زمان مطالعه: 1 دقیقه
معمای روز قتل وزیر به دست پادشاه

معمای روز قتل وزیر به دست پادشاه

به خاطر سوء تفاهمی که بین وزیر دانا و پادشاه ایجاد می شود، پادشاه دستور قتل وزیر را صادر می کند و این جمله را...

به خاطر سوء تفاهمی که بین وزیر دانا و پادشاه ایجاد می شود، پادشاه دستور قتل وزیر را صادر می کند و این جمله را به کار می برد "تو را روزی از هفته آینده خواهم کشت که از آن روز خبر نداری" وزیر دانا پس از شنیدن این جمله با کمی تامل می گوید که مرا هرگز نمی کشی!!! پادشاه از وی شرح دلیل می خواهد که اگر دلیل قانع کننده ای بود وی را نکشد.معما اینجاست که اگر شما جای وزیر دانا بودید چه استدلالی می آوردید؟
پاسخ این چیستان و معمای جالب را کمی پایین تر مشاهده نمایید.

On the murder of the minister to the king
On the murder of the minister to the king

پاسخ معمای قتل وزیر
این چیستان از آن دسته معما های استدلال مرحله به مرحله می باشد :
پادشاه هرگز نمی تواند وزیر را روز جمعه بکشد چرا که هفته تمام شده است و وزیر خبر دارد که در آن روز به قتل می رسد پس حرف پادشاه نقض می شود. با حذف روز جمعه در این چیستان اگر روز کشته شدن وزیر روز پنج شنبه باشد وزیر خبر دارد پس باز هم پادشاه نمی تواند وی را بکشد چرا که حرفش نقض می شود و به همین ترتیب بقیه روز های هفته نیز پادشاه نمی تواند وزیر را بکشد!!!
یک اشکال اساسی در این استدلال وجود دارد می توانید حدس بزنید؟( راهنمایی : در این گونه چیستان ها و معما ها باید اثبات رفت و برگشتی باشد.)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معمای روز قتل وزیر به دست پادشاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معمای روز قتل وزیر به دست پادشاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.