زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهکارهای تجارت آنلاین

راهکارهای تجارت آنلاین

تجارت آنلاین شامل خرید و فروش، بازاریابی و خدمت رسانی برای محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت و سایر...

تجارت آنلاین شامل خرید و فروش، بازاریابی و خدمت رسانی برای محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت و سایر شبکه ها است. آسمونی در این بخش راهکارهای تجارت آنلاین و توصیه هایی برای موفقیت در آن را شرح می دهد.

راهکارهای تجارت آنلاین

رقابت موجود در دنیای مجازی هرروز در حال گسترش می باشد. طبق گزارش موسسه Verisign  تعداد دامین های ثبت شده دارای رشد 16% درصدی بوده است و این تعداد تا کنون به 60 میلیون دامین در سرتاسر دنیا رسیده که دامین .com نیز با بیشترین تعداد در رتبه اول این تعداد قرار دارد.

در ادامه برخی از راهکارهای مناسب برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت در دنیای رقابتی تجارت اکترونیکی امروز شرح داده است.

1 – شناخت کامل مشتریان

شناسایی مشتریان و مخصوصا مشتریانی که هنوز توسط شرکت های رقیب شناخته نشده اند یکی از نکات مهم در تجارت آنلاین می باشد.

وب سایت Ebay یکی از نمونه های بارز و موفق در زمینه تجارت الکترونیک می باشد.Ebay به سرعت شروع به شناسایی کاربرانی نمود که به دنبال منافع اقتصادی خود، قصد خرید و فروش اجسام و اقلام را داشتند، و سپس با استفاده از تکنولوژی های مختلف محیطی را فراهم کرد که آن ها بتوانند با یکدیگر  در ارتباط باشند و در نتیجه فضای تجاری آنلاین بزرگی به وجود آمد.

اگر شما نیز تجربه ای در زمینه تجارت الکترونیک ندارید، می توانید از کسب و کاری کوچک شروع کنید اما از درستی نحوه کار خود اطمینان حاصل نمایید.

2 – طرح یک برنامه ریزی کامل

باید اطلاعات کاملی از منابع درآمد، نقاط بحرانی و تدابیر دقیق خود را از ابتدای کار کسب کنید و همچنین تصمیمات لازم را با توجه به نقاط عطف تجارت خود نسبت به گسترش ابعاد کسب و کار خود اتخاذ نمایید.

همچنین قابل ذکر است که تجارت اینترنتی دارای سابقه بی رحمی می باشد، زیرا تغییر و تحولات همواره و روش های  که موجب به وجود آمدن عواقب فاجعه باری  برای بسیاری از کسب و کارها شده است.بنابراین توصیه می شود تا همواره خود را برای تطابق با تغییرهای ناگهانی دنیای اینترنت آماده کنید.

راهکارهای تجارت آنلاین
راهکارهای تجارت آنلاین

3 – استفاده از نرم افزارهای سازگار با تجارت الکترونیک

همیشه نرم افزارهایی را برای راه اندازی وب سایت خود خود انتخاب کنید که دارای ابزارهای ساده و آسانی برای مدیریت می باشند، با این انتخاب می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و زمان خود را برای رسیدگی به اصول تجارت خود متمرکز نمایید.

راهکار وب سایت تجاری آنلاین خود را به نوعی انتخاب کنید که تمامی نیازهای شما را براورده نماید. برای انتخاب نرم افزار مناسب، باید انواع آن ها را با توجه به قابلیت های توسعه پذیری، امنیت و امکان سفارشی سازی تحلیل نمایید. قابل ذکر است در انتخاب نرم افزار مربوطه به نیازهای آینده کسب و کار خود نیز بیاندیشید.

4 – فروشگاهی متفاوت طراحی کنید.

به یاد داشته باشید که حافظه تصویری افراد همیشه بهتر از حافظه متنی آن هاست. بنابراین استفاده از تصاویر، رنگ بندی های جذاب و صفحه بندی های مناسب نیز می تواند کمک قبل توجهی به جذب مشتریان شما نماید. برند سازی و رواج نام تجاری نیز یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در موفقیت تجارت شما خواهد داشت.

5 – اجناس پرفروش خود را در معرض دید بگذارید

مشتریان را مجذوب فروشگاه خود کرده و اجناس برتر خود را تبلیغ نمایید.

فروشگاه الکترونیکی خود را به نحوی طراحی کنید که حتی اگر یک بازدیدکننده وب سایت شما را ترک کرد بازهم تخصص خدمات و مرغوبیت کالای شما را از یاد نبرد.

برای مثال : فرض کنید شما یک فروشگاه گل را اداره می کنید و تخصص اصلیتان نیز در زمینه پرورش و فروش گل های رز تازه و قرمز می باشد. در این حالت باید وب سایت فروش خود را به نحوی طراحی کنید که اگر کاربر از بخش مخصوص گل های رز نیز بازدید نکرد، بازهم متوجه تخصص شما در فروش این گل ها شود و شما را تا مدت ها فراموش نکند. این امر باعث می شود تا او هرگاه که قصد خرید رز قرمز را داشت فقط با شما تماس بگیرد.

