زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه سس خردل خوشمزه

طرز تهیه سس خردل خوشمزه

امروز آسمونی در این مطلب برایتان سس خوشمزه خردل را تهیه کرده:سس خردل همانطور که از نام اين سس پيداست در آن از...

mustard
mustard

امروز آسمونی در این مطلب برایتان سس خوشمزه خردل را تهیه کرده:

سس خردل همانطور که از نام این سس پیداست در آن از خردل استفاده می شود. دانه های خردل را از درخت خردل می گیرند. درخت خردل برای انسان موارد استفاده گسترده ای دارد و یکی از این موارد هم کمک به تهیه سس خردل است. سس خردل تهیه شده از دانه های سیاه خردل اصولاً تندترین نوع سس خردل است. اگر در حین طبخ سس خردل به غذا افزوده شود در اثر حرارت بیشتر خواص خود را از دست می دهد. طرز تهیه به طور عمده سس خردل طعم غذاها را به طور چشمگیری تغییر می دهد و در اروپا طرفداران بسیار زیادی دارد.
برای تهیه این سس، خردل آماده شده را در روغن سبزیجات، و سرکه می خوابانند و سپس نمک، شکر و سایر چاشنی های رایج را به آن اضافه می کنند. انواع سس خردل امروزه در بازارهای جهانی چیزی در حدود بیش از 101 نوع سس خردل مختلف وجود دارد. سس خردل باهامایی و جامائیکایی نستاً تندی کمتری دارند . سس خردل سرشار از سدیم می باشد و حاوی تخم مرغ نیز هست. سس خردل چینی هم بسیار تند است به همین دلیل در همه جا مورد استفاده قرار نمی گیرد. سس خردل دیجن هم یکی از انواع معروف خانواده سس های خردل است که طرفداران بسیار زیادی دارد و عموماً در فرانسه تولید می شود و از دانه های ساندویچ های تنوری و پنیری، و هلو، اسفناج و گردو نیز هستند و دارای خواص بی شماری برای سلامتی می باشند. برخی از سس ها دارای میزان کمی چربی هستند و برخی دیگر حاوی مقادیر بالایی چربی می باشند. برخی از انواع سس های خردل هستند که دارای حداقل میزان کربوهیدارت هستند و از شیرین کننده ها در آنها استفاده نشده است. اگر به دنبال طعم خوب غذاها هستید پس حتماً باید از سس خردل روی سبزیجات، مرغ و گوشت استفاده کنید. اگر هم می خواهید که وزن خود را کم کنید، بهتر است از انواع رژیمی آن استفاده کنید که البته ممکن است طعم سس خردل واقعی را نداشته باشند. سس خردل عسلی سس خردل عسلی یکی دیگر از انواع سس خردل است که به شیرین بودن شهرت دارد و با بسیاری از غذاهای خوشمزه مورد استفاده قرار می گیرد. دارای خاصیت غذایی بالایی است و فاقد چربی های متداول در سس ها می باشد. البته برای تهیه این سس دستور العمل های مختلفی وجود دارد اما اگر می خواهید سس طعم خوبی داشته باشد باید از مواد اولیه با کیفیت و تازه استفاد کنید تا سس شما خوش طعم شود. ارزش غذایی سس خردل / در هر 100 گرم انرژی 70 kcsl - 280 kJ کربوهیدرات 3 gr فیبرهای رژیمی 3 gr پروتئین 4 gr سدیم 1120 mgr معادل 49% A

مواد لازم برای یک پیمانه سس خردل:
مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری
آبلیمو
1/4پیمانه
100 گرم / 5 کالری
پودر خردل
دو قاشق سوپخوری
100 گرم / 452 کالری
خامه
چهار قاشق سوپخوری
100 گرم / 350 کالری
نمک
1/4 قاشق چایخوری
100 گرم / 0 کالری
فلفل سیاه
نصف قاشق چایخوری
100 گرم / 0 کالری


طرز تهیه سس خردل:

*. ابتدا آبلیمو، پودر خردل، نمک و فلفل را در ظرف مناسبی می ریزیم و با قاشق کاملا هم می زنیم تا یکدست شود.
*. در آخر خامه را به آن اضافه می کنیم و همه مواد را کاملا با هم مخلوط می کنیم.
*. این سس بهتر است همزمان با خوراک اصلی تهیه شود.
*. سس خردل را تا حداکثر سه روز در یخچال و در ظرف شیشه ای در بسته می توان نگه داشت.


خواص خردل:

رفع احتقان خلط سینه:

*. بنا به دلایل ناشناخته خردل خلط به وجود آمده را از بین می برد. به جای استفاده از داروهای موضعی، کمی پودر خردل روی سینه خود بمالید و سپس پارچه خیس شده در آب داغ را روی آن قرار دهید. مطمئن باشید در عرض چند دقیقه احساس بهتری پیدا خواهید کرد. این کار برای کمردرد و سینوزیت نیز مفید است.

اگر از این مطلب خوشتان آمد میتوانید لینک زیرا مشاهده کنید:

طرز تهیه سس زرشک

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه سس خردل خوشمزه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه سس خردل خوشمزه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.