زمان مطالعه: 10 دقیقه
سنگ ماه های تولد و خواص آن

سنگ ماه های تولد و خواص آن

یکی از عواملی که بر رفتار و اخلاق و منش فرد تاثیرگذار است ماه تولد است. برای متولد هر ماه سنگ مخصوص در نظر...

یکی از عواملی که بر رفتار و اخلاق و منش فرد تاثیرگذار است ماه تولد است. برای متولد هر ماه سنگ مخصوص در نظر گرفته شده که برای متولدین هر ماه خواص منحصر به فردی دارد. اگر می خواهید در مورد سنگ ماه تولد و خواص آن بیشتر بدانید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که در ادامه این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در این مورد عنوان می کنیم.

birthday-stone11
birthday-stone11

سنگها می توانند شما را جادو کنند و بر فعالیت هایتان تاثیر بگذارند. اگر در درستی این قضییه تردید دارید در موقعیتی که نیاز به شجاعت دارید یک تکه سنگ «حدید» با خود حمل کنید تا اثر آن را به چشم ببینید. یا می توانید برای اینکه عشق بین خود و همسرتان را افزایش دهید گردن بندی از لاجورد به گردن بیاویزید، چون لاجورد عشق و دوستی را زیاد می کند. . هر یک از سنگهای موجود در طبیعت خاصیتی ویژه و منحصر به فرد دارد. انرژی از امواج کیهانی عبور می کند و به واسطه سنگهایی که بر گردن آویخته اید یا به نحوی با بدن شما در تماس قرار گرفته اند به شما منتقل می شود. علاوه بر این دانشمندان بر این باورند که هر سنگ با متولد ماه خاصی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کند و می تواند برای درمان بیماریها یا متعادل کردن قوای روحی و دماغی او مثمر ثمر باشد. به خاطر داشته باشید که برای متولدین هرماه، علاوه بر سنگ مخصوص خود او، ممکن است چندین سنگ دیگر هم مفید باشد. شما سنگ ها را چقدر می شناسید و درباره آنها چه اطلاعاتی دارید؟چه سنگی برای شما مفید است؟

birthday-stone8
birthday-stone8

سنگ ماه متولد فروردین : الماس الماس‌(DIAMOND) یکی‌ از گرانبهاترین‌ سنگ های‌ روی‌ کره‌ زمین‌ است‌ که‌ از فراوان‌ ترین‌ عنصر موجود - یعنی‌ کربن‌ - ساخته‌ شده‌ و سخت‌ ترین‌ ماده‌ را تشکیل‌ می‌دهد. بلورهای‌ الماس‌ از چهل‌ و پنج‌ میلیون‌ سال‌ پیش ، در اعماق‌ زمین‌ بر اثر آتشفشان ‌ها در شرایط‌ فشار بسیار بالا و درجه‌ حرارت‌ زیاد از کربن‌ خالص‌ با درجه‌95/99 درصد تشکیل‌ شده‌اند. الماس‌ تراش ‌داده ‌شده‌ را برلیان‌ گویند. الماس‌ را به‌ دلیل‌ درخشش‌ و تلألو بسیار زیاد آن‌ در قرون‌ و اعصار گذشته‌ برای‌ تزیین‌ مجسمه‌ ها و بت‌ ها استفاده‌ می‌ کرده‌اند و درباره‌ این‌ سنگ‌ زیبا افسانه ی ، داستان‌ ها و فیلم‌ های‌ بسیاری‌ ساخته‌ اند. در تاریخ ، الماس‌ را منشاء بسیاری‌ از جنگ‌ و ستیزها می‌ دانند؛ و نمونه‌ معروف‌ آن‌ انقلاب‌ فرانسه‌ است‌ که‌ لویی‌ پانزدهم‌ سفارش‌ یک‌ گردنبند برلیان‌ برای‌ معشوقه‌ خود داد و باعث‌ خشم‌ مردم‌ فقیر شد. همچنین‌ شاه‌ شجاع‌ افغان‌ به ‌خاطر الماس‌ کوه نور از هر دو چشم‌ نابینا و بسیار شکنجه‌ شد. در طول‌ تاریخ ، بسیاری‌ از معابد و آثار تاریخی‌ ، برای‌ یافتن‌ الماس‌ به‌ دست‌ غارتگران‌ ویران‌ گردیده‌ و به‌ مکان‌های‌ مقدس‌ و اجساد کشته ‌شدگان‌ در جنگ ‌ها بی‌ حرمتی‌ شده‌ است. در قدیم‌ به‌ دلیل‌ نداشتن‌ شناخت‌ از خصوصیات‌ واقعی‌ الماس ، برای‌ آن‌ خصوصیات‌ اغراق‌ آمیزی‌ قائل‌ می ‌شدند و آن‌ را منشاء شجاعت‌ و دلیری‌ و نیز طلسم‌ خوشبختی‌ می‌ دانستند. از پودر الماس‌ هم‌ به ‌عنوان‌ دارو استفاده‌ می‌ کرده‌اند. سنگ ما زمرد(EMERALD) مترادف‌ رنگ‌ سبز است. این‌ گوهر زیبا که‌ همرنگ‌ طبیعت‌ و رنگ‌ زندگی‌ است‌ برای‌ ما ایرانیان‌ شکوه‌ و جلوه‌ای‌ خاص‌ دارد و رنگ‌ آن‌ گنبدهای‌ سبز و مقدس‌ ائمه‌ را تداعی‌ می ‌کند. به‌ همین‌ دلیل‌ بسیاری‌ از خانواده‌ها ترجیح‌ می‌دهند به‌ عروس‌ سرویس‌ زمرد هدیه‌ بدهند.  

