زمان مطالعه: 5 دقیقه
محمدعلی، بزرگ ترین بوکسور تاریخ

محمدعلی، بزرگ ترین بوکسور تاریخ

به مناسبت سالروز تولد محمدعلی ، بزرگ ترین بوکسور تاریخ محمدعلی ، بوکسوری که شاعر شد / اختصاصی آسمونی - مهدی...

به مناسبت سالروز تولد محمدعلی ، بزرگ ترین بوکسور تاریخ

محمدعلی ، بوکسوری که شاعر شد / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

به مناسبت سالروز تولد محمدعلی ، بزرگ ترین بوکسور تاریخ
به مناسبت سالروز تولد محمدعلی ، بزرگ ترین بوکسور تاریخ
« این عنوان سنگین وزن نبود که پدرم را بزرگترین کرد . این موفقیت او در المپیک نبود . یا پیروزی او مقابل دولت آمریکا . بزرگی او در نگه داشتن همیشگی عشق در تمام مراحل زندگی نهفته است . بزرگی او در شهامت اوست . در قدرت او ، در رحم و شفقت او ، برای من او بزرگ ترین است ؛ به عنوان یک پدر دوست داشتنی نه به عنوان یک قهرمان .» با ها بخشی از نوشته های هانا یاسمین علی دختر محمد علی بوکسور افسانه ای است که در کتاب « روح یک پروانه » خطاب به پدر خود نوشته است . این کتاب با این که نوشته محمدعلی است و تنها مقدمه و موخره ای توسط دخترش به آن اضافه شده ، اما شخصیت محمدعلی در آن ، تفاوت فراوانی با بوکسور اسطوره ای و پرسرو صدایی دارد که ما می شناسیم . در این کتاب محمدعلی تنها بخش های کوتاهی از کتاب را به نحوه روی آوردن خود به بوکس و قهرمانی هایش اختصاص داده و آنچه بیشتر بدان پرداخته است ناگفته های زندگی اش است ، از دیدگاهش به خدا و دین در زندگی گرفته تا اتفاقاتی چون ملاقات با دالایی لاما ، حادثه 11 سپتامبر و ... جالب ترین نکته این کتاب ، بخش هایی است که علی شعرهای خود را نوشته است . این که یک بوکسور سنگین وزن روحی چنین لطیف داشته باشد که شعر بسراید ، جالب توجه است .  بخش هایی از این کتاب را با هم مرور می کنیم. کتابی که توسط انتشارات گلگشت در اسفند 92 ترجمه و منتشر شد .

ملاقات با کودک سرطانی ؛ محمد ! می دانستم می آیی

یک روز بسیار گرم در ماه می، من در فایترز هون کمپ تمرینی خود در دیر لیک ( Deer Lake ) پنسیلوانیا داشتم برای مبارزه با فورمن آماده می شدم . بعد از یک تمرین طولانی و سخت به همراه جین کیلوی به رختکن رفتم . او در گرداندن کمپ کمک می کرد . نشسته بودیم که صدای در رختکن به گوش رسید . جین رفت ببیند چه کسی است . پسری نوجوان که به نظر بیمار می رسید می خواست مرا ببیند . به جین گفتم بفرستش داخل و لحظه ای بعد پسر با پدرش وارد شد . پسر با یک پلیور ضخیم و یک کلاه پشمی وارد شد . از او پرسیدم چرا لباسی به این گرمی پوشیده است ! پسرک گفت سرطان خون دارد و برای این کلاه به سر گذاشته که تمام موهای سر خود را در دوره شیمی درمانی از دست داده است . ناگهان غم روی من سایه انداخت . به این فکر می کردم که چقدر خوش شانسم که فرزندان سالمی دارم . بعد از این که جین از ما عکس انداخت ، از پسرک نامش را پرسیدم . پاسخ داد که نامش جیمی است و اضافه کرد او را بسیار خوشحال کرده ام . به چشمهایش نگاه کردم و به او گفتم :« من جورج فورمن را در مسابقه بعدی شکست می دهم و تو هم سرطان را شکست می دهی .»

