زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی نادینه آنگرر

بیوگرافی نادینه آنگرر

نامهای ماندگار جام جهانی زنان ؛ نادينه آنگرر / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعینادينه آنگرر ؛ مهاجم بی...

نامهای ماندگار جام جهانی زنان ؛ نادینه آنگرر / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

نادینه آنگرر ؛ مهاجم بی انضباطی که بهترین بازیکن فوتبال جهان شد

 مراسم اهدای توپ طلای فیفا هرساله بزرگ‌ترین نامهای دنیا فوتبال را در زوریخ گردهم می‌آورد. نادینه آنگرر ( یا آن طور که آلمانی ها نام فامیل وی را تلفظ می کنند « آنگقا ») دروازه‌بان تیم‌ملّی زنان آلمان یکی از این ستاره‌ها بود که سال 2013 در زوریخ برروی فرش قرمز قدم نهاد.

توجه بیش از حد

نادینه آنگرر به خاطر نمایش های درخشان خود در رقابت‌های یورو 2013 در پایان آن سال به عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان انتخاب شد. آنگرر درباره آن جایزه می گوید: « این جایزه‌ برای من، افتخاری بزرگ محسوب می‌شود. نادین امّا من معتقدم که دروازه‌بان جزئی از تیم است. پست دروازه‌بانی همیشه یکی از پست‌های زیر ذرّه‌بین است. زیرا دروازه‌بان می‌تواند پیروزی یا باخت تیم را رقم بزند. به همین دلیل طبیعی است که دروازه‌بانان بیش از سایر نفرات مورد توجه قرار گیرند .»

146 بازی برای تیم ملی آلمان

آنگرر نخستین دروازه‌بان در تاریخ فوتبال زنان بود که به چنین افتخاری دست می‌یافت، پاداشی درخور برای دوران ورزشی این دروازه‌بان که نزدیک به دو دهه ادامه داشت و از سال 1996 تا 2015 با 146 بازی ملّی برای تیم‌ملّی آلمان همراه بوده است. دورانی درخشان با سه دوره حضور در بازیهای المپیک طی سالهای 2000 ( سیدنی )، 2004 ( آتن ) و 2008 ( پکن ) که البته در هر سه دوره آلمان به مقام سوم المپیک رسید و سه مدال برنز دستاورد آنگرر از این مسابقات شد. اما او این جایگاه را به آسانی کسب نکرد. پس از گذراندن فصل 96-95 در نورنبرگ، نادینه سه فصل را در تیم واکرمونشن گذراند و آن گاه طی سالهای 1999 تا 2001 در هفده مسابقه برای بایرن دروازه بانی کرد. آن گاه نوبت شش سال حضور در تیم توربین پوتسدام رسید؛ جایی که نادینه 126 بار درون دروازه آن قرار گرفت. آنگرر پس از آن سال 2008 را در تیم دیورگاردن سپری کرد و پس از 22 بازی در این تیم، دورانی 4 ساله را در فرانکفورت آلمان گذراند. پس از 85 بازی در این تیم بود که آنگرر تصمیم گرفت سر از کشورهای دیگر درآورده و در قاره های دیگر نیز کسب تجربه کند.

nadine-angerer
nadine-angerer

مهاجمی که دروازه بان شد

در ابتدا نادینه آنگرر در پست مهاجم بازی می کرد. زمانی که در زادگاه خود ( لوهر آم ماین ) در نزدکی فرانکفورت و برای تیم هوفستتن بازی می کرد. اما یک مصدومیت دروازه بان تیم و جانشین شدن آنگرر به جای وی کافی بود تا سرنوشت آنگرر را برای همیشه تغییر دهد. بعدها آنگرر در دو جام‌جهانی زنان 2003 و 2007 و پنج‌ دوره جام‌ملّت‌های اروپا (1997،2001،2005،2009و2013) به قهرمانی رسید و با باشگاههای مختلفی، قهرمانی در آلمان را تجربه کرده است. از جمله قهرمانی در بوندس لیگا با توربین پوتسدام در سالهای 2004 و 2006 و فتح جام حذفی کشور با همین تیم طی سالهای 2004 تا 2006. عنوانی که در سال 2011 با تیم فرانکفورت نیز به کارنامه آنگرر افزوده شد. نادینه همچنین یک بار در فصل 05-2004 قهرمانی یوفا ( ورژن زنانه لیگ قهرمانان اروپا ) را نیز با تیم پوتسدام به دست آورد.

