زمان مطالعه: 8 دقیقه
محاسبه هزینه عمل جراحی بینی

محاسبه هزینه عمل جراحی بینی

اگر برای جراحی بینی برنامه ریزی می کنید مسلماً برآورده قیمت و هزینه عمل بینی یکی از اولویت های شما خواهد بود....

اگر برای جراحی بینی برنامه ریزی می کنید مسلماً برآورده قیمت و هزینه عمل بینی یکی از اولویت های شما خواهد بود. هزینه جراحی بینی بستگی به فاکتورهای زیادی دارد که در این بخش آسمونی به آن ها پرداخته شده است. این مقاله به شما کمک می کند که برای برنامه ریزی عمل جراحی زیبایی بینی بتوانید کمترین هزینه ها و خرج عمل و حداقل قیمت را برآورده کرده و سپس نسبت به آن اقدام نمایید.

جراحی زیبایی بینی

جراحی عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی یا راینوپلاستی) می تواند باعث بهبود ظاهر بینی، اصلاح عملکرد آن، یا هر دوی این موارد شود. عمل جراحی اصلاح عملکرد بینی معمولاً شامل اصلاح ساختار بینی برای بهبود عملکرد تنفس است که بخشی از قیمت عمل بینی و هزینه آن یا تمام مبلغ هزینه عمل بینی می تواند مشمول بیمه خدمات درمانی باشد. به هر حال، عمل های جراحی پلاستیک بینی انجام شده برای افزایش زیبایی و بهبود ظاهر معمولاً مشمول بیمه نیستند و هزینه آن باید توسط خود فرد بیمار پرداخت شود.

برای بسیاری از ما، هزینه وقیمت عمل جراحی زیبایی بینی زیاد و چشمگیر است و معمولاً برای پرداخت این هزینه نیاز به تامین منابع مالی مورد نیاز وجود دارد. به خاطر این که هزینه پرداختی بابت جراحی بینی یک سرمایه گذاری زیربنایی و اساسی در زندگی فرد است، برای بیماران اهمیت دارد که با عامل های احتمالی تاثیر گذار بر هزینه جراحی زیبایی بینی آشنا باشند و از یک جراح عالی برای انجام عمل استفاده کنند تا به این ترتیب امکان دستیابی به نتایج مورد انتظار پس از عمل جراحی افزایش پیدا کند.

انتخاب یک جراح با تجربه

تجربه متخصص عمل بینی و اعتبار وی می تواند تاثیر زیاد بر هزینه عمل جراحی زیبایی بینی داشته باشد. شما باید زمان زیادی صرف بررسی سابقه کاری یک جراح کنید تا به این ترتیب بتوانید تشخیص دهید.

بی هوشی

بی هوشی به شما کمک می کند در طول عمل جراحی ریلکس باشید و هیچ دردی در طول عمل احساس نکنید. این حالت ریلکس همچنین به جراح پلاستیک امکان می دهد فعالیت های مورد نظر را به سادگی و بطور موثر بر روی بیمار انجام دهد.

محاسبه هزینه عمل جراحی بینی
محاسبه هزینه عمل جراحی بینی

در عمل جراحی متخصص بی هوشی و پرستار هوش بر هر دو می توانند فرآیند بی هوشی شما را اداره و مدیریت کنند. متخصص بی هوشی پزشکی است که برای فعالیت های بی هوشی آموزش دیده و می تواند علائم حیاتی شما را در طول عمل جراحی کنترل کند. پرستار هوش بر نیز یک فرد متخصص آموزش دیده است که می تواند همین مسئولیت را برای بیمار بر عهده داشته باشد. استفاده از خدمات متخصص بی هوشی یا پرستار هوش بر بستگی به تشخیص جراح پلاستیک و ترجیح فرد بیمار دارد. برخی از جراح ها فقط با پزشک متخصص بی هوشی کار می کنند. در ضمن، برخی بیماران نیز احساس راحتی بیشتر هنگام استفاده از خدمات پزشکان متخصص بی هوشی دارند.

مقدار درمان

مقدار درمان و پیچیدگی آن نیز می تواند منجر به افزایش هزینه ها و قیمت عمل جراحی بینی شود. بطور خلاصه، یک عمل جراحی پیچیده به زمان بیشتری نیز دارد و به همین دلیل هزینه آن بیشتر از یک عمل جراحی به نسبت ساده است. عواملی که می توانند باعث پیچیده شدن عمل جراحی شوند شامل موارد زیر هستند:

  • انجام چند عمل جراحی بر روی بینی فرد

  • نیاز به پیوند غضروف برای تقویت بافت های ضعیف

  • پوست بسیار ضخیم یا بسیار نازک بیمار

  • گرفتگی بینی

  • انحراف بینی

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی محل انجام عمل رینوپلاستی بینی می تواند بر هزینه جراحی بینی عقابی تاثیر جدی داشته باشد. استانداردهای جراحی بیمارستان و نهادهای اعتباردهی و اطمینان بخشی برای ارزیابی امکانات و خدمات جراحی سخت گیرانه هستند. با وجودی که شما ممکن است جراحان متخصص بیشتری در شهرهای بزرگتر پیدا کنید، اما می توان جراحان باتجربه و معتبر در همه نقاط کشور پیدا کرد که هزینه عمل بینی استخوانی  آنها به نسبت از هزینه افراد متخصص ساکن در شهرهای بزرگ بیشتر است.