6 – اجازه ندهید تا مشتریانتان شما را فراموش کنند

مدیریت ارتباط با مشتریان یکی از نکات کلیدی و بسیار مهم در تداوم یک کسب و کار آنلاین، مخصوصا برای مجموعه های کوچک و نوپا می باشد. همواره سعی کنید راهکارهای نواورانه ای برای اطلاع و ارتباط به مشتریان قبلی خود در زمینه تولیدات و محصولات جدید خود ایجاد نمایید. برای پیاده سازی و مدیریت یک سیستم یک پارچه ارتباط با مشتری در ابعاد بزرگتر می توانید از نرم افزارهای CRM مناسب این کار نیز استفاده کنید.

7 – حضور وب سایت خود را در سطح اینترنت افزایش دهید.

وجود وب سایت خود را در فضای اینترنت با تنظیمات هوش مندانه ای در زمینه بازاریابی، ملموس تر نمایید. حتما دقت کنید که تنظیمات بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) مربوط به سایت خود را به درستی انجام دهید. از آنجا که اکثر خریداران به وب سایت هایی مراجعه می کنند که آدرس آن ها را در 3 صفحه اول صفحات جستجوی گوگل مشاهده نمایند، بنابراین شما نیز می توانید با استخدام یک متخصص یا مهندس موتورهای جستجو رتبه وب سایت خود را در موتور های جستجو افزایش دهید.

همچنین می توانید در سایت های پربازدید دیگر اینترنتی سفارش تبلیغ وب سایت خود را در قالب بنرهای اینترنتی دهید. این امر به افزایش بیشتر بازدیدکنندکان وب سایت شما کمک می کند.

online-trading
online-trading

8 – قسمت مدیریت وب سایت خود را به درستی و قوی طراحی نمایید.

قسمت مدیریتی به عنوان ستون های پایه ای هر فروشگاه آنلاینی به حساب می آیند. شما نیز باید زمان مناسبی را برای تحلیل و طراحی قسمت مدیریتی وب سایت خود با استفاده از نرم افزارهای فروشگاه ساز صرف نمایید. قابلیت هایی مانند مدیریت صورت کالاها، محاسبات مربوط به کارت های اعتباری، سیستم های گزارش گیری و … به شما برای مدیریت هرچه بیشتر کمک می کند.

تمامی عملیات مدیریتی وب سایت شما باید دقیق، قابل گسترش و ارایه دهنده آمارهای لحظه ای باشد. بنابراین در انتخاب راهکار و نرم افزار فروشگاه ساز خود دقت بالایی به خرج دهید.

در راه اندازی و مدیریت یک سیستم تجارت الکترونیک، خطر از بین رفتن اطلاعات همچنین یکی از خطرات موجود می باشد، بنابراین وجود یک سیستم مدیریت قدرتمند با قابلیت های پشتیبان گیری بسیار ضروری می باشد.

9 – یادگیری بهتر و سریعتر

طبعا  انسان جایزالخطا است و بروز اشتباه توسط هر مدیر وب سایتی اجتناب ناپذیر می باشد اما بروز مکرر اشتباهات باعث از بین رفتن اعتبارتان بین مشتریان شده و به رقیبانتان اجازه می دهد تا از نقاط ضعف شما به نفع خود استفاده کنند که این امر به معنای از دست دادن مشتریان و ورشکستگی یک کسب و کار الکترونیکی می باشد.

همواره سعی کنید اشتباهات خود را بدون قضاوت بپذیرید و خود را آموزش دهید تا قادر شوید این اشتباهات را قبل از اینکه رقیبانتان از آن مطلع شوند، بپوشانید.

عنصر سرعت در انواع تجارت های آنلاین و حتی غیر آنلاین نقش اساسی را ایفا می کند. سرعت عمل در شناسایی و پوشاندن اشتباهات خود قبل از رقبا مهمترین نکته در پیشرفت در بازار رقابتی الکترونیکی می باشد.

10 – مشتریان خود را متعجب کنید !

همواره سعی کنید مشتریان خود را تغییرات متداول در کسب و کار خود متعجب نمایید. برای این کار می توانید از پیشنهاد های مشوق فروش، تخفیف بر روی هزینه ها و … استفاده نمایید.

فروشگاه اینترنتی شما نیز می تواند به جذابیت کسب و کار شما کمک بسزایی کند. با انجام تغییراتی در ظاهر فروشگاه و یا نحوه نمایش اجناس و کالاهای خود می توانید احساس مشتریان را نسبت به فروشگاه خود تحت تاثبر قرار دهید. همچنین باید توجه کنید که تغییرات ظاهری شما نباید ذهن مشتری را از تصویر برند شما دور کند و همچنین دقت نمایید تا تغییرات خود را به صورت نامناسب و زود به زود انجام ندهید، زیرا این امر ممکن است باعث دل زدگی مشتریان گردد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهکارهای تجارت آنلاین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهکارهای تجارت آنلاین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.