زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرگرمی های نوروزی، نوروز 1401

سرگرمی های نوروزی، نوروز 1401

با فرا رسیدن نوروز 1400، آسمونی لیستی از سرگرمی های مختلف را که در خانه میتوانید به آنها بپردازید تهیه کرده است

نوروز و مصادف بودن آن با آغاز فصل بهار همواره سرخوشی و شادابی خاصی به همراه خود دارد. سرگرمی های مختلفی میتوان تدارک دید تا از وقت خود به خوبی استفاده کنیم و لذت هم ببریم.

با خانواده و خصوصا فرزندان و افراد سالمند اطرافتان بیشتر وقت بگذرانید.

آرامش خود را حفظ کنید، قرار است 2 هفته صلح آمیز و شاد را بگذرانید! فراموش نکنید.

بسیاری از مردم اروپا در قرنطینه و تعطیلات مختلف به چالش های مختلف از جمله ورزش و تغییر وزن میپردازند و درواقع چالش های سازنده در راستای ایجاد تندرستی شروع میکنند و دوستان خود را نیز به این چالش ها دعوت میکنند. شما نیز در ساعات خلوت میتوانید با رعایت پروتکل های بهداشتی به ورزش در پارک محله تان بپردازید. یا درصورتی که صاحب دوچرخه هستید حداقل 5 بار در ایام نوروز به دوچرخه سواری بروید و تاثیر بسزای آن را در روحیه و سلامت فیزیکی خودتان ببینید. حتی در بسیاری چالش ها گرفتن عکس قبل و بعد میتواند خیلی جالب باشد. بنا بر این در نیم ماه تعطیلی عید میتوانید به خوبی یک چالش برای خود طراحی کرده و حتی بعد از عید نیز آن را ادامه دهید!

دوچرخه کودک

غیر از چالش های سلامتی نیز میتوانید چالش های بامزه آسمونی را انجام دهید یا چالش های بیشتر نیز در آسمونی پیدا کنید.

در ایام نوروز اگر با خانواده به سر میبرید، میتوانید بازی های چند نفره تدارک ببینید و همه اعضا را در خانه دور هم جمع کرده و بازی کنید. بازی هایی چون پانتومیم (قبل تر لیست کلمات قابل اجرا برای پانتومیم را در آسمونی برایتان تهیه کرده ایم) ، اسم فامیل و انواع بازی های گروهی پیشنهاد میشود.

حتما یک پازل هزارتکه به یکی از اعضای خانواده هدیه دهید، اما همه با هم به ساخت آن بپردازید! پازل درست کردن در سال 2020 از لذت بخش ترین سرگرمی های قرنظینه در سطح جهان شناخته شد، پس چرا در نوروز نه؟!

پازل

در خانه همچنین میتوانید مدیتیت و مراقبه کنید و سختی های سال 1400 را در همان سال بر جای بگذارید و با ذهن و روانی آسوده پای به سال و دوره ای جدید بگذارید، مدیتیشن ذهن و فکر شما را آرامش میبخشد و بسیاری از جوامع این کار را انجام میدهند، هیچ خجالتی در انجام مدیتیشن نیست و مدیتیشن پی در پی به مدت طولانی مثلا 14 روز، ذهنتان را برای سال جدید آماده خواهد کرد... پس حتما به فکر مدیتیشن هم باشید. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، آسمونی پیش تر درباره مراقبه و مدیتیشن و تمدد اعصاب نیز برایتان نوشته.

  • یکی دیگر از کارهایی که میتوانید در نوروز بکنید ، ایجاد عادات جدید است. با خودتان فکر کنید چه عاداتی میخواستید داشته باشید یا لازم است داشته باشید؟ همان ها را در تعطیلات نوروز که سرتان خلوت است تمرین کنید. مطمئنا به خاطر اینکه زمان خالی بسیاری دارید میتوانید این کار را انجام دهید، پس:

    خودتان را خوب بسازید، این بهار، بهار شماست!

     

فصل شکوفایی هنر؟ اگر تابحال پیش خودتان فکر میکردید که استعدادی ندارید، یا شاید هم با وجود استعدادهایتان از آنها استفاده نکرده اید، حتما هرروز یک نقاشی کوچک بکشید، مطمئن باشید در آخر نوروز نتایج بسیار مطلوبی دریافت میکنید و آن را ادامه خواهید داد.

پختن انواع شیرینی ها و امتحان کردن دستورپخت های مختلف ملل و دستورپخت های محلی نیز میتواند خیلی لذت بخش باشد. سعی کنید هرروز یک غذای جدید تدارک ببینید تا از تنوع و چالش های دستورپخت های جدید لذت فراوانی ببرید. حتی میتوانید برای خودتان چالش بختن و درست کردن غذاهای سخت، مثلا چالش پخت سوشی بگذارید و در دو هفته تعطیلی بلاخره استادانه تهیه این غذای سخت ژاپنی را یاد بگیرید!

کتاب بخوانید، فیلم و سریال های جدید سال را ببینید. یا به مناسبت سال جدید یک زبان جدید را با اپلیکیشن های یادگیری زبان یاد بگیرید.

ویدیوکال را جایگزین کنید، به جای اینکه به دیدن دوستان بروید، ویدیوکال یاتماس تصویری انجام دهید و دلتنگیتان را رفع کنید.

تماس تصویری

برنامه هایی که در طول سال به آنها نرسیدید را انجام دهید، مثلا اگر قبل از نوروز کمدهایتان را مرتب نکردید، چندتا طبقه بندی میتواند کمدتان را خیلی مرتب و زیباتر کند، یادتان هم باشد که تغییر دکوراسیون و ایجاد نظم و مرتب بودن در هرجایی از خانه میتواند به نظم ذهن کمک کند و بسیار لذت ببرید.

اگر شما هم تفریحی که مناسب نوروز در قرنطینه باشد سراغ دارید در قسمت نظرات آسمونی مطرح کنید
تا دیگران نیز بتوانند از ایده های شما استفاده کنند!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سرگرمی های نوروزی، نوروز 1401» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سرگرمی های نوروزی، نوروز 1401 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.