زمان مطالعه: 3 دقیقه
استخدام قالب ساز

استخدام قالب ساز

استخدام قالب سازدر این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل قالب ساز برای کسانی که به دنبال...
استخدام قالب سازدر این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل قالب ساز برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام قالب ساز هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل قالب ساز از جمله، معرفی شغل قالب ساز ، وظایف شغل قالب ساز ، بازار کار شغل قالب ساز و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

معرفی شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)
استخدام قالب ساز
استخدام قالب ساز

تعریف و شناسایی شغل قالب ساز به کسی گفته می شود که قدرت ساخت قالب های مختلف سمبه های ماتریسی و تزریقی را دارا باشد و در تهیه و خواندن قطعات از روی نقشه های ساده و مرکب مهارت داشته باشد و با کلیه ی ماشین ابزارهای مختلف آشنا باشد و در زمینه ی قالبسازی دارای سابقه ی مفیدی باشد.

نمونه وظایف و مسئولیتهای شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

وظایف یک قالب ساز در رابطه با شغل وی مشخص است و عبارت از توانایی ساخت قالب از روی نقشه های ساده و مرکب ،‌ساخت قطعات با دستگاه های مختلف تراش ،‌و پیاده کردن الگوی قالب و ساخت مدل های گچی ،‌چوبی ، و سیمانی.

خصوصیات جسمانی و متواناییهای ذهنی برای احراز شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

با توجه به اینکه یک فرد قالبساز باید با کلیه ماشین ها و ابزارها کار کند ،‌باید از قدرت جسمانی برخوردار باشد. توانایی ذهنی در حد طبیعی ضرورت دارد.

مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی ضروری برای احراز شغل

شغل قالب سازی یکی از مشاغل مهم و مادر است و برای احراز موفقیت در آن داشتن تحصیلات عالی ضروری است.

شرایط محیط کار، محل احتمالی استخدام و وسایل کار شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

آسمونی : کار در سالنهای مخصوصی که جهت اینکار در نظر گرفته شده باشد انجام می گیرد.

محیط باید ساکت و در تمام طول سال دمای معادل 20الی 24 درجه سانتیگراد داشته باشد. استخدام به دو صورت انجام می گیرد. ممکن است فرد در مغازه یا کارگاه کوچکی مشغول به کار گردد که حقوق با توافق طرفین تعیین می شود. همچنین ممکن است فرد در شرکت یا کارخانه خصوصی یا دولتی مشغول شود که حقوق طبق قانون وزارت کار تعیین می گردد. در هر صورت کلیه ی وسایل کار باید کارفرما در اختیار قالبساز قرار بدهد. یا اینکه فرد رأسا" اقدام به بازکردن کارگاه نماید.

حقوق و مزایا و شرایط ارتقای شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

آسمونی : حقوق یک قالبساز در شرایط مساوی از کلیه حقوق های کارگران فنی بالاتر می باشد و مزایایی از قبیل دقت کار نیز به او تعلق می گیرد.

ارتقای شغل با توجه به قانون کار و استعداد و کارآیی و سابقه و نظر سرپرست انجام می گیرد.

روابط انسانی حاکم بر محیط کار شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

روابط در محیط های کارگاه بصورت استاد – شاگردی می باشد. استاد در طول روز کارهای مربوط به آن را به شاگردش تعلیم می دهد و هم چنین راهنمایی لازم را به موقع گوشزد می کند. در مقابل شاگرد با جدیت تمام به یادگیری مشغول می باشد.

آینده نگری درباره شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

با توجه به شرایط موجود اگرمسئله واردات کالاهای مصرفی و برخی کالاهای صنعتی رونق پیدا کند این شغل مواجه با رکودی قابل توجه خواهد بود و به عکس اگر کالاهای مصرفی و برخی کالاهای دیگر از خارج وارد نشود این شغل رشد فزاینده ای خواهد کرد.

محل کسب اطلاعات بیشتر درباره شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

کتب منتشر شده از طرف وزارت کار در رابطه با شغل ، روابط عمومی وزارت کار ، استادان رشته قالبسازی.

تاریخچه شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز)

در زمان های قدیم برای درست کردن بلوک از قالبهای های چوبی استفاده می کردند و برای ساختن ساختمان از این قالب ها استفاده می کردند و بعد از قالب های آهنی برای ساختن آجر ، بلوک ، وسایل های مسی استفاده می کردند و امروزه برای ساختن ماشین از قالب های بزرگ استفاده می کنند.

ارتباط شغل قالب ساز (استخدام قالب ساز) با مشاغل دیگر

یک قالب ساز با بنا و آرماتور بند ارتباط داشته باشد تا اگربخواهد یک ستونی را درست کند ، بتون درست کند و آرماتور بند که آرماتور را ببندد و قالب ساز هم یک ستونی را درست کند.

اهمیت این شغل چه خدمتی به جامعه و کشور می کند

آسمونی : قالب سازی به جامعه و کشور کمک می کند تا برای ستون های ساختمان برای محکم سازی ساختمان و قالب سازی کوچک برای تزئین ساختمان و آجر نما برای زیبایی نمای ساختمان و آجر و بلوک برای دیوار چینی ساختمان. پس می فهمیم که اگر قالب ساز نباشد چه مشکلاتی در جامعه و کشورمان ایجاد می شود.
نظر خود را درباره «استخدام قالب ساز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام قالب ساز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.