زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله منیریه

محله منیریه

منیریه از محله های اصیل و قدیمی جنوب تهران است ، بافت تاریخی این محله جذابیت خاصی به محله می دهد ، در ادامه با اطلاعات شهری آسمونی همراه باشید تا اطلاعات بیش ت
میدان منیریه
میدان منیریه

میدان منیریه ( moniriyeh Square ) نام محله : منیریه موقعیت جغرافیایی : جنوب تهران منطقه شهرداری : منطقه 11 شهرداری تهران ، ناحیه 2 بافت : اکثرا قدیمی و تاریخی محدودیت ترافیکی : دارد ( طرح ترافیک ) محله های همسایه : امیریه ، حر ، انقلاب ، سنگلچ ایستگاه های مترو : دارد ( خط 3 ) ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه میدان منیریه ( خط 7 ) قیمت هر متر مربع : 10 تا 20 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله منیریه

بافت محله منیریه
بافت محله منیریه

بافت محله منیریه بافت محله : محله منیریه یکی از قدیمی ترین مناطق تهران به شمار می آید طوری که اگر شما در کوچه های این محله قدم زده باشید حتما متوجه خانه های ویلایی و قدیمی می شوید. در این محله طی سال های گذشته به دلیل افزایش جمعیت آپارتمان سازی صورت گرفته است و هم اکنون بافت قدیمی و نوساز در این محله در کنار یکدیگر فضای جالبی به خیابان ها و کوچه ها می دهند. تراکم جمعیتی : تراکم جمعین در این محله در حدود 24 هزار نفر است. قیمت ملک : قیمت ملک در محله منیریه از 10 میلیون تومان شروع شده و به 20 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ).

اطلاعات جغرافیایی محله منیریه

خیابان ولیعصر - منیریه
خیابان ولیعصر - منیریه

خیابان ولیعصر - منیریه همسایه های منیریه : این محله از شمال به انقلاب راه دارد ، در جنوب این محله ، محله ی امیریه قرار دارد ، محله سنگلچ در شرق این محله و محله حر نیز در غرب این محله قرار دارند. میادین و خیابان های اصلی : خیابان های کارگر ، ولیعصر و وحدت اسلامی از مهم ترین خیابان های این محله و میدان های منیریه و حر نیز در این محله قرار دارند.

اماکن مهم محله منیریه

بوستان ها و فضای سبز : نزدیک ترین پارک موجود به منیریه پارک شهر است که تمام نیاز شهروندان را به فضای سبز بر طرف می کند. حمل و نقل عمومی : دسترسی منیریه به دیگر تقاط شهر بسیار خوب است و دلیلش هم وجود دو ایستگاه بی ار تی و یک ایستگاه مترو است . خط 7 بی ار تی و خط 3 مترو از این محله می گذرد. پمپ بنزین ها : نزدیک ترین پمپ بنزین به این محله بالاتر از میدان حر قرار دارد.

پاساژ کاوه منیریه
پاساژ کاوه منیریه

پاساژ کاوه منیریه مراکز خرید و تجاری : یکی از دلایل شهرت محله منیریه وجود فروشگاه ها و مغازه های لباس ورزشی فروشی زیادی است که در این محله قرار دارد وجود برند های ورزشی زیاد در این محله نیز قابل توجه است ، چندی از این فروشگاه ها عبارت اند از : فروشگاه کاوه ، فروشگاه ایران اسپورت و مرکز خرید تابان. سینما : نزدیک ترین سینما به این محله سینما فلسطین و سینما قدس هستند. اماکن اداری : کارگزاری بیمه تامین اجتماعی شعبه 23 در خیابان وحدت اسلامی ، یک دفتر پیشخوان دولت در خیابان فردوسی و اداره آموزش و پرورش منطقه 11 نیز در خیابان معیری از مراکز دولتی مهم این محله هستند. مراکز درمانی : بیمارستان نجات و بیمارستان اخوان از مهم ترین بیمارستان های این محله هستند. مساجد : مسجد فخریه در خیابان ولیعصر و مسجد دارالسلام در خیابان ابوسعید از مهم ترین مساجد این محله به شمار می روند.

تاریخچه و نام گذاری

بافت تاریخی منیریه
بافت تاریخی منیریه

بافت تاریخی منیریه محله منیریه از محله های اعیان نشین زمان قاجار بوده است و دلیل نام گزاری این محله ساکن بودن منیر السلطنه مادر کامران میرزا از شاهزاده های قاجار بوده است . محله منیریه در گذشته دارای باغات بسیار و آب و هوای خوبی بوده . همانطور که الان نیز پیداست اکثر خانه ها در این محله ویلایی و با حیاتی بزرگ است.     شما نیز اگر در این محله زندگی می کنید از دقدقه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد محله منیریه وجود دارد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله منیریه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله منیریه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.