زمان مطالعه: 6 دقیقه
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی نیمار: خداوند به انتخابم برکت...

به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

نیمار: خداوند به انتخابم برکت دهد!

occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar

occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar

صبح روز 26 می 2013، نیمار جونیور بازیکن سانتوس برزیل در صفحه رسمی خود متنی را منتشر کرد که اخبار و شایعات مبنی بر پیوستن او به بارسلونا را تأیید کرد. او در این پست نوشت:"بچه ها! من اینجا در کنار دوستان و خانواده ام هستم و آنها به من کمک کردند تا چیزهایی در اینجا بنویسم... چیزی که نتوانستم تا دوشنبه نگه اش دارم...

نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

همیشه در سانتوس خواهم بود

به گزارش آسمونی ، نیمار در فیس بوک ادامه داد: «دوستان و خانواده ام اکنون تصمیم مرا می دانند. دوشنبه با بارسلونا قرارداد امضاء خواهم کرد. می خواهم به خاطر این 9 سال باورنکردنی، از تمام هواداران سانتوس تشکر کنم. احساس من نسبت به باشگاه و هواداران هیچوقت تغییر نخواهد کرد؛ این حس ابدی است! تنها باشگاه سانتوس می تواند برای من طوری باشد که در داخل و خارج از آن زندگی کرده باشم و هرچیزی به من ارائه کرده باشد. » « من از تمام هوادارانی که حتی در سخت ترین لحظات از من حمایت کردند، قدردانی می کنم. عناوین قهرمانی، گل ها، دریبل ها، جشن ها و آهنگی که هواداران برای من ساختند برای همیشه در قلب من خواهد ماند... فردا یک بازی در برزیلیا خواهیم داشت. می خواهم یک بار دیگر از فرصت استفاده کنم و با این پیراهن به میدان بروم و فریاد هوادران را بشنوم که اسم مرا به همراه سرود، فریاد می زنند... من به تمام این ها افتخار می کنم...لحظه متفاوتی برای من است، ناراحت به خاطر خداحافظی و خوشحال به خاطر چالش جدید. خداوند به انتخابم برکت بدهد؛ و من همیشه در سانتوس خواهم بود! » باشگاه بارسلونا هم در تأیید این خبر گفت: «باشگاه بارسلونا و سانتوس، بر سر انتقال نیمار داسیلوا سانتوس جونیور به توافق رسیدند و این مهاجم برزیلی برای 5 سال آینده پیراهن بلوگرانا را به تن خواهد کرد. » به این ترتیب بود که ملی پوش برزیلی سانتوس سرانجام خانه خود را ترک کرد و راهی بارسلونا شد.

occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar
occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar

دوران ابتدای کار

به گزارش آسمونی ، اما زندگی نیمار از ابتدا مملو از چالش های مختلف و در عین حال موفقیت های فراوان بود. او در 5 فوریه 1992 در موگی داس کروزش برزیل به دنیا آمد. در همان سال تولد نیمار، خانواده اش به به سائو ویسنته نقل مکان کردند. نیمار جونیور در 7 سالگی عضور تیم پورتوگوئستا سانتیستا شد و چهار سال برای این تیم بازی کرد. اما در سال 2003، خانواده او به سانتوس نقل مکان کردند و نیمار نوجوان در این جا به تیم سانتوس پیوست. تیمی که 6 سال برای رده های پایه آن به میدان رفت و سرانجام در سال 2009 پیراهن تیم اصلی آن را به تن کرد. در همان سال او اولین بازی خود را برای تیم ملی زیر 17 ساله های برزیل انجام داد. تیمی که نیمار در آن تیم 3 بار به میدان رفت و یک بار نیز موفق به گلزنی شد. در همان تیم پسر دیگری بود که او هم متولد 1992 بود. فیلیپه کوتینیو کوره‌یا نوجوان با استعداد تیم واسکوداگاما متولد 12 ژوئن همان سال بود و تنها چهار ماه از نیمار کوچک تر بود. او هم اولین بازی ملی خود را برای تیم زیر 17 ساله های برزیل در سال 2009 انجام داد و در 5 بازی 3 بار موفق به گلزنی شد. بعدها هر دوی این نوجوانان راهی اروپا شدند. کوتینیو به اینتر، اسپانیول و لیورپول پیوست و نیمار سر از بارسلونا درآورد.

نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

جوانکی با درآمد 10 هزار رئال

نیمار نوجوان خیلی زود استعداد خود را در تیم سانتوس نشان داد تا جایی که این تیم با نوجوان 15 ساله خود قراردادی امضا کرد که مطابق آن هر ماه 10 هزار رئال به وی حقوق می داد. یک سال بعد این مبلغ به 25 هزار رئال در ماه افزایش یافت. اما شرایط برای نیمار در 17 سالگی به کلی تغییر کرد. او اولین بازی حرفه‌ای خود را در 7 مارس 2009 و در شرایطی که تنها 17 سال داشت برابر اُسته انجام داد. در این مسابقه نیمار در سی دقیقه آخر به عنوان یار جانشین بازی وارد زمین شد، سانتوس در این بازی به پیروزی( 2-1) رسید. او هفته بعد اولین گل خود را برای سانتوس در برابر موگی میرین به ثمر رساند. یک ماه بعد، در 11 آوریل، نیمار گل تعیین‌کننده‌ای در پیروزی 2–1 در برابر پالمیراس در در سال 2009 در مرحله نیمه نهایی مسابقات برزیل به ثمر رساند.با این حال سانتوس در بازی فینال، با شکست (4–2) برابر کورینتیانس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مواجه شد و به نایب قهرمانی بسنده کرد. اما جوان 17 ساله کاملا خود را در تیم تثبیت کرده بود. در فصل اول حضور خود در سانتوس، نیمار در 48 بازی 14 گل را در کارنامهٔ خود ثبت کرد.

occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar
occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar

جنجالی ترین قرارداد تاریخ بارسا

سال 2013 بود که بارسلونا سرانجام نیمار را خرید و یک سال بعد با حضور سوارز، مثلث MSN تکمیل شد. البته ساندرو راسل گفته بود که نیمار با 57.1 میلیون یورو به بارسلونا آمده است. اما طی سه سال بعد مشخص شد که با وجود تمام جریمه‌های پرداختی، رقم دقیق خرج شده برای انتقال نیمار به بارسلونا بدون در نظر گرفتن دستمزد این بازیکن به 111.2 میلیون یورو رسید. این رقم تقریبا دو برابر چیزی است که در ابتدا ساندرو راسل گفت.به گزارش آسمونی ،  پس از آن، جوردی کاسس، عضو هیئت مدیره باشگاه به دادگاه شکایت کرد که رئیس باشگاه رقم دقیق را اعلام نکرده است. راسل به خاطر رسوایی استعفا داد و جوزپ ماریا بارتومئو جای وی را گرفت. پس از آن بارتومئو گفت که قرارداد این بازیکن 86.2 میلیون یورو بوده است که 10 میلیون پاداش، 2 میلیون حق استعداد یاب ها، 4 میلیون حق اسپانسر‌ها و 2 میلیون هم حق خیریه نیمار را شامل می‌‌شد. پدر نیمار هم 2.7 میلیون یورو می‌‌گرفت.

نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

به این ترتیب در فوریه 2014، باشگاه مجبور شد 13.5 میلیون یورو جریمه به دادگاه بپردازد. تا اینجا خرج این خرید 99.7 میلیون یورو شده بود. با این حال باز هم سانتوس شکایت کرد و ادعا کرد که پول کافی‌ را دریافت نکرده است. به گزارش آسمونی ، قرار بود 2 میلیون یورو در صورت حضور نیمار در لیست بهترین‌های دنیا به سانتوس پرداخته شود که نشده بود و 4.5 میلیون یورو هم بارسلونا باید برای بازی دوستانه با سانتوس می‌‌پرداخت.

نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

حالا اگر این پول‌ها به 5 میلیون یورو جریمه دادگاه اضافه می شد، مجموع هزینه ها 111.2 میلیون یورو می شد و این مبلغ نهایی‌ بود که بارسلونا در پرونده خرید نیمار پرداخت. اگر دستمزد این بازیکن با توجه به قراردادش به این مبلغ اضافه می شد، باشگاه بارسلونا تا آخر قرارداد نیمار، 136.7 میلیون یورو برای نیمار در کل خرج می کرد.هزینه ای که البته به دلیل حضور نیمار در فرانسه هرگز به این میزان نرسید.

نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل
نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل

خریدی سراسر سود برای بارسلونا

به گزارش آسمونی ، فارغ از تمام هزینه هایی که بارسا انجام داد، درخشش نیمار تا اندازه ای بود که کاتالان ها هرگز از پرداخت چنین هزینه ای احساس پشیمانی نکردند. طی سالهای 2013 تا 2017 نیمار در مجموع 186 بازی موفق شد 105 گل برای آبی اناری ها به ثمر برساند از جمله 123 بازی و 68 گل در رقابت های لالیگا. فتح لالیگا در سالهای 2015 و 2016، کسب جام حذفی در سالهای 2015 تا 2017، سوپرکاپ اسپانیا در سال 2013، لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 و کسب جام جهانی باشگاهها در همین سال، عناوینی بود که در دوران حضور وی در بارسا نصیبش شد و سرانجام هم با 222 میلیون یورو راهی PSG شد و گران قیمت ترین بازیکن جهان لقب گرفت.

occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar
occasion-of-the-26th-birthday-of-neymar

ترک بارسا مرا زنده تر کرد

به گزارش آسمونی ، نیمار پس از اینکه در اولین بازی اش با پیراهن پاری سن ژرمن یک گل زد و یک پاس گل داد، در صحبتی کوتاه به Canal+ گفـت: «مردم فکر می کنند که ترک بارسا شما را می‌کشد اما من از همیشه زنده تر هستم. در حال حاضر خیلی خوشحال هستم. » دقایقی قبل از درخشش نیمار با PSG، بارسلونا در نبود این ستاره برزیلی 3 بر یک مغلوب حریف دیرینه خود در سوپرکاپ شد. در حالی که نبود نیمار در کنار مسی و سوارز کاملا حس می شد. البته به زودی خلا نیمار در بارسا پر شد. با این وجود ستاره تیم ملی برزیل این روزها در PSG در کنار سایر ستاره های این تیم، ترکیبی نابودگر در خط حمله ایجاد کرده است. باید دید بلندپروازی های پاریسی ها تا کجا دوام می آورد؟ آیا سال 2018 برای نیمار در تیم ملی و باشگاه پاریسی، همچون سال قبل به سالی رویایی بدل خواهد شد یا خیر؟ 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نیمار ; به مناسبت 26 سالگی ستاره فوتبال برزیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.