زمان مطالعه: 2 دقیقه
فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی چیست؟

ما در این بخش آسمونی قصد داریم شما را با اصطلاحات اصلی فروشگاه اینترنتی و نکات جالب فروشگاه اینترنتی آشنا...

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی یا به انگلیسی : Online Shop فروشگاه هایی هستند که در اینترنت و دنیای مجازی وجود دارند ، به فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه انلاین یا به انگلیسی Online Store نیز گفته می شود با این واژه خیلی کار داریم و جلوتر خیلی مفصل در رابطه با آن به توضیح خواهیم پرداخت اما در اینجا فعلا به همین میزان توضیحات بسنده میکنیم.

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

واژه فروشگاه اینترنتی در واقع در سال 1991 شکل گرفته است ، اقای تیم برنرز لی بنیان گذار و پایه گذار این واژه و تجارت الکترونیک در جهان بوده است و در واقع ایشون پدر تجارت الکترونیک در جهان هستند. در سال که 1994 بانکداری آنلاین ایجاد شد ، شرکت پیتزا هات اولین فروشگاه اینترنتی را در جهان راه اندازی کرد ، و اولین فروش اینترنتی در دنیای وب شکل گرفته است ، و اینجا بوده است که تازه کلمه ی فروشگاه اینترنتی به معنای واقعی شکل گرفته است ، پس میشه گفت کلا 25 سال هست که فروشگاه اینترنتی در جهان شکل گرفته است . اتفاقات جالبی در این سال ها رخ داده است که از جمله مهم ترین آنها میتونم به ابداع ssl اشاره کنم : در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد و همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ (Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد. در سال های 1995 و 1996 بزرگترین فروشگاه های اینترنتی حال حاظر یعنی آمازون و ئی بی فعالیت خود را آغاز کردن ، شرکت آمازون فعالیت خود را در سال 1995 آغاز نمود و شرکت ئی بی نیز فعالیت خود را در سال 1996 آغاز نمود .

راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ایران

فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه اینترنتی چیست؟

در رابطه با این که تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران دقیقا در چه سالی رقم خورده است متاسفانه اطلاعات دقیقی وجود ندارد ، اما تاریخچه وب ایران برمیگرده به سال 1372 هجری شمسی ، در سال 1373 ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست ، نخستین رایانه که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بوده است . طراحی سایت در ایران میشه گفت از اواخر سال های 70 تا اوایل 80 شکل گرفته است و میشه گفت حدود سال های 80 تا 85 اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران شکل گرفته اند ، یعنی در واقع واژه فروشگاه اینترنتی از 10 تا 15 سال پیش در ایران شکل گرفته است .

از کدام فروشگاه های اینترنتی نباید خرید کنیم ؟

پیشنهاد ما نیز برای خرید های اینترنتی این هست که بیشتر سعی کنید از فروشگاه هایی خرید های خود را انجام بدید که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند ، و از فروشگاه هایی که فاقد نماد اعتماد الکترونیک هستند سعی کنید با احتیاط بیشتری خرید کنید یا ترجیجا از فروشنده های نامعتبر خرید نکنید .

نظر خود را درباره «فروشگاه اینترنتی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فروشگاه اینترنتی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.