birthday-stone9
birthday-stone9

سنگ متولدین اردیبهشت ماه :زمرد در فرهنگ‌ های‌ مختلف، اعتقادات‌ متفاوتی‌ درباره‌ ی زمرد وجود دارد و انسان‌ ها خواص‌ جادویی‌ حیرت ‌آوری‌ برای‌ آن‌ متصور بوده‌اند؛ برای‌ مثال‌ مصریان باستان‌ در دهان‌ مرده‌ زمرد قرار می ‌دادند تا در آن‌ دنیا بهتر تکلم‌ کند و نیز معتقد بودند این‌ سنگ‌ باعث‌ باروری‌ می ‌شود. همچنین‌ برای‌ درمان‌ چشم‌ از آن‌ استفاده‌ می‌ کردند. در بعضی‌ جوامع‌ به‌ عنوان‌ پادزهر و برای‌ درمان‌ بیماری‌ صرع‌ یا بیماری‌ های‌ معده‌ استفاده‌ می ‌شده‌ است‌ و معتقد بوده‌اند که‌ زمرد باعث‌ تقویت‌ حافظه‌ و دور کردن‌ ارواح‌ خبیث‌ و نیز تقویت‌ عشق‌ می‌ شود. در یونان‌ باستان‌ زیورآلات‌ نقش‌ بزرگی‌ به‌ عنوان‌ سمبل‌ قدرت، سلامتی‌ و ثروت‌ داشت‌ و معتقد بودند که‌ اگر شخصی‌ قطعه‌ ای‌ زمرد زیر زبان‌ خود داشته‌ باشد از دید مخفی‌ می‌ ماند؛ به ‌علاوه، دارندهِ زمرد را صاحب‌ ثروت، رفاه‌ و قدرت‌های‌ مافوق‌ طبیعی‌ می دانستند.  

birthday-stone7
birthday-stone7

 سنگ ماه متولد خرداد : مروارید مروارید جزو سنگ‌ها نیست، اما در گروه‌ گوهرها قرار دارد. این‌ گوهر زیبا را مظهر پاکی ، زیبایی‌ و ظرافت‌ می‌دانند و بشر از چندین‌ هزار سال‌ پیش‌ آن‌ را می ‌شناخته‌ است. سنگ متولدین خرداد ماه مروارید به‌ رنگ‌های‌ کرم ، طلایی ، نقره‌ای ، نقره‌ای‌ مایل‌ به‌ سفید ، سفید متمایل‌ به‌ صورتی ‌، و نیز به‌ رنگ ‌های‌ طوسی‌ و مشکی‌ وجود دارد. یک‌ دانه‌ مروارید یا یک‌ رشته‌ مروارید وقتی‌ ارزش‌ و قیمت‌ دارد که‌ گوهر ، صافی‌ و درخشش‌ طبیعی‌ داشته‌ باشد. با مروارید جواهراتی‌ چون‌ انگشتر، گردنبند ، سنجاق‌ سینه‌ و دستبند ساخته‌ می‌ شود. اعراب‌ و هندوها از گذشته ‌های‌ دور شیفته‌ مروارید بوده‌اند و بر طبق‌ روایات‌ اعتقاد داشتند که‌ این‌ گوهر از قطرات‌ شبنم‌ - که‌ شب‌هنگام‌ از آسمان‌ به‌ دریا فرو می ‌ریزد و در دل‌ صدف‌ها جای‌ می‌ گیرد - به‌ وجود می ‌آید. هندوها بر این‌ باور بوده‌اند که‌ همراه‌ مروارید بخت‌ بلند هم‌ به‌ آدمی‌ روی‌ می ‌آورد، به‌ همین‌ دلیل‌ به‌ نوعروسان‌ مروارید هدیه‌ می‌ دهند.

