زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه موهیتو

طرز تهیه موهیتو

موهیتو یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در روزهای گرم سال است. طرز تهیه این نوشیدنی لذیذ بسیار ساده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

موهیتو یک نوشیدنی خوش طعم مکزیکی  است که در چند سال اخیر در منوهای بیشتر رستوران‌های ایرانی می‌توان آن را پیدا کرد و سفارش داد. در ادامه با آسمونی باشید تا طرز تهیه موهیتو را آموزش ببینید.

طرز تهیه موهیتو
موهیتو

طرز تهیه موهیتو

  • دو عدد لیموترش بزرگ را چهارقاچ کنید. آن‌ها را با پوست داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید، دو پیمانه آب و 2/3 پیمانه شکر اضافه کنید. در غذاساز را بگذارید و 30 ثانیه با سرعت بالا هم بزنید تا لیمو‌ها خرد شوند .
  • مخلوط آماده شده را از صافی عبور دهید و داخل پارچ آب بریزید. دو پیمانه آب دیگر به آن‌ها اضافه کنید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شوند.
  • برای سرو موهیتو  لبه‌های لیموهای ترش را به لبه لیوان‌هایی که می‌خواهید سرو کنید بمالید. سپس آن‌ها را داخل شکر فشار دهید تا دانه‌های شکر به لبه لیوان‌ها بچسبد.
  • در هاون کوچک فلزی، نصف پیمانه برگ‌های تازه نعنا را بریزید و بکوبید تا عطر و عصاره آن‌ها خارج شود. مراقب باشید آن‌ها را له نکنید (قصد این است که فقط عطر و عصاره از آن‌ها خارج شود). اگر هاون ندارید، داخل کاسه هم با کمک قاشق چوبی می‌توانید این کار را انجام دهید. در هر لیوان مقداری برگ نعنا بریزید. روی آن‌ها قالب‌های مکعبی یخ رابریزید و در آخر، مخلوط سرد شده را اضافه کنید. در صورت تمایل، می‌توانید با قاچ‌های لیمو آن‌ها را تزئین کنید.

دقت کنید : از شکری استفاده کنید که دانه ریز دارد و خیلی سریع در آب حل می‌شود.

اما اگر دنبال درست کردن موهیتو در خانه هستید مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم برای تهیه موهیتو

  • 5 عدد لیمو ترش آب‌دار (می‌توانید از یک لیمو شیرازی استفاده کنید)
  • مقداری نعناع تازه و شسته شده
  • یک قوطی اسپرایت خنک
  • مقداری یخ

قبل از هر چیز آب لیموها را بگیرید، آنرا با نعناع تازه، یخ و مقدار کمی آب درون مخلوط کن بریزید و مدت دو تا سه دقیقه صبر کنید تا مایع سبز رنگ حاصل از مخلوط این مواد آماده شود.
این مایع را درون یک لیوان بزرگ بریزید و اسپرایت را به آن اضافه کنید، حالا یک نی داخل لیوان بگذارید .

 

نظر خود را درباره «طرز تهیه موهیتو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه موهیتو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.