نرگس محمدی narges mohammadi
نرگس محمدی narges mohammadi

 از آموزش در موسسه کارنامه تا سریال بوی باران

اختصاصی آسمونی – نوشته انسیه نجفی نشلی

"نرگس محمدی" بانویی صبور، مهربان، صمیمی، خوشرو، خانواده دوست، عاشق مادر و بهترین دوست اوست. این شخصیت و چهره مثبت در نقش "ستایش" او را بطور ناباورانه به نقش نزدیک کرد تا حدی که وقتی با ستایش روبرو شد خود را در او دید و در نقش زندگی کرد و همین مساله باعث باور پذیری و اقبال عمومی مجموعه دنباله دار ستایش شد . به اعتقاد محمدی: "ستایش" مثبت است ولی نه آنقدر که به نظر می‌رسد، چرا که او دختری است که شبیه هم‌ نسلانش رفتار می‌کند. دختران دهه 60 اکثراً دختران مطیع، حرف گوش‌کن و صبور بودند و شاید به همین خاطر میزان توقعاتشان از خانواده و جامعه تا این حد بالا نبود. پر واضح است که شما وقتی توقع‌تان از محیط پیرامون و خانواده کمتر است، قدرت سازگاری‌تان بیشتر است و می‌کوشید تا در مقابل مشکلات استقامت بیشتری را از خودتان نشان دهید و صبورانه رفتار کنید، ستایش هم چنین دختری بود که براساس تربیت دهه خودش رفتار می‌کرد." محمدی در برنامه دورهمی در پاسخ به این سئوال مدیری که آیا خود او برای پذیرش گریم فرد 50 ساله در بخش دوم «ستایش» مقاومت داشته است،‌ گفت: «اصلا بحث مقاومت من نبود.گریمور و کارگردان نهایت سعی را کردند که من را پیر کنند، اما خب فکر می‌کنم نمی‌شود در کار خدا دست برد و من 28 ساله را نمی‌شد 50 ساله جلوه داد.به خصوص در یک سریال تلویزیونی.اگر فیلم سینمایی بود امکانش وجود داشت، اما در سریال مجبور بودند با سایه کار کنند و نتیجه کار با سایه هم همین از آب درآمد.» او خود را به این نقش محدود نکرد و گواهش موارد خاصی است که تنوع بازیگری او را می رساند: از جمله بازی در فیلم های "نیمکت" به کارگردانی فلورا سام با گریم دختران قجری. او در فیلم "مسلخ" در نقش دختری دو قطبی و بیمار روانی بازی کرد. در فیلم "آناهیتا" نیز نقش آفرینی کرد و آخرین کار تلویزیونی پخش شده اش نیز بازی در مجموعه "بوی باران" است.  در مجموعه "ستایش" یک و دو در نقش زنی مهربان، صبور، ایثارگر، قدرتمند، کمی لجباز، مدبر، درس خوانده، دنیادیده و فداکار و مبارز ظاهر شد.  