birthday-stone
birthday-stone

سنگ ماه متولد تیر : یاقوت قرمز سنگ‌ متولدین‌ تیرماه‌ ، یاقوت‌ قرمز(RUBY) است. رنگ‌ قرمز یاقوت‌ سمبل‌ عشق، میهن ‌پرستی‌ و خشم‌، و رنگ‌ مورد علاقه‌ کودکانِ پرخاشگر است. این‌ سنگ‌ در اروپا در اواخر قرون‌ وسطی ، سنگ‌ مورد علاقه‌ کشیشان‌ بود؛ آن‌ را روی‌ انگشتر می ‌گذاشتند و می‌ گفتند از بهشت‌ آمده‌ است. «یاقوت» بین‌ سنگ‌های‌ قرمز بیشترین‌ خواهان‌ را دارد و با ارزش‌ ترین‌ است. پس‌ از الماس، یاقوت‌ قرمز سخت‌ ترین‌ کانی‌ محسوب‌ می‌شود و در سایزهای‌ بالاتر از پنج‌ قیراط ، از الماس‌ با ارزش‌ تر است. در میان‌ جواهرات‌ به‌ «سلطان‌ سنگ‌ها» شهرت‌ دارد. یاقوت‌ قرمز، خواص‌ درمانی‌ آن‌ برای‌ جسم‌ و روان‌ است. از این‌ سنگ‌ برای‌ بیماری ‌های‌ قلبی ، تنظیم‌ جریان‌ خون‌ و تقویت‌ غده‌ فوق ‌کلیه‌ استفاده‌ می ‌شود.« یاقوت» فشارخون‌ ِ پایین‌ را افزایش‌ می ‌دهد و حالت‌ ضعف‌ و ناتوانی‌ را از بین‌ می ‌برد. بینایی‌ را تقویت‌ می ‌کند و جریان‌ خون‌ را در ناحیه‌ چشم‌ها به‌ گردش‌ می‌ اندازد.این‌ سنگ‌ توانایی، نیرو، زندگی، شهامت، شجاعت‌ و تفکرات‌ مثبت‌ را تقویت‌ می ‌کند. یونانیان‌ اعتقاد داشتند که‌ این‌ سنگ‌ به‌ صاحبش‌ نیروهای‌ خاصی‌ از جمله‌ سلامتی ، دانش ، ثروت‌ و موفقیت‌ در عشق‌ می‌دهد. همچنین‌ آنها معتقد بودند اگر در سمت‌ چپ‌ لباس‌ روی‌ سینه‌ با سنجاق‌ سنگ‌ یاقوتی‌ بگذارند ، زندگی‌ آنها همراه‌ با صلح‌ و صمیمیت‌ می شبود و اگر سربازی‌ آن‌ را با خود داشته باشد شکست‌ناپذیر می‌ شود.  