muhammad-ali-biography
muhammad-ali-biography
جیمی مرا در آغوش کشید و گفت :« بله . حق با شماست .» وقتی داشت از در خارج می شد گفتم :« جیمی ؛ فراموش نکن به تو چه گفتم .» لبخندی زد و دستش را به علامت بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا بستری است و به زودی خواهد مرد . این خیر ناراحتم کرد . به جین گفتم با پدر جیمی تماس بگیرد و به او بگوید فورا برای ملاقات جین حرکت خواهیم کرد . بعد از 3 ساعت رانندگی به بیمارستان رسیدیم و مستقیم به اتاق جیمی رفتیم . وقتی وارد اتاق شدم ، او را دیدم روی تخت دراز کشیده است و روی پوستش به سفیدی ملافه های تخت است . چشمان جیمی برقی زد و فریاد زد :« محمد ! می دانستم می آیی .» کنار تخت او رفتم و گفتم :« جیمی یادت می آید به تو چه گفتم ؟ من جورج فورمن را شکست می دهم و تو سرطان را .» جیمی نگاهی به من کرد و آهسته گفت :« نه محمد ، من می روم تا خدا را ملاقات کنم . می خواهم به او بگویم تو دوست منی .»
به مناسبت سالروز تولد محمدعلی ، بزرگ ترین بوکسور تاریخ
به مناسبت سالروز تولد محمدعلی ، بزرگ ترین بوکسور تاریخ
اتاق ساکت بود و ما اشک می ریختیم ، من جیمی را در آغوش کشیدم و با او خداحافظی کردم . در تمام طول مسیر بازگشت ، هیچ کس حرف نزد . فکر می کنم خداوند نقشه های بزرگ تری برای جیم داشت . چون یک هفته بعد جین به من خبر داد که جیمی مرد . و من برای مراسم خاکسپاری او دعوت شدم . نمی توانستم بروم. از جین درخواست کردم به نمایندکی از من در مراسم شرکت کند . وقتی جین برگشت گفت عکس من و جیمی کنار سر او در تابوت قرارداشت . مرگ جیمی در هیاهوی فعالیت و آماده سازی ام برای مسابقه ، درس بزرگی به من داد . این که زندگی چقدر دوست داشتنی ، شکننده و کوتاه است . باید همیشه به این فکر باشیم که هر روزی که سپری می کنیم هدیه ای است از جانب پروردگار ، که هر لحظه ممکن است از ما گرفته شود .

هدف زندگی

هر چیزی که خداوند آفریده، قصد و هدف خاصی دارد . خورشید هم هدفی دارد . ابر و باران و درختان هم هدفی دارند . ... صرفنظر از بزرگی و کوچکی ، همه به دنیا آمدیه ام تا هدف خاصی را انجام دهیم . برای همه ما مهم ترین وظیفه این است که بفهمیم چرا خدا مارا روی کره زمین آورده است . اهمیت زندگی انجام وظیفه ای است که به ما داده شده است . بشر یک وظیفه معلوم و ساده دارد که باید قبل از مردن به آن دست یابدک « به وجود آوردن تغییر » اگر این هدف باشد ، انرژی و روحیه انجام آن همیشه وجود خواهد داشت .

muhammad-ali-biography
muhammad-ali-biography

پدری که تمام وجودش عشق بود

او بزرگ بود چون مهم ترین درسهای زندگی را به ما یاد داد . نه تنها با کلمات و رفتارش بلکه با اعمالش . به ما آموخت مهربانی را ، دوستی را ، رحم و شفقت را ، بخشندگی را ، تقوا را ، عشق را ، درِ دفتر او هرگز بسته نبود . حتی وقتی مصاحبه ای مه یا کاری برای انجام دادن داشت ... او تمام ما را با عشق و محبت حمام داده بود و باعث شده بود حس کنیم خاص هستیم . او هر شب برای ما قصه می گفت و حتی ناهار مرا به مدرسه می آورد ... تمام حرفهایی که با هم زده بودیم را ضط می کرد و در روش رفتار خود عالی بود . پدر، باور کن وقتی می گویم تو بهترین پدر دنیا هستی ، به خاطر این نیست که تو کاملی . بلکه به خاطر این است که تو بزرگ ترین هدیه ای را که یک پدر و مادر می توانند به فرزندانشان بدهند ، به ما داده ای : خودت را . او همواره با خدا زندگی کرد ، با قدرت و شهامت زندگی کرد . با تقوای درونش ، در زندگی همواره به دنبال صلح بود . حال تمام وجود او صلح است . با عشق زندگی کرد . حال تمام وجود او عشق است . ( هانا یاسمین علی )   اختصاصی آسمونی 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محمدعلی، بزرگ ترین بوکسور تاریخ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محمدعلی، بزرگ ترین بوکسور تاریخ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.