زمان مطالعه: 1 دقیقه
با مواد حساسیت زای پوست آشنا شوید

با مواد حساسیت زای پوست آشنا شوید

بدترین اتفاق قبل از حاضر شدن برا ی مهمانی کشف لکه های جدید و جوش های قرمز و خشکی های بی دلیلی است که نمی دانید...

materials-skin-sensitivity(2)
materials-skin-sensitivity(2)

بدترین اتفاق قبل از حاضر شدن برا ی مهمانی کشف لکه های جدید و جوش های قرمز و خشکی های بی دلیلی است که نمی دانید به چه دلیل و چرا حالا خودش را نشان داده است. هیچ وقت دنبال منشا و دلیلش رفته اید؟برا یافتن دلیل آن میتوانید این مطلب آسمونی را بخوانید

دکتر ماریا بلومین متخصص قهوه ای یا بژ استفاده کنید. این سایه ها رنگدانه های کمتری دارند و حساسیت زایی آنها به مراتب کمتر است. ماده «میکا» که در مواد آرایشی با پایه معدنی و پودرهای برنزه کننده یافت می شود هم می تواند باعث بروز خارش شود.

materials-skin-sensitivity(6)
materials-skin-sensitivity(6)

عوامل محیطی

دوری و دوستی با آفتاب

روزهای آفتابی برای پوست های حساس چندان مفید و نشاط آور نیست. حتی کمترین میزان نور طی روز می تواند شما را در معرض اشعه پرخطر UV قرار بدهد. اشعه ماوراءبنفش میزان پروتئین در پوست را تغییر می دهد و باعث از بین رفتن سلول های پوست، خارش و قرمزی می شود. برای جلوگیری از این حالت باید تا حد امکان از نور مستقیم آفتاب دوری کنید. روزهای آفتابی اگر کار ضروری و مهمی ندارید بیرون نروید، در غیر این صورت حتما از کلاه و پوشش مناسب استفاده کنید. همچنین با مشورت پزشک می توانید از ضد آفتاب های مناسب نیز استفاده کنید. این کرم را باید هربار قبل از خروج از خانه روی بخش هایی از بدن تان که در معرض تابش آفتاب قرار می گیرد، بمالید.

اما در انتخاب دریا، این کرم ها در عرض یک ساعت کم کم اثر خود را از دست می دهند و پس از 80 دقیقه دیگر اثری از ضدآفتاب باقی نخواهد ماند. در آخر به خانم ها توصیه می شود به جای استفاده از کرم پودرها که به مرور زمان به پوست آسیب می رسانند، از کرم های ضدآفتاب با خاصیت کرم پودری استفاده کنند. زیرا کرم های آرایشی منافذ پوست را می بندند؛ با بسته شدن منافذ، سموم و عرق از پوست خارج نمی شود و در نتیجه افراد دچار پیری زودرس می شوند.

همچنین مطلب زیر را ببینید:

مراقبت های طلایی پوست

نظر خود را درباره «با مواد حساسیت زای پوست آشنا شوید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره با مواد حساسیت زای پوست آشنا شوید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.