birthday-stone1
birthday-stone1

سنگ ماه متولد مرداد : پریدوت پریدوت‌ (PERIDOT) گوهر زیبایی‌ است‌ که‌ هم‌ جواهر فروشان‌ و هم‌ مردم‌ عادی‌ کمتر درباره ی آن‌ اطلاعات‌ دارند. این‌ گوهر زیبا که‌ نام‌ آن‌ از زبان‌ یونانی‌ سرچشمه‌ گرفته‌ و معنی‌ و مفهوم‌ خاصی‌ ندارد به‌ رنگ‌ سبز زیتونی‌ و شفاف‌ است‌ و درخششی‌ روغنی‌ و شیشه ‌ای‌ دارد. پریدوت‌ تحت ‌تأثیر اسید سولفوریک‌ تجزیه‌ می‌ شود و بیشتر از معادن‌ جزیرهِ سنت‌جان‌ (SAINT JOHN) در دریای‌ سرخ‌ و نیز در برمه، استرالیا، برزیل‌ و آفریقای‌ جنوبی‌ همراه‌ با الماس‌ استخراج‌ می ‌گردد. باور عمومی‌ این‌ است‌ که‌ همراه‌ داشتن‌ این‌ سنگ‌ به‌ قلب‌ نیرو می ‌بخشد ، گردش‌ خون‌ را منظم‌ می‌ کند و باعث‌ تقویت‌ استخوان ‌ها می ‌شود. به ‌علاوه، وجود گردنبند پریدوت‌ بر گردن‌ خانم‌ها وقار و جلوه‌ خاصی‌ به‌ آنها‌ می‌ دهد و نیز باعث‌ روشن‌ بینی‌ و بصیرت‌ و غلبه‌ بر اندوه‌ و ناراحتی‌ های‌ روزانه‌ خواهد شد. بلورهای‌ زیبای‌ پریدوت‌ در دوران‌های‌ مختلف‌ از معادن‌ دریای‌ سرخ‌ توسط‌ جنگجویان‌ به‌ اروپا آورده‌ شده‌ و بیشتر برای‌ کلیساها مورد استفاده‌ قرار می ‌گرفته‌ است. این‌ نگین‌ به‌ علت‌ نداشتن‌ سختی‌ لازم‌، کمتر در جواهرات‌ به ‌کار می ‌رود. به‌ خانم‌های‌ متولد مرداد توصیه‌ می ‌شود یک‌ نگین‌ پریدوت‌ را به ‌صورت‌ مدال‌ با زنجیر به‌ صورتی‌ به‌ گردن‌ بیاویزند که‌ قسمت‌ زیر آن‌ با بدن‌ تماس‌ داشته‌ باشد. در ضمن‌ یادآوری‌ می‌ شود چون‌ نگین‌ پریدوت‌ را به‌ شکل‌ زمرد تراش‌ می‌ دهند، بیشتر به‌ صورت‌ مدال‌ و انگشتر می‌ توان‌ از آن‌ استفاده‌ کرد.

birthday-stone6
birthday-stone6

سنگ ماه متولد شهریور : یاقوت کبود (سفیر) گوهری‌ به‌ رنگ‌ آبی‌ روشن‌ تا تیره ؛ و سمبل‌ صلح‌ و رنگ‌ تسکین ‌دهنده‌ و نوازشگر چشم. سنگ متولدین شهریور ماه یاقوت‌ کبود یا سفیر (SAPPHIRE) سمبل‌ واقعیت، وفاداری، عقل‌ و تفکر است چنانکه‌ گاه‌ آن‌ را «سنگ‌ خردمندان» نیز می‌ نامند. در قرن‌ نوزدهم‌ جواهر شناسان‌ متوجه‌ شدند که‌ یاقوت‌ کبود از خانواده‌ کروندوم‌ و عنصر رنگ‌ در آن‌ آهن‌ و تیتانیوم‌ است. سفیر به‌ رنگ‌ های‌ قرمز- قرمز روشن ، صورتی ، زرد و سبز وجود دارد که‌ همگی‌ فرمول‌ شیمیایی‌ یکسان‌ دارند و عناصر رنگ‌ موجود در آنها باعث‌ تنوع‌ رنگ‌ می ‌شود. یاقوت‌ کبود و یاقوت‌ قرمز سختی‌ یکسان‌ دارند و به‌ همین‌ دلیل‌ برای‌ دستگاه‌های‌ برش‌ دهنده‌ و لیزر استفاده‌ می‌ شوند. موارد دیگر کاربرد آنها در ساخت‌ نوک‌ خودکار و صنعت‌ ساعت ‌سازی‌ (برای‌ پایه‌ های‌ چرخ ‌دنده) است.

