زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی مهدی چمران

بیوگرافی مهدی چمران

مهدی چمران متولد 1320در محله سرپولک تهران، برادر شهید مصطفی چمران، فارغ التحصیل از دانشگاه تهران در رشته معماری است.

مهدی چمران متولد 1320در تهران، برادر شهید مصطفی چمران، دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته معماری است. مهندس مهدی چمران را همگان به عنوان برادر شهید مصطفی چمران می‌ شناسند و شباهت ظاهری بسیار زیاد آن‌ها این تداعی را بیشتر می‏کند. اگر می خواهید با مهدی چمران بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه کنید چرا که زندگینامه کامل مهدی چمران را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

نام و نام خانوادگی مهدی چمران
تاریخ تولد 1320
سن 81 سال
محل تولد تهران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
سمت رییس شورای اسلامی شهر تهران
وضعیت تاهل متاهل

مهدی چمران عضو کمیته استقبال ازامام خمینی (ره) و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (دکتر شهید مصطفی چمران) بوده است. وی در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. همچنین معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا و مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا نیز بوده است. ریاست شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی اوست.

درباره مهدی چمران

مهندس مهدی چمران، متولد 1320 در محله سرپولک تهران است و برادر کوچک شهید دکتر مصطفی چمران (وزیر سابق دفاع) به شمار می رود. مهدی چمران، دانش آموخته کارشناسی ارشد معماری در تهران بوده و پس از شهادت برادر، فرماندهی ستاد جنگ های نامنظم را بر عهده داشت. 3 فرزند دارد که یکی از آنها محمد حسین چمران، به  دلیل انتصاب به سرپرستی شرکت نوسازی عباس آباد تهران در سنین جوانی و بدون سابقه اجرایی و فنی، مصداق ژن خوب و آقازاده شده که این روزها هم مردیف رانت دولتی و تراژدی فرزندت کجاست به شمار می رود.

چمران، در  خانواده ای پر جمعیت متولد شد و هفت خواهر و برادر  دارد که شهید مصطفی چمران و دکتر عباس چمران از شاخص  ترین آن ها به شمار می روند. مصطفی چمران را که خیلی ها می شناسند و حداقل نامی از او و مختصری از بیوگرافی اش می دانند.

زندگی سیاسی مهدی چمران

مهدی چمران، عضو کمیته استقبال از خمینی و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم (مصطفی چمران) بوده‌است. وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. مهدی چمران، معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا و مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا نیز بوده‌است. ریاست دوره دوم و سوم و چهارم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی اوست.

مهدی چمران سیاستمدار اصولگرای ایرانی و رئیس شورای شهر تهران در دوره ششم است. او در دوره دوم و سوم و سه سال از دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست شورا را عهده‌دار بود. مهدی چمران فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است. او برادر کوچکتر مصطفی چمران می‌باشد. در شهریور 1395 فساد مالی مهدی چمران به همراه محمد‌باقر قالیباف در شهرداری تهران افشا شد.

حقایق و حواشی مهدی چمران

مهدی چمران در تعطیلات نوروز 1401 به کرونا مبتلا شد. ریه های وی درگیری پیدا کردند و منجر به بستری شدن ایشان در بیمارستان گردید. اما او بخاطر اینکه از قدرت بندی بیشتری نسبت به هم سن و سالان خود بهره مند است زودتر از بیمارستان مرخص خواهد شد.

رئیس سابق شورای شهر تهران، خواهر زاده ندارد. اما در برخی از کانال های  تلگرامی و صفحات اینستاگرامی شایعاتی مبنی بر  اینکه خواهر زاده های وی در فلان استان، مقامات دولتی در اختیار دارند منتشر شده است.

او در هیچ شبکه اجتماعی نیز فعالیتی ندارد  و خیلی اعتقادی به سایبر دیپلماسی ندارد. نکته جالب این که خانواده چمران، هیچ تماسی با فرزندان و همسر شهید مصطفی چمران در آمریکا هم ندارند.

مهندس مهدی چمران دارای 3 فرزند است که دو پسر به نام مصطفی و محمد حسین و یک دختر که در  بسطام شاهرود زندگی می کند و مدیریت  یک مدرسه دولتی را بر  عهده دارد. مصطفی، فرزند ارشد مهندس مهدی چمران، هم چون عمو هایش، وارد دانشکده مهندسی مکانیک شد و اکنون در  حوزه  نیروگاه  سازی  فعالیت دارد و یک شرکت دانش بنیان را مدیریت می کند که کار طراحی  و ساخت دستگاه های تفصیه نیروگاهی را انجام می دهد. او پیش تر در مرکز تحقیقات و توسعه ایران خودرو مشغول به کار بود که آن کار  را رها کرد.

محمد حسین، فرزند پسر دوم مهندس مهدی چمران است که کارشناسی معماری خود را در سال 1389 از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز اخذ کرد و با وجود آنکه متولد 1366 در تهران است، اما به  واسطه کارهایی که در چند سال اخیر انجام داد، در کانون  توجه رسانه های داخلی قرار گرفت و هم  چون پسر دکتر عارف (حمید رضا عارف و مبدع اصطلاح  ژن خوب)، از اسامی محبوب رسانه  ها برای بررسی زندگی  آقازاده ها به  شمار می رود.

گالری تصاویر

مهدی چمران
مهدی چمران
مهدی چمران در شورای اسلامی شهر تهران
مهدی چمران در شورای اسلامی شهر تهران
مهدی چمران در کنار برادرش مصطفی چمران
مهدی چمران در کنار برادرش مصطفی چمران
مهدی چمران در برنامه تلویزیونی
مهدی چمران در برنامه تلویزیونی
مهدی چمران در حال سخنرانی در شورای اسلامی شهر تهران
مهدی چمران در حال سخنرانی در شورای اسلامی شهر تهران
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مهدی چمران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مهدی چمران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.