زمان مطالعه: 3 دقیقه
یه روز یه ترکه ...

یه روز یه ترکه ...

متاسفانه بعضی از افراد عادت دارند به واسطه جوک گفتن و خندیدن، اقوام هموطن ایرانی را مورد توهین قرار دهند....

one-day-a-turkish
one-day-a-turkish

متاسفانه بعضی از افراد عادت دارند به واسطه جوک گفتن و خندیدن، اقوام هموطن ایرانی را مورد توهین قرار دهند. یکی از اقوامی که معمولا در جوک ها مورد تمسخر قرار می گیرند، قوم ترک ها هستند. اما باید به این دسته از افراد گفت که بسیاری از افراد صاحب نامی که افتخارات زیادی را برای ایران کسب کرده اند ترک بوده و هستند. آسمونی در این بخش مطالب بسیار خواندنی در همین مورد برای شما خوبان تهیه و تنطیم کرده است که در ادامه می خوانید.

یه روز یه ترکه …

یه روز یه ترکه میره سبزی فروشی تا کاهو بخره عوض اینکه کاهوهای خوب را سوا کند، همه ی کاهو های نامرغوب را سوا میکنه و میخره ازش می پرسند چرا اینکار را کردی؟ میگه: صاحب سبزی فروشی پیرمرد فقیری هست مردم همه ی کاهوهای خوب را میبرند و این کاهوها روی دست او میمانند و من بخاطر اینکه کمکی به او بکنم اینها را میخرم، اینها را هم میشود خورد، این ترکه کسی نبود جز عارف بزرگ آقا سید علی قاضی تبریزی ره.

به روز به یه ترکه

پگفتن کتاب بنویس ، ترکه برای نوشتن اون کتاب حدود چهل سال پژوهش و مطالعه کرد و بیش از ده هزار کتاب رو کامل خوند ، او برای مطالعه به کتابخانه های هند و ترکیه و عراق سفر کرد و سرانجام یه کتاب یازده جلدی نوشت! اون ترکه کسی نبود جز علامه امینی و اون کتاب هم همون الغدیر بود.

یه روز یه ترکه

اسمش ستارخان بود، شاید هم باقر خان. شجاع بود و نترس. در دوران استبداد که نفس کشیدن هم جرم بود ، با کمک دیگر مبارزان ترک ، در برابر دیکتاتوری ایستاد او برای مردم ایران ، آزادی می خواست و در این راه ، زیست و مبارزه کرد و به تاریخ پیوست تا فرزندان این ملک ، طعم آزادی و مردمسالاری و رهایی از استبداد را بچشند.

یه روز یه ترکه

اولین بار مدرسه ای برای لال ها و کرهای ایران بنیانگذاری کرد: باغچه بان!

یه روز یه ترکه

اولین عمل جراحی قلب و کلیه رو تو ایران می کنه. بعد مجله وارلیق رو منتشر می کنه. جایزه بهترین پزشکم دریافت می کنه. اون شخص کسی نیست جز پروفسور جواد هینت!

یه روز یه ترکه

 لباسهاشو تو سرمای آذربایجان آتش زد، تا قطاری با مسافرهاش سالم بمونن: دهقان فداکار!

یه روز یه ترکه

بوئینگ 727 رو بدون چرخ دماغه بسلامت فرود آورد: کاپیتان شهبازی!

یه روز یه ترکه

 میره جبهه، بعداز یه مدت فرمانده میشه، وقتی بهش میگن برادرت شهید شده، و سمت عراقیها مونده، اجازه بده بریم بیاریمش، میگه کدوم برادرم؟ اینجا همه برادرهای من هستن! اون ترکه بعداً خودشم به خیل برادرهای شهیدش پیوست: شهید باکری!

یه روز یه ترکه ...

یه روز یه ترکه نابغه والیبال جهان میشه: سعید معروف!

یه روز یه ترکه ...

یه روز یه ترکه باعث میشه ورزش ایران و آسیارو به اسم اون بشناسن: علی دایی!

یه روز یه ترکه ...

میشه یکی از بهترین وزنه برداران جهان، حسین رضازاده!

یه روز یه ترکه …

که از ریاضی دانان معاصر ایران بود، اسمش پروفسور محسن هشترودی بود.

یه روز یه ترکه …

که اسمش پروفسور محمود آخوندی است، نخستین پروفسور حقوقی ایران است.

یه روز یه ترکه ...

که اسمش پروفسور رحیم رحمان‌زاده است پایه گذار جراحی مدرن ارتوپدی و تروماتیک ارتوپدی در سطح بین‌ المللی و رئیس مرکز بین‌ المللی جراحی مفاصل و استخوان برلین، است.

یه روز یه ترکه ...

یه روز یه ترکه که لهجه خیلی غلیط ترکی هم داشته سپر حرارتی ماه نشین آپولو 11 رو طراحی میکنه تا نخستین انسان هایی که پا بر ماه گذاشتند در بازگشت به جو زمین خاکستر نشن. البته ماه نشین های بعدی هم از این سپر استفاده کردند. اون ترکه همون دکتراعتمادی دانشمند برجسته ایرانی در ناسا بوده

یه روز یه ترکه …

پایه گذار منطق فازی در دنیا میشه، که مبنای علمی و اساس ساخت هوش مصنوعی و سیستم های کنترل پیشرفته امروز رو تشکیل میده. اسم اون ترکه دکتر لطفی زاده بود

 

یه روز یه ترکه ...

یه نوحه عزاداری ترکی با نام زینب زینب میخونه ، که هر ساله هزاران مداح توی ایام محرم میخوننش... بله اسم اون ترکه هست حاج سلیم موذن زاده اردبیلی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یه روز یه ترکه ...» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یه روز یه ترکه ... فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.