birthday-stone10
birthday-stone10

سنگ ماه متولد مهر : اوپال اوپال‌ (OPAL) را در مشرق ‌زمین‌ سمبل‌ وفاداری‌ و امید می‌ شناسند و استفاده‌ از آن‌ به‌ فرد حالتی‌ از تقدس‌ می‌ دهد. عرب‌ها اعتقاد دارند این‌ سنگ‌ از بهشت‌ روی‌ زمین‌ افتاده‌؛ و ظاهراً حالت‌ نورانی‌ آن‌ باعث‌ به ‌وجود آمدن‌ این‌ باور شده‌ است. یونانی ها معتقدند اوپال‌ باعث‌ دوراندیشی‌ می ‌شود و از امراض‌ جلوگیری‌ می ‌کند؛ و شکسپیر آن‌ را ملکه‌ گوهرها می ‌داند. اما غربی‌ ها اوپال‌ را بدشگون‌ می ‌دانستند چون‌ والتراسکات WALTER SCOTT نویسنده‌ نامدار اسکاتلندی‌ (1832-1771) به‌ طور غیرعمد در یکی‌ از داستان‌هایش‌ اوپال‌ را سنگی‌ منفی‌ و بدیمن معرفی‌ کرده؛ درست‌ برعکس‌ شرقی‌ ها که‌ هرچه‌ صفات‌ و درجات‌ نیکوست‌ برای‌ این سنگ‌ زیبا‌ در نظر دارند.  

birthday-stone5
birthday-stone5

سنگ ماه متولد آبان : توپاز تا پیش‌ از رنسانس، در اروپا هر سنگ‌ زرد رنگی‌ را توپاز می ‌نامیدند (سنگ‌ پریدوت‌ را هم یک‌ نوع‌ توپاز می‌دانستند). توپاز ( TOPAZ ) از واژه‌ توپازیوس‌ که‌ نام‌ جزیره‌ای‌ در دریای‌ سرخ‌ است‌ گرفته‌ شده‌ و در زبان‌ یونانی‌ معنای‌ جست‌ و جو کردن‌ می ‌دهد. این‌ سنگ‌ سمبل‌ وقار و ابهت،‌ و نشانه‌ شادی‌ و موفقیت‌ است. مصری‌ها سنگ‌ توپاز را سمبل‌ خورشید می‌ دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌ دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می ‌کند. حتی‌ در گذشته‌ بر این‌ باور بودند که‌ اگر کسی‌ این‌ سنگ‌ را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می ‌ماند. رومی‌ها اعتقاد داشتند که‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می ‌دهد. به‌ علاوه، آنان‌ پودر این‌ سنگ‌ را در شربت‌ حل‌ می کردند و برای‌ درمان‌ خونریزی‌ و آسم‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌کرده‌اند. از پودر آن‌ برای‌ درمان‌ و التیام‌ سوختگی‌ و زخم‌های‌ شدید نیز بهره‌ می‌ برده‌اند. حتی‌ در مواردی‌ به‌ عنوان‌ پادزهر استفاده‌ می‌ شده‌ است. توپاز در برزیل‌ نشانه‌ و سمبل‌ دندان پزشکان‌ است.

birthday-stone11
birthday-stone11

سنگ ماه متولد آذر : فیروزه تاریخچه‌ کشف‌ معادن‌ فیروزه‌(TURQUOISE) در ایران‌ به‌ حدود هفت‌هزار سال‌ پیش‌ می‌ رسد. اصولاً در قدیم‌ از سنگ‌هایی‌ که‌ یافت‌ می‌ شد به‌ عنوان‌ طلسم‌ و بیشتر در مراسم‌ مذهبی‌ استفاده‌ می‌ کردند. در عهد باستان، دو سنگ‌ فیروزه‌ و لاجورد بسیار قیمتی‌ و مهم‌ به‌ شمار می ‌رفتند؛ چنان‌ که‌ هنگام‌ تقسیم‌ غنایم‌ نسبت‌ به‌ طلا در اولویت‌ قرار می ‌گرفتند؛ و همواره‌ جزو ذخایر با ارزش‌ و مهم‌ پادشاهان‌ بوده‌اند. فیروزهِ ایران‌ که‌ معادن‌ اصلی‌ آن‌ در شمال‌ شرقی‌ کشور واقع‌ شده، بهترین‌ و زیباترین‌ نوع‌ این‌ سنگ‌ در دنیا قلمداد می ‌شود و هر نوع‌ فیروزهِ مرغوب‌ را فیروزهِ ایران‌(PERSIAN TURQUOISE) می ‌گویند. اصولاً فیروزه‌ را در دنیا به‌ نام‌ ایران‌ می ‌شناسند و در نمایشگاه‌های‌ جواهر نیز، این‌ سنگ‌ را سمبل‌ کشور ما می ‌دانند.

