زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران

آخرین تکنولوژی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ممبران است. این نوع کابینت از جنس MDF با روکش PVC میباشد .اين تركيب...

kitchen-cabinet-membrane
kitchen-cabinet-membrane

آخرین تکنولوژی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ممبران است. این نوع کابینت از جنس MDF با روکش PVC میباشد .این ترکیب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسیب نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. پورتال آسمونی در این بخش نکاتی در مورد کابینت آشپزخانه ممبران به همراه جدیدترین مدل کابینت ممبران را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می بینید و می خوانید.

علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف‌سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف (MDF) در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است. هرچند در ساخت ام‌دی‌اف (MDF) از برخی مواد شیمیایی استفاده می‏ شود که مانند فرمالدئید ممکن است مقداری آلودگی هوا به همراه داشته باشد اما چون در ساخت آن از ضایعات دورریختنی چوب استفاده می‌شود، به جلوگیری از قطع درختان و همچنین به پاکیزگی محیط زیست نیز کمک زیادی می‌کند. در اغلب کشورها، ساخت ام‌دی‌اف (MDF) به این خاطر که نوعی بازیافت مواد دور ریختنی را به دنبال دارد طرفداران زیادی دارد و مردم و دوستداران محیط زیست از این صنعت حمایت می‏کنند.

دستگاه های پرس وکیوم یا پرس ممبران (روکش pvc روی mdf) را در بازار ایران با نام های متعددی می شناسند که برخی از این نامها عبارتند از: دستگاه پرس ممبران، دستگاه روکش پی وی سی (PVC)، دستگاه روکش زنی MDF و... از این دستگاه برای روکش کردن انواع قطعات MDF با روکش PVC استفاده می شود.

کاربردهای دستگاه پرس وکیوم یا پرس ممبران عبارتند از:
  • روکش کردن دربها و بدنه کابینت پس از تراش توسط دستگاه CNC
  • روکش کردن انواع قطعات ساخته شده از MDF پس از برش با دستگاه CNC (مانند قطعات تشکیل دهنده یک میز کامپیوتر، یک ست تختخواب، یک کمد ساخته شده از ام دی اف و غیره)
  • روکش کردن دربهای از جنس ام دی اف، پس از ساخت درب از ام دی اف خام
  • روکش کردن قطعات خام MDF
  • روکش کردن هر نوع محصول ساخته شده از MDF روش کار دستگاههای پرس وکیوم یا روکش PVC،
مزایای کابینت ممبران

زیبایی بیشتر با روکش پکپارچه

رفع معایب روکش ملامینه و وینیل در MDF های معمولی

(مهندسین چوب، برای پوشاندن سطح ام‌دی‌اف (MDF) از لایه‌هایی زیبا که عمدتاً از جنس وینیل هستند، استفاده می‌کنند که دارای مضراتی میباشد.این ترکیبات نیز با بخار شدن می‌توانند موجبات آلودگی هوای خانه را فراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به‌خصوص کودکان و سالمندان به وجود آورند که این مشکل در روکش ممبران تا حد زیادی برطرف شده است)
  • عدم نفوذ آب و رطوبت
15 تفاوت کابینت کلاسیک ( ممبران - وکیوم - پی وی سی - ابزار خورده و... ) و مدرن (ملامینه - هایگلاس و ... )

کابینت : یک واژه فرانسویست که در ابتدا cabane  به معنای انبار مخفی و رفته رفته در سال 1540 میلادی به کلمه   cabinet تغییر یافت و در فارسی به معنای گنجه است .

در گذشته و در آشپزخانه های قدیمی ایرانی گنجه هایی وجود داشت که محل نگهداری ظروف و آذوقه بودند ,نمای سنتی گنجه های آن زمان هم کارکرد مورد استفاده خود را داشتند و هم سبکی از نمای ایرانی , که با گذشت زمان این گنجه ها جای خود را به کابینتهای کلاسیک ( سنتی ) دادند. کابینتهایی از جنس چوب که زیبایی چشم گیری داشتند و جنس چوب این کابینتها , گرمابخش محفل آشپزخانه ها شده بودند.

ست کابینت کلاسیک , کابینت هایی ابزار خورده با دستگیرهایی نقش و نگاردار , دارای حجم زیاد را تداعی می کند.

کابینتهایی که چهارچوب ساختاری آنها قابل روئت است و درهای آنها معمولا طرحی برجسته دارند و حس زیبایی و شاید هم سلطنتی خاصی را به آشپزخانه ها می بخشند. بارزترین مشخصه کابینت کلاسیک خلق فضای صمیمی و نوستالژیک آشپزخانه است به این صورت که نهایتا آشپزخانه ای تمام چوب را برای شما تداعی میکند.

درب ها و تاج های ابزار خورده ی متنوع , سرستون های منبت کاری شده و یک نمای تاریخی , مشخصه ی اصلی کابینت های کلاسیک است که همچنان پرطرف دار است.

و در مقابل کابینت های کلاسیک , کابینت های مدرن ( امروزی ) به بازار آمدند , که درست بر خلاف کابینت های کلاسیک , با ارتفاعی کم و کاملا کم عرض تر و با درب هایی ساده و تخت ، سبک و شکلی کاملا صنعتی و مدرن را به آشپزخانه ها میدهند.

امروزه همپای دیگر صنایع , با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت کابینت سازی هم دچار تغیرات شگرفی شده است. کابینت هایی که از جنس چوب و بعد از آن  ورق فلزی بودند , تبدیل به انواع فایبرگلاس ها , ام دی اف ها و انواع پنل های چوبی جدید , سنگ های کورین و ... شده است.

اما این پایان کار نیست , چون  با اشباع اذهان و سلیقه های مردم , باز هم طراحان ایده های جدید را از دل گذشته بیرون کشیده و با کمی تغییر در سبک کلاسیک و سنتی , زیباترین , لوکس ترین و گران قیمت ترین نمونه های امروزی را ارائه نموده اند.

جدیدترین مدل کابینت ممبران

kitchen-cabinet-membrane7
kitchen-cabinet-membrane7



kitchen-cabinet-membrane4
kitchen-cabinet-membrane4



kitchen-cabinet-membrane5
kitchen-cabinet-membrane5



kitchen-cabinet-membrane3
kitchen-cabinet-membrane3



kitchen-cabinet-membrane2
kitchen-cabinet-membrane2



kitchen-cabinet-membrane1
kitchen-cabinet-membrane1

نظر خود را درباره «کابینت آشپزخانه ممبران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کابینت آشپزخانه ممبران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.