هزینه های قبل و بعد از انجام عمل جراحی

به دلیل اینکه جلسات ملاقات برگذار شده با دکتر متخصص قبل از عمل بینی و بعد از آن نقش اساسی در یک جراحی زیبایی بینی موفقیت آمیز دارد، شما باید برنامه ریزی مناسب برای انجام این ملاقات ها و به دست آوردن درک مناسب از عمل بینی داشته باشید. شما باید بطور کامل از هزینه اولیه این مشاوره ها، جلسات آماده سازی و نیز معاینه های بعد از انجام عمل آگاهی داشته باشید تا به این ترتیب بتوانید قیمت جراحی بینی خود را درست محاسبه کنید.

اگر تصمیم به انجام عمل جراحی بینی داشته باشید و همچنین درباه‌ی بارداری فکر می‌کنید یا به تازگی زایمان داشته‌اید، پیش از جراحی یک جلسه‌ی مشاوره ترتیب داده می‌شود. در این جلسه می‌توانید تمام سوالات خود را در رابطه با جراحی بینی و بارداری بپرسید.جراحی بینی در بسیاری از موارد غیر قابل برگشت است. بنابراین باید مطمئن شوید که پیش از انجام آن تمام اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی وضعیت خود را کسب کرده‌اید. برخی از سوالات زیر می‌توانند تردیدهای شما را از بین ببرند.

پس از هر عمل جراحی، بیماران باید آمادگی مناسب برای پرداخت هر گونه داروی مسکن مورد نیاز در طول دوره ریکاوری داشته باشند. این هزینه ها به طور معمول در محاسبه هزینه جراحی بینی استخوانی منظور نمی شوند. برای بهبود سریع تر بیمار در این مرحله می توان از روش های درمانی هموپاتی (هومیوپاتی) نیز استفاده کرد. در این رابطه جراح می تواند به شما درباره داروهای تجویزی و هموپاتی (هومئوپاتی) توضیح دهد و به این ترتیب شما احتمالاً می توانید هزینه این داروها را در درمان خود مد نظر قرار دهید.

برای بیماران خاص، می توان از بسته های پس از عمل جراحی نیز استفاده کرد. این بسته ها شامل آرنیکا و سایر روغن ها، گاز و نوار استریل، یک بسته یخ، و یک اسپری باز کردن بینی است. اگر جراح شما این اقلام را برای شما قبل و بعد از عمل جراحی توصیه نکرد، شما می توانید از آنها در طول دوره درمان استفاده کنید. همچنین توصیه می شود بیماران برای چند روز اول بعد از عمل جراحی زیبایی بینی از داروهای ضد تهوع نیز استفاده کنند.

هزینه های قبل از عمل شامل موارد زیر می باشد:

  • سی تی اسکن

  • آزمایش خون

  • عکس آتلیه

و هزینه های بعد از عمل نیز شامل:

  • ویزیت ماه اول، هر هفته

  • ویزیت سال اول، هر سه ماه

  • ویزیت سال دوم، هر 6 ماه

سایر هزینه های اضافی مربوط به عمل جراحی بینی(رینوپلاستی)

بسیاری از بیماران در سه یا چهار ماه اول پس از عمل جراحی با افزایش جوش در صورت مواجه می شوند. برای حل این مشکل توصیه می شود بیماران از محصولات مراقبت از پوست صورت که دارای کیفیت بالا هستند در طول این دوره استفاده کنند. این محصولات می توانند قیمت و هزینه ای بالا داشته باشند. جراح شما می تواند استفاده از ماده مناسب برای شستن صورت و مرطوب نگه داشتن آن برای جلوگیری از ایجاد جوش را به شما توصیه کند.

همواره بیماران ممکن است با ایجاد لکه های تیره در صورت یا تیره شدن پوست پس از عمل جراحی مواجه شوند. لکه های تیره معمولاً با از بین رفتن التهاب و ورم صورت از بین می رود. برای تسریع در فرآیند درمان این لکه ها، بیماران می توانند از روش های لیزر درمانی استفاده کنند که قیمت و هزینه ای جدا دارد.

