زمان مطالعه: 2 دقیقه
مامبو (mambo) چیست؟

مامبو (mambo) چیست؟

  مامبو مشکل بزرگ ساخت و اجرای یک وب سایت قوی را آسان می‌کند. دلیل اینکه خیلی ها از آن استفاده می‌کنند همین...

مامبو مشکل بزرگ ساخت و اجرای یک وب سایت قوی را آسان می‌کند. دلیل اینکه خیلی ها از آن استفاده می‌کنند همین است. اما اگر شما تا حالا از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده نکرده‌اید ممکن است در ابتدا فکر کنید خیلی کارهای ساده در این سیستم مشکل تر شده است.

این سلسله موضوعات برای کسانی است که برای اولین بار مایلند از یک سیستم مدیریت محتوا بطور جدی استفاده کنند کاملا ضروری است.



اگر شما برای اولین بار است که با یک (CMS) برخورد می‌کنید این مقاله بسیار برای شما مفید است. ما تمام جزئیات را برای شما توضیح نخواهیم داد. در این مورد باید وقت بیشتری برای تمرین و جستجو صرف نمایید. چیزی که ما به شما خواهیم گفت این است که برای استفاده بهینه از مامبو چطور به سایتتان فکر کنید و آنرا برای طراحی با مامبو آماده کنید و چطور از سوال :" من میخواهم ..." به جواب " متشکر انجام دادم .." برسید. 


اگر شما لینک اخبار (newsfeed) ، فورم نظرخواهی و یا بلاگ در سایت خود لازم دارید مامبو عالیست! ولی باید برای یادگیری آن وقت صرف کنید. یادتان باشد مشکلترین قسمت یادگیری شروع کار است. با هیچ راهنما و مقاله آموزشی نمی‌توانید خیلی سریع و بی نقص قسمتهای مختلف سایتتان را برپا کنید. باید کمی در ابتدا وقت صرف کنید و به تمرین بپردازید.



چگونه به واقعیت یک سیستم مدیریت محتوا فکر کنید تا توقعات بجا و نابجا از آن را خودتان تشخیص داده و درک کنید بیشتر وقتی صحبت از وب سایت می‌شود به یاد تعدادی صفحات وب و لینک‌های بین آنها می افتیم. در این نوع وب سایت هر صفحه وب دارای مطالب ثابتی (Static) است که بعد از تنظیم دیگر تغییر نمی‌کنند، مگر طراح سایت آنرا تغییر و دوباره بارگذاری کند. در این حالت شما در مورد سایتتان به شکل یک ساختار درختی فکر می‌کنید: صفحه اول که دارای یک منو است و به تعدادی صفحات دیگر لینک شده است و در هر یک از این صفحات لینکهایی به صفحات دیگر و ... .


مامبو بشکل دیگری سایت را سازمان دهی می‌کند چون هر چیز در سایتتان دیده می‌شود متغییر و غیر ثابت (Dynamic) است.این صفحات بر اساس اطلاعات وارد شده توسط مشاهده کنندگان سایت ، لینک‌های اخبار، یا مطالب اضافه شده توسط اعضای سایت تغییر می‌کند بدون اینکه طراح سایت در این تغییرات دخالت داشته باشد. این مطالب متغییر درست در لحظه‌ای که مشاهده کننده صفحه را باز یا آنرا رفرش (Refresh) می‌کند ایجاد یا بروز می‌شوند.



در مامبو این بی معنی است که بپرسیم در یک صفحه خاص چه مطالبی وجود دارد ، تا هنگامی که صفحه در سایت دیده شود. شما صفحه ای برای تنظیم و طراحی نخواهید داشت. پس لازم است نوعی دیگر به قضیه نگاه کنید.

هر صفحه از سایت مامبوی شما حاوی بلوک‌های متفاوتی از مطالب است که هر یک از بلوک‌ها یک Position نامیده می‌شود. شما صفحه آرایی صفحات را با یک قالب (Template) انجام می‌دهید نه تک تک و بطور ثابت.

تمام تنظیمات مثل محل بلوک‌ها ، فونت‌ها ، رنگ‌ها و پس زمینه‌ها در این Template انجام می‌شود. سپس ماژول‌ها را در بلوک‌ها قرار می‌دهید. دست آخر مطالب را اضافه می‌کنید و آنها را در اصل به یکی از اجزاء صفحه که معمولا منوها هستند نسبت می‌دهید.

نظر خود را درباره «مامبو (mambo) چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مامبو (mambo) چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.