زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با گروه مستان

آشنایی با گروه مستان

گروه مستان یکی از گروه های موسیقی سنتی ایرانی است که جمعی از هنرمندان ایرانی از جمله پرواز همای در این گروه...
گروه مستان یکی از گروه های موسیقی سنتی ایرانی است که جمعی از هنرمندان ایرانی از جمله پرواز همای در این گروه عضو هستند. آسمونی در این بخش به معرفی گروه مستان می پردازد.

آشنایی با گروه مستان

مستان و همای نام یک گروه موسیقی سنتی نوگرای ایرانی است.

این گروه تا کنون در شهرها و تالارهای مشهور زیادی در جهان کنسرت اجرا کرده‌اند، از جمله تالار کنسرت والت دیسنی در لس آنجلس، کاخ هنرهای عالی سن فرانسیسکو، مرکز هنرهای نمایشی لینکلن نیویورک، و دانشگاه شیکاگو.

در میان همکاریهای این گروه می‌توان به اپرای موسی و شبان اشاره کرد که همراه شهرداد روحانی در لس آنجلس اجرا شد.

اعضای گروه مستان

در سال 2009-2010، اعضای این گروه عبارت بودند از:

پاشا هنجنی: نی و پیانو

سینا جهان‌آبادی: کمانچه

علیرضا مهدیزاده: قیچک

آزاد میرزاپور: تار

محمود نوذری: سنتور

گلناز جمشیدی: سنتور

محمد امین اکبرپور: بربط

علی پژوهشگر: بربط

اسفندیار شاهمیر: دف

سحاب تربتی: تمبک و کخون

پرواز همای: آواز

یلدا عباسی: آواز و دوتار (از سال 2014)

ارژنگ فرامرزی: تمبک

متین ایمنی کاشانی:تار

آشنایی با گروه مستان
آشنایی با گروه مستان

پرواز همای

پرواز همای (1358، احمدسرگوراب، شفت) با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی از خوانندگان ایران است. وی همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌است. همای، زاده شهر «احمدسرگوراب» شهرستان شفت در گیلان بوده و ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌است. پرواز همای برای ورود به دنیای موسیقی ایران و اجرای سروده‌ها و آهنگ‌های خود در سال 1385 گروه مستان را راه اندازی کرد و با استفاده از سوژه‌های تازه در شعر و رنگی متفاوت از موسیقی و استفاده از نوازندگان چیره‌دست و با اجرا در تالار وحدت و کاخ نیاوران در کمترین زمان به شهرت بسیار بالایی دست پیدا کرد و خیلی زود برای اجرای کنسرت‌های بزرگ به آمریکا و اروپا دعوت شد. همای با همراهی گروه مستان در سال 2008 برای اولین بار به دعوت زنده یاد علی اکبر امین برای اجرا در تالار کنسرت والت دیزنی لوس انجلس (والت دیزنی کنسرت هال) به آمریکا دعوت شد و پس از آن کنسرت‌های بیشماری را در دنیا به روی صحنه برد. او تا به امروز شش تور بزرگ کنسرت‌های آمریکا و کانادا و اروپا را در شش سال متفاوت به روی صحنه برده‌است و تنها خوانندهٔ ایرانی است که در سه سال متوالی، در سال‌های 2008 و 2009 و 2010 در تالار کنسرت والت دیزنی (والت دیزنی کنسرت هال لوس انجلس) و لینکن سنتر نیویورک و استراتمور هال واشینگتن، دی.سی. به روی صحنه رفته‌است. همای و مستان با اجرای بیش از چهارصد کنسرت در سراسر دنیا همچنان به اجرای کنسرت در ایران و دیگر نقاط دنیا می‌پردازند مهمترین آلبوم‌های همای و مستان عبارتند از: ملاقات با دوزخیان، این چه جهانیست، سرزمین بی‌کران، موسی و شبان، سربازان، دیوانه چو دیوانه ببیند، بایدها و نبایدها، کلاهت را بکن قاضی، نان و دندان
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با گروه مستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با گروه مستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.