زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا

مشخصات کلی ماریا شاراپووا:نام اصلی: ماریا شاراپووازمینه فعالیت: تنیس‌بازمتولد: 19 آوریل 1987 محل زندگی:...

نام اصلی: ماریا شاراپووا

زمینه فعالیت: تنیس‌باز

متولد: 19 آوریل 1987 

محل زندگی: برادنتون، فلوریدا، آمریکا

ملیت: روسی

درباره ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا (به روسی: Мария Юрьевна Шарапова) (زادهٔ 19 آوریل 1987) تنیس‌باز مشهور روس است که در سال‌های 2012 و 2005 رتبهٔ اول بین تنیس‌بازان زن دنیا را کسب کرد.

پدر و مادر وی اهل گومل بلاروس هستند اما خود ماریا در شهر نیاگان در روسیه به دنیا آمده‌است. پدر ماریا او را در سن هفت سالگی به آمریکا برد، اما مادرش به‌ خاطر مشکل گرفتن روادید نتوانست آن‌ها را همراهی کند. ماریا از آن زمان در آمریکا زندگی می‌کند اما ملیت روسی خود را حفظ کرده‌است.
ناگفته‌ نماند که‌ سرگئی‌، پدر ماریا با زحمت‌ توانست‌ مبلغ‌ لازم‌ برای‌ تهیه‌ بلیط هواپیما را فراهم‌ سازد و او هم‌ نیز به‌ همراه‌ دخترش‌ راهی‌ دیار غربت‌ در آن‌ سوی‌ اقیانوس‌ شد. ورود به‌ آکادمی بولیتری‌ جایی‌ که‌ در آن‌ زمان‌ آغاسی‌، کوریه‌ و کورنیکووا آموزش‌ می‌دیدند، تنها با قرار قبلی‌ میسر بود. سرگئی‌ کم‌ و بیش‌ موفق‌ به‌ قانع‌ کردن‌ مربی‌ برای‌ تماشای‌ تمرین‌ دخترش‌ شد و آکادمی‌ نیک‌ بولتیری‌ استعداد خارق‌العاده‌ای‌ را در این‌ دختر بچه‌ روس‌ حس‌ کرد.

به‌ این‌ترتیب‌، ماریا شاراپووا در این آکادمی‌ آموزش‌ تنیس‌ پذیرفته‌ شد و پدرش‌ نیز در (فلوریدا) برای‌ کسب‌ درآمد و تأمین هزینه‌ کلاس‌های‌ آموزشی‌ دخترش‌ مشغول‌ به‌ کار ساختمانی‌ شد و هر روز یک‌ ساعت‌ پیاده‌ از آپارتمانی‌ که‌ اجاره‌ کرده‌ بود جهت‌ ملاقات‌ با دخترش‌ تا آکادمی‌ تنیس‌ نیک‌ بولیتری‌ را طی‌ می‌کرد. مادر  ماریا هم پس‌ از مدت‌ دو سال‌، که‌ اجازه‌ خروج‌ از روسیه‌ به‌ او داده نمی‌شد، توانست‌ ویزای‌ آمریکا را بگیرد و به‌ دختر و همسرش‌ در فلوریدا بپیوندد. ماریا نیز در این‌ مدت‌ به‌ خوبی‌ تنیس‌ را آموخته‌ بود. او توانسته‌ بود ورزش‌ تنیس‌ را در کشور دیگری‌ به‌ دور از خانواده‌ و به‌ تنهایی‌ و مهم‌تر از همه‌ با زبانی‌ غیر از زبان‌ روسی‌ به‌ خوبی‌ فراگیرد. لذا تنیس‌ برای‌ او هدف‌ اصلی‌ در زندگی‌اش‌ شد. تنها چیزی‌ که‌ ماریا شاراپووا به‌ خاطر آن‌ حاضر بود زندگی‌ پر مشقت‌ در آکادمی‌ تنیس‌ را تحمل‌ کند و مشکلات‌ را پشت‌ سر بگذارد، نتایج‌ کارش‌ بود که‌ بسیار زود ظاهر شد.

زندگی‌ خصوصی ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا علاوه‌ بر تنیس‌ به‌ کتاب‌خوانی‌، موسیقی‌ و فیلم‌ علاقه‌ دارد. او گاهی‌ هم به‌ ورزش‌هایی‌ مانند گلف‌، بسکتبال‌ و هاکی‌ روی‌ یخ‌ می‌پردازد. شرکت‌ها و کارخانجاتی‌ چون‌ موتورولا، هوندا، آدیداس‌، پارلوکس‌، فراگرانس‌، لوکوس‌، رولکس‌ و یانکس‌ اسپانسرهای‌ او هستند و ماریا با انعقاد قرارداد با این‌ شرکت‌ها به‌ تبلیغ‌ محصولات‌ آن‌ها می‌پردازد. الگوی‌ او در زندگی‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ اهدافش‌ یک تنیسور زن معروف به نام اشتفی‌ گراف‌ است‌. ماریا شاراپووا فردی‌ صبور و به ظاهر خونسرد، اما در باطن‌ بسیار عصبی‌ و مضطرب‌ است‌. هر کس‌ بخواهد با او عکس‌ می‌اندازد و از او امضا می‌گیرد. به طور کلی‌ دختری‌ مهربان‌ خوش‌رو و خونگرم‌ و همیشه‌ به‌ آینده‌ای‌ بهتر امیدوار است‌.

قد ماریا، یک متر و 88 سانتیمتر و وزن او 59 کیلوگرم است. شهرهای‌ مورد علاقه‌اش‌ رم‌، پاریس‌، لندن‌، نیویورک‌ و توکیو است. ماریا به‌ رنگ‌ مشکی‌ علاقه‌ زیادی‌ دارد و بیشتر لباسهای‌ رسمی‌اش‌ به‌ این‌ رنگ‌ است. غذای‌ مورد علاقه‌اش‌ استیک‌ است. از نوشیدنی‌ها، به‌ آب‌ پرتقال‌ و شربت‌ توت‌فرنگی‌ علاقمند است‌ و دسرهای‌ فرانسوی با مغز بادام‌ و گردو را دوست‌ دارد. ماریا دوران‌ دبیرستان‌ را از طریق‌ اینترنت‌ آموزش‌ دید. زیرا وقتی‌ برای‌ رفتن‌ به‌ مدرسه‌ نداشت‌. علاقه‌ زیادی‌ به‌ خواندن‌ سری‌ کتاب‌های‌ شرلوک‌ هلمز و پی‌پی‌ جوراب‌ بلند دارد.

دوران حرفه ای ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا با ورود به‌ مسابقات‌ جهانی‌ در سال‌ 1995 در حالی‌ که‌ هشت سال‌ بیشتر نداشت‌، قهرمان‌ مسابقات‌ Orange Bowl فلوریدا شد و پس‌ از آن‌ در تیم‌ تنیس‌ فدراسیون‌ روسیه‌ حضور یافت‌. در سال‌ 1996 اولین‌ حضور ماریا در گراند اسلم‌ بود و 1998 اولین‌ قهرمانی‌اش‌ در مسابقات‌ WTA توکیو در بازی‌های‌ دو نفره‌ به‌ همراه‌ مارتینا هینگیس‌ به‌ دست‌ آمد. البته‌ همه‌ این‌ افتخارات‌ در رده‌ خردسالان‌ و نوجوانان‌ بود.

ماریا شاراپووا در سال‌ 1997 هم‌ توانسته‌ بود به‌ مرحله‌ نیمه‌ نهایی‌ مسابقات‌ قهرمانی‌ ویبلدون‌ راه‌ یابد. باوجودی‌ که‌ رقیب‌ او سه سال‌ از او بزرگ‌تر و همچنین‌ برنده‌ سه‌ مسابقه‌ اولین‌ فدراسیون‌ جهانی‌ تنیس‌ بود. ماریا در سال‌1999 در مسابقات‌ تنیس‌ اپن‌ استرالیا توانست‌ مقام‌ قهرمانی‌ را به دست‌ آورد. در این‌ سال‌ ماریا به‌عنوان‌ بهترین‌ بازیکن‌ در بازی‌های‌ دو نفره‌ انتخاب‌ شد.

ماریا سال‌های‌ 1999 و 2000 را با آسیب‌‌دیدگی‌ سپری‌ کرد. سال‌ 2001 زمانی‌ است‌ که‌ او به‌ عنوان‌ یک‌ بازیکن‌ کاملا حرفه‌ای‌ در مسابقات‌ حضور یافت‌. او آن‌ زمان‌ تنها 14 سال‌ سن‌ داشت‌ که سن‌ کمی‌ برای‌ شرکت‌ در مسابقات‌ حرفه‌ای‌ بزرگسالان‌ بود. ماریا شاراپووا در سال‌ 2003 در مسابقات‌ انفرادی‌ توکیو و کیوبیک‌سیتی‌ و در مسابقات‌ دو نفره‌ بیرمنگام‌ مقام‌ اول‌ را کسب‌کرد.

ماریا علیرغم‌ آنکه‌ در جهان‌ به‌ شهرت‌ رسیده‌ بود و هر بار مقام‌ اول‌ را کسب‌ می‌کرد اما مغرور نشد و ثابت‌ کرد که‌ برای‌ او تنیس‌ در اولویت‌ قرار داد و مد و تجارت‌ تنها به‌ عنوان‌ سرگرمی‌ هستند. او در سال‌ 2004 در جدول‌ رده‌‌بندی‌ 20 تنیس‌‌باز برتر دنیا قرار گرفت‌ و سپس‌ در مسابقات‌ قهرمانی‌ بیرمنگام‌ در دو دسته‌ انفرادی‌ و دوبل‌ پیروز شد.

او همچنین در سال 2008 با کنار زدن رقبایی مثل ژوستین انه و آنا ایوانوویچ، قهرمان اولین گرند اسلم سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا شد. او جزو ده تنیس‌باز جهان است که توانسته هر چهار گرند اسلم ویمبلدون 2004، آزاد امریکا 2006، آزاد استرالیا 2008 و آزاد فرانسه 2012 را فتح کند. ماریا شاراپووا همچنین در سال 2012 برای اولین بار در المپیک شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او هشت فینال گرند اسلم دارد که در چهار فینال بازنده شده‌ است و جزو 30 تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است.

ماریا شاراپووا کاری را انجام داد که تا قبل از او هیچ‌ یک از بانوان ورزشکار شوروی سابق و یا روسیه موفق به انجام آن نشده‌ بودند. او در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان‌ قرار گرفت. در 52 هفته رقابت‌های مختلف، او در بین شرکت‌کنندگان، بهترین نتیجه را کسب کرد. گفتنی است که ماریا پانزدهمین نفری است که‌ موفق به تصاحب این عنوان در طول تاریخ 30 سالهٔ حیات این انجمن شد.

ماریا شاراپووا تنیسور برتر روسی به عنوان ثروتمندترین ورزشکار زن دنیا انتخاب شد. بر اساس گزارش مجله فوربس شاراپووا با تنیسورهای مرد فاصله بسیار زیادی دارد. به گزارش فوربس شاراپووا در بازه سال های 2012 تا 2014 هر سال بالغ بر 29 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 عکس های ماریا شاراپووا

maria-sharapova(10)
لحظه ای با ماریا شاراپوا
maria-sharapova(11)
ماریا شاراپووا
maria-sharapova(2)
ماریا شاراپوا؛ تنیسور روسی
maria-sharapova(5)
ماریا شاراپوا در کنار دوستان
maria-sharapova(6)
ماریا شاراپوا
maria-sharapova(7)
قهرمانی شاراپوا
maria-sharapova(8)
ماریا شاراپووا
maria-sharapova(1)
ماریا شاراپووا در کنار پارتنرش
maria-sharapova
ماریا شاراپووا؛ تنیسور مطرح بانوان
maria-sharapova(9)
ماریا شاراپووا؛ تنیسور معروف جهان
نظر خود را درباره «بیوگرافی ماریا شاراپووا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ماریا شاراپووا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.