birthday-stone2
birthday-stone2

سنگ ماه متولد دی : لعل گارنت‌در رنگ‌های‌ مختلف‌ وجود دارد و متداول ‌ترین‌ رنگ‌ آن‌ قرمز تیره‌ است. نام‌ دیگر گارنت‌ لعل‌ است. البته‌ در حرفه‌ جواهرسازی‌ به‌ سنگ‌ اسپینل‌ هم‌ چون‌ رنگ‌ قرمز دارد، گاهی‌ لعل‌ گفته‌ می‌شود. رنگ‌های‌ گارنت‌ جلوه‌ و زیبایی‌ خاصی‌ دارند. این‌ گوهر به‌ دلیل‌ تنوع‌ رنگ‌ و وجود معادن‌ پراکنده‌ در تمام‌ دنیا به‌ خصوص‌ در کشورهای‌ پرجمعیت‌ (از جمله‌ هندوستان، پاکستان‌ و برزیل) و انواع‌ خاصی‌ از آن‌ در کشورهای‌ اروپایی‌ در ساخت‌ جواهرات‌ بومی‌ جایگاه‌ خاصی‌ دارد و به‌ دلیل‌ ارزانی‌ برای‌ تمام‌ طبقات‌ مردم‌ قابل‌ استفاده‌ است. ناگفته‌ نماند در بسیاری‌ از همین‌ کشورها در مورد این‌ گوهر اعتقادات‌ و باورهای‌ خاصی‌ وجود دارد. گفتنی‌ است‌ این‌ گونه‌ اعتقادات‌ در مورد سنگ‌ها، به‌ طور کلی‌ جنبه‌ نمادین‌ دارد. امروزه‌ با پیشرفت‌ علم‌ و کشف‌ خواص‌ فیزیکی‌ این‌ عناصر، در مورد هر سنگ‌ مواردی‌ مشخص‌ شده‌ که‌ در شماره‌های‌ قبل‌ به‌ نمونه هایی‌ اشاره‌ کرده‌ایم.  

birthday-stone4
birthday-stone4

سنگ ماه متولد بهمن : آماتیس اَمتیست (AMETHYST) نوعی‌ کریستال‌ کوارتز به‌ رنگ‌ بنفش‌ است؛ و در گروه‌ کوارتز گرانبهاترین‌ سنگ‌ محسوب‌ می‌ شود. کوارتز در گروه‌ اکسید سیلیس‌ قرار دارد. خود سنگ‌ کوارتز در طبیعت‌ به‌ رنگ‌های‌ گوناگون‌ یافت‌ می‌ شود که‌ هر کدام‌ به‌ نامی‌ معروف‌ است؛ مثلاً دُر کوهی‌ (ROCK CRYSTAL) که‌ بی‌ رنگ‌ است‌ و در تمام‌ نقاط‌ جهان‌ معادن‌ متعددی‌ از آن‌ وجود دارد؛ از جمله‌ در ایران‌ که‌ این‌ نام‌ (دُر) همیشه‌ مترادف‌ با جواهر به‌ کار برده‌ می‌ شود و جایگاه‌ خاصی‌ دارد.  

birthday-stone12
birthday-stone12

سنگ ماه متولد اسفند : آکوامارین متولدین‌ اسفند خصوصیاتی‌ دارند که‌ با متولدین‌ دیگر ماه‌های‌ سال‌ کاملاً متفاوت‌ است؛ از بارزترین‌ این‌ موارد آرام بودن‌ را می توان‌ نام‌ برد. سنگ‌ این‌ ماه‌ آبی‌ روشن‌ است؛ رنگی‌ که‌ به‌ انسان‌ آرامشی‌ همراه‌ با نشاط‌ می ‌دهد. این‌ سنگ‌ آکوامارین‌ (AQUAMARINE) نام‌ دارد و مخصوص‌ جنس‌ مؤنث‌ است. سیستم‌ ایمنی‌ و اعصاب‌ را تقویت‌ می ‌کند و باعث‌ آرامش‌ غدد می ‌شود.

نظر خود را درباره «سنگ ماه های تولد و خواص آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سنگ ماه های تولد و خواص آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.