نرگس محمدی در سریال ستایش
نرگس محمدی در سریال ستایش

نرگس محمدی در سریال ستایش   "محمدی" در این سریال نقش میانسالی ستایش را نیز بازی کرد. او درباره سختی های این نقش می گوید: "خب اگر قرار بود که در سریال دیگری نقشی با این سن و سال را بازی کنم هرگز نمی پذیرفتم اما ستایش نقش مورد علاقه من است و خودم آن را بازی کردم و با آن آشنا هستم اما قطعا بازی کردن در چنین نقشی سخت است. آخر چهل ساله بودن نه پیری است و نه جوانی. نه می توانی مثل پیرزن ها حرف بزنی نه آنقدر جوانی که پرانرژی باشی. این کار را برای من سخت می کرد و برای همین تصمیم گرفتم در فیزیکم تغییر ایجاد کنم و اضافه وزن داشته باشم." "نرگس محمدی" به محدودیت و مرز بندی و تقسیم بندی در عناصر حرفه ای و بازیگری و انتخابهایش معتقد نیست و در مصاحبه هایش همواره به این موضوعات اشاره کرده و تلفیقی و مکمل بودن المانهای هنری را گوشزد کرده و این نشان دهنده شخصیت منعطف و سازگارش است. به طور نمونه او معتقد است: کارگردانی موفق است که بتواند تلفیقی کار کند یعنی فیلمی بسازد که در عین حال که تم فاخر و هنری دارد در عرصه گیشه هم موفق باشد و مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. به قول خودش : "خودم را در ژانر و رسانه خاصی محدود نمی‌کنم و ممکن است شما هر بار من را در رسانه‌ای ببینید." علی رغم میمیک و فیزیک چهره که او را مستعد بازی در نقش های مثبت می کند به محدودیت در نوع نقش اعتقادی ندارد و باری در نقشهای خاکستری و منفی را دوست دارد ‌. بازی در شخصیت های دو قطبی و روان پریش او را در مرحله جدیدی از بازیگری قرار داد که به آگاهی رسانی و مطلع ساختن مردم در باره معضلاتی همانند خیانت و اعتیاد می انجامد و به نظرش جای این موضوعات در هنر و سینما، خالی است و متاسفانه استقبال مردم از این ها هم کم است . گذراندن واحدهای روانشناسی در رشته پرستار ( تحصیلات آکادمیک) نرگس و روانشناسی رشته خواهرش، سبب شد در انتخاب نقش های روانشناختی موفق شود و دیدگاه باز در انتخاب نقش و محدود نکردن و نداشتن مرز بندی در انتخاب موضوع و رسانه ، توجه به فیلمنامه و عوامل فیلم ، اعتقاد به موفقیت کار تلفیقی و حس و تکنیک در بازیگری و فیلمسازی و تمایل به بازی در نقش خاکستری ومنفی باعث شد او در ارایه نقش هایش همانند چهره و مهربانی اش ، مردمی ومحبوب وموفق شود و در نهایت در انتخاب کار حساس تر شده وصبورانه منتظر آثار برتر بماند. توجه به فیلمنامه و ارکان و عوامل خوب اثر پیشنهادی ، از جمله اصول او برای انتخاب کار است .  

نرگس محمدی در سریال بوی باران
نرگس محمدی در سریال بوی باران

نرگس محمدی در سریال بوی باران   محمدی معتقد است: "به نظر من حس و تکنیک مکمل یکدیگر هستند تا یک بازیگر بتواند بازی خوبی را از خود ارائه دهد. فردی که می‌خواهد در این حرفه پیشرفت کند باید بداند که تکنیک و حس تا چه حد می‌تواند به او کمک کند و باید هر کدام را به طور جداگانه بیاموزد. مثلاً اگر یک بازیگر صرفاً بخواهد به تکنیک فکر کند بازی او شبیه یک مجسمه می‌شود و اگر هم صرفاً روی حس تکیه‌ کند نمی‌تواند آن طور که باید بازی خوبی را از خود ارائه دهد. در طول مدتی که در آموزشگاه مشغول آموزش بودم دائم روی مسئله تلفیق حس و تکنیک کار می‌کردیم." "بوی باران" یا "عروس تاریکی" جدیدترین کار نرگس محمدی توسط محمود معظمی کارگردان مجموعه "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" است که با اقبال عمومی روبرو شد، با شروعی جذاب. بوی باران که با فرشته و شهاب و ترانه و ... آغاز شد اما در نیمه با حذف فرشته و تناقضات درامی ، شوکی بر بدنه مجموعه وارد شد. بررسی مشکلات و آسیب‌های خانواده ترانه(نرگس محمدی) و خانواده‌اش و ازدواج «ترانه و سهیل»- نرگس محمدی و شهاب شادابی هم نشان می‌دهد. بوی باران روایت انعکاس زندگی پرسوناژهای اصلی سریال است که در نمایش شخصیت‌های منفی به گونه‌ای وارد زندگی شخصیت‌های اصلی شده‌اند. تیپ هایی مثل فرشته و شهاب و همچنین مرجان، ترانه و حتی خانم وکیل "حمیرا ریاضی" که پرداخت هنرمندانه قوی ندارند و مخاطب به ابعاد مختلف شخصیتی راه نیافته و با آنها هم ذات پنداری نمی کند.

نظر خود را درباره «مروری بر گذار حرفه ای نرگس محمدی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مروری بر گذار حرفه ای نرگس محمدی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.