زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ماینتس ، قرمز ، سفید و M

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ماینتس ، قرمز ، سفید و M

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ، ماینتس / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ماینتس؛ قرمز، سفید و Mاگر به...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ، ماینتس / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ماینتس؛ قرمز، سفید و M

اگر به پیراهن و لوگوی ماینتس آلمان دقت کنیم می توانیم شباهت های زیادی بین این تیم و دو باشگاه آلمانی دیگر پیدا کنیم. تیمهای ماینتس، آینتراخت فرانکفورت و کایزرسلاترین هر سه پیراهن قرمز به تن می کنند، لوگوهای آنها دایره ای است و در آن از دو رنگ قرمز و سفید استفاده شده است. اما آیا این شباهت ها اتفاقی است؟ جواب این پرسش مسلما منفی است. شهر ماینتس در سال 13 قبل از میلاد توسط رومی ها بنا شد و بیش از 19 قرن از ساخت این شهر گذشت تا فوتبال در ماینتس اوج گرفت. در سال 1903 اولین باشگاه فوتبال در ماینتس تاسیس شد اما این تیم خیلی زود منحل گشت تا این که دو سال بعد و در روز 16 مارچ 1905 تیم فوتبال « ماینتسر فوسبال کلوب هاسیا 1905 » آغاز به کار کرد.

mainz-logo-during-time
mainz-logo-during-time

این تیم از همان ابتدا در لباس خود از دو رنگی استفاده کرد که در پرچم ایالت راین لند و شهر ماینتس دیده می شد یعنی قرمز و سفید. ماینتسی ها سال ها در لیگ منطقه ای آلمان و در لیگ جنوب بازی می کردند. در همان ایام آنها با تیم هرمانیا 07 ادغام شدند و تیم جدید با نام « ماینتس فوسبال فِرؤین هاسیا 05 » به کار خودش ادامه داد. در آگوست 1912 عبارت هاسیا از نام باشگاه حذف شد اما هنوز تغییرات دیگری برای بقای باشگاه لازم بود. بعد از جنگ جهانی اول و در سال 1919 تیم مجبور شد با یک تیم دیگر ادغام شود. به این ترتیب ماینتس با تیم « اشپورت فِرِین 1908 ماینتس » یکی شد و نتیجه این امر، شکل گیری تیم کنونی ماینتس بود. این تیم هم مثل دو تیم قدیمی تر ایالت راین لند یعنی کایزرسلاترن و فرانکفورت نمادی قرمز و سفید را برای معرفی خودش به کار برد. یک دایره سفید که در آن، می توان سه علامت را دید. یک M بزرگ که بی شباهت به یک درخت متقارن نیست و حرف ابتدایی نام تیم و نام شهر است یعنی ماینتس . دو علامت دیگر هم اعداد صفر و پنج هستند که به سبک تمام تیمهای آلمانی یادآور سال تاسیس باشگاه هستند یعنی 1905.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ماینتس ، قرمز ، سفید و M
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ماینتس ، قرمز ، سفید و M

با همین نمادهای ساده یکی از القاب ماینتس هم روی این تیم باقی ماند. لقب Die Nulfunfer به معنای « 05 ها ». اما دومین لقب این تیم هم هرچند ارتباطی به تیم فوتبال ماینتس ندارد اما بی ارتباط با فرهنگ این شهر نیست. این شهر ، همراه با دو شهر دوسلدورف و کلن، سه شