر کنید.

پرکردن برخی از مشخصات همچون کد ملی، محل تولد و دیگر اطلاعات هویتی در این فرم الزامی است. درج اطلاعاتی که مشخص شده اجباری است روی کارت ثبت می‌شود. پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، کدی به فرد داده می‌شود که از طریق آن می‌تواند در جریان آخرین وضعیت صدور کارتش قرار بگیرد.
نظر خود را درباره «مراکز اهدای عضو در تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مراکز اهدای عضو در تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.