تغییر روحیات با تغییر مسئولیت ها

آسمونی اما نادینه آنگرر در این سالها چه تغییراتی کرده است؟ او می گوید: « البته اوضاع تغییر کرده است. من قبلاً بی‌انضباط بودم و راستش را بخواهید، تا پایان فوتبال ملی ام هم بودم! ولی به مرور مسؤولیت‌های بسیار زیادی را عهده دار شدم. مخصوصا از زمانی که کاپیتان تیم ملی شدم و در این شرایط یکی از وظایفی که داشتم این بود که از بارفشاری که بربازیکنان تیم وارد می‌شود، کم‌ کنم. کاپیتان باید همیشه تمرکز داشته باشد و تیم را چه در داخل زمین و چه در بیرون از میدان، رهبری کند. من در 20 سال بازیگری خود بسیار رشد کردم و بزرگ شدم. البته منظورم تنها از لحاظ ظاهری نیست. من در طول دو دهه تجربیات زیادی به دست آورده‌ام و حالا که فوتبال را کنار گذاشته ام هم سعی دارم این تجربیات را به بازیکنان جوان‌تر منتقل سازم .»

متخصص در گرفتن پنالتی

آنگرر با قامت 175 سانتی متری خود به عنوان متخصص مهار پنالتی شهرت زیادی دارد و در فینال جام ملت‌های اروپا ـ 2013 ( سوئد ) دو پنالتی بازیکنان نروژ را مهار کرد. او در جام‌جهانی 2007 در شش مسابقه‌ حتی یک گل هم نخورد و در فینال با مهار پنالتی مارتا، زمینه‌ساز برد (2ـ0) آلمان شد. امّا آیا به نظر نادینه، کیفیت دروازه‌بانان زن، درحال ارتقاء و بهتر شدن است؟

نادینه آنگرر ؛ نامهای ماندگار جام جهانی زنان ؛ بهترین بازیکن بی انضباط فوتبال جهان
نادینه آنگرر ؛ نامهای ماندگار جام جهانی زنان ؛ بهترین بازیکن بی انضباط فوتبال جهان
« باید اعتراف کرد که دروازه‌بانی را اغلب، یکی از نقاط ضعف فوتبال زنان می‌دانند. البته این یک واقعیت است که خیلی از تیمهای فوتبال زنان، دروازه‌بانان خیلی خوبی ندارند. ولی باید گفت که به نظر من، در جام‌‌ملت‌های اروپا ـ 2013، کیفیت دروازه‌بانان بسیار خوب بود. این اتفاق مهمی است. در گذشته تمام توجهات به بازیکنان داخل زمین معطوف بود و دروازه‌بانان بیشتر به عنوان چهره‌هایی در حاشیه شمرده می‌شدند. ولی همه پذیرفته‌اند که پست دروازه‌بانی، پست بسیار مهمی است و پروژه‌های بسیار زیادی در دست اقدام است تا دروازه‌بانان زن بتوانند بیشتر تمرین کنند و آموزش ببینند. خود من، به شخصه بسیار پیشرفت کرده‌ام، به خصوص از سال 2007 و از زمانی که همکاری خود با مایکل فوکس را آغاز کردم .» نادینه‌ علاوه‌بر پیشرفت در دروازه‌بانی، سالها در لیگهای مختلفی بازی کرد. او از تابستان در باشگاه‌ پورتلند در لیگ  WMLS آمریکا بازی کرد و در فصل 15-2014 در 28 بازی برای این تیم دروازه بانی کرد.

دروازه بانی در گرمای 40 درجه

امّا او یک سال قبل از آن و در فصل 14-2013 گذشته تغییری بزرگ‌تر را تجربه کرد و بعد از نزدیک به دو دهه حضور در مسابقات دشوار بوندس‌لیگا و انجام بیش از 200 مسابقه در آن لیگ، آلمان را به مقصد استرالیا و w-league آن کشور ترک کرد. امّا نظر او درباره حضور در استرالیا چیست؟ « قبل از رفتن به استرالیا، نمی‌دانستم لیگ استرالیا چه شرایطی دارد و درباره سطح لیگ این کشور، هیچ چیزی نمی‌دانستم. ولی وقتی به آن‌جا رسیدم غافلگیر و خوشحال شدم. پس از دو هفته نخست به این نتیجه رسیدم که تصمیم برای پیوستن به «بریزبین» تصمیمی کاملاً درست بود. زیرا لیگ زنان استرالیا، لیگی بسیار قوی است. همه فکر می‌کنند فوتبالیستها برای گذراندن آخرین سال‌های حرفه خود، راهی استرالیا می‌شوند و می‌گویند این لیگ برای بازیکنان بازنشسته است. ولی این به هیچ عنوان درست نیست. لیگ این کشور، به خوبی خود را ثابت کرده است و همین مسأله سبب می‌‌شود که بگویم تصمیم درستی برای حضور در آن جا گرفتم. آب و هوای استرالیا تفاوت زیادی با اروپا دارد. من قبلاً هیچ جا در دمای 39 یا 40 درجه سانتی‌گراد بازی نکرده بودم .» آنگرر در مجموع 17 بازی در سالهای 2013 و 2014 برای بریزبین رور انجام داد تا از معدود بازیکنان فوتبال جهان در بخش زنان باشد که در سه قاره اروپا، آمریکا و اقیانوسیه بازی کرده است.

نظر خود را درباره «بیوگرافی نادینه آنگرر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی نادینه آنگرر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.