در این رابطه برخی از هزینه های غیر مستقیم دیگر نیز وجود دارد که شامل از دست دادن حقوق و مزایای کاری در مدت زمان دور بودن از محیط کار و به دست آوردن سلامتی پس از انجام عمل جراحی است. اگر برای انجام این عمل نیاز به مسافرت دارید، شما باید هزینه سوخت، بلیط هواپیما، رزرو اتاق در هتل، و سایر هزینه های مورد انتظار دیگر در مسافرت را نیز در هزینه درمان خود مد نظر قرار دهید.

nose-surgery-cost
nose-surgery-cost

پوشش بیمه

بیمه های درمانی معمولاً فقط هزینه انجام عمل جراحی بینی به خاطر اصلاح عملکرد بینی را پوشش می دهند. برخی بیماران می توانند با پرداخت هزینه بیمه ماهانه از این خدمات استفاده کنند. عمل جراحی بینی برای اصلاح عملکرد معمولاً برای بهبود عملکرد تنفسی بیمار انجام می شود. شرایطی که در این نوع عمل جراحی اصلاح می شوند شامل موارد زیر هستند:

  • تنگ شدن دهلیز بینی که در آن دیوارهای جانبی بینی شروع به حرکت به سمت داخل می کنند و به این ترتیب راه تنفس فرد مسدود می شود. در این حالت جراحی اصلاح عملکرد بینی می تواند موقعیت این دیوارهای جانبی را در محل مناسب آنها تثبیت کند و به این ترتیب امکان تنفس راحت را در اختیار بیمار قرار دهد.

  • مخروط داخلی بزرگ در بینی که نیازمند حذف بخشی از بافت داخلی این مخروط است و می تواند در هر یک از دو طرف سوراخ های بینی قرار داشته باشد. این مخروط ها وظیفه تمیز کردن هوا در زمان عبور آن از بینی را بر عهده دارند. زمانی که این مخروط ها بسیار بزرگ باشند، می توانند از عبور هوا جلوگیری و ممانعت کنند. به این ترتیب جراح می تواند اندازه این مخروط ها را کوچک کند تا به این ترتیب امکان تنفس مناسب برای فرد بیمار ایجاد شود.

  • شکسته شدن استخوان بینی

  • انحراف جداره جدا کننده منافذ بینی که در این وضعیت جداره بینی به یک طرف متمایل می شود و به این ترتیب جلوی تنفس صحیح فرد را می گیرد.

برای استفاده از خدمات بیمه برای عمل جراحی اصلاحی بینی، جراح شما می تواند مدارک مورد نیاز را با استفاده از چند روش خاص در اختیار شما قرار دهد. برای مثال سی تی اسکن ناهنجاری های موجود در بینی شما را که برای دیگران قابل مشاهده نیست، نشان می دهد. با استفاده از روش آکوستیک رینومتری می توان از وضعیت داخل بینی بیمار یک تصویر تهیه کرد. از روش رینومانومتری می توان برای تعیین سطح و میزان عبور هوا از سوراخ های بینی استفاده کرد. در برخی موارد، شرکت های ارائه دهنده بیمه خدمات درمانی بیماران را ملزم می کنند که نشان دهند سعی در بهبود مشکلات عملکرد بینی خود با استفاده از سایر روش های درمانی داشته اند. این روش ها می توانند شامل استفاده از آنتی هیستامین ها، تزریق ضد آلرژی، و نیز استفاده از اسپری استروئید باشند.

نتایج عمل جراحی زیبایی بینی: کیفیت مهمتر از هزینه است

به خاطر داشته باشید زمانی که برای انجام عمل جراحی بینی استخوانی برنامه ریزی می کنید، ارزان تر بودن قیمت به معنی بهتر بودن نیست! در این رابطه باید به مسائل با اهمیت تر همچون سلامتی، ایمنی، و کیفیت نتایج حاصل از عمل بینی استخوانی توجه خاص داشت. شما ممکن است تصمیم بگیرید از خدمات ارزان تر یا ارائه شده توسط جراحان کم تجربه تر استفاده کنید، اما انجام این کار می تواند تاثیرات منفی بر نتایج حاصل از عمل داشته باشد و حتی در برخی موارد نتایج نامطلوب در نهایت به همراه داشته باشد. علاوه بر این استفاده از این خدمات می تواند با هزینه های اضافی بعدی برای اصلاح مشکلات احتمالی ایجاد شده پس از عمل همراه باشد. هر چند هزینه و قیمت عمل جراحی بینی می تواند گران به نظر برسد، اما نتایج به دست آمده پس از عمل در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند توجیه کننده هزینه پرداخت شده باشد. عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) می تواند ظاهر بینی شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. به این ترتیب شما می توانید به نحوی زندگی کنید که در حالت عادی بدون ایجاد تغییرات مورد نیاز، امکان آن برای شما هرگز وجود نخواهد داشت.

قیمت جراحی زیبایی بینی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در بالا ذکر شدند. برای بررسی دقیق هزینه ها و قیمت ها با پزشک خود تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید برای یک عمل رینوپلاستی موفق کیفیت را فدای قیمت و هزینه ها نکنید تا بتوانید با چهره ی جدید دلخواهتان تا آخر عمر شاد باشید.

نظر خود را درباره «محاسبه هزینه عمل جراحی بینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محاسبه هزینه عمل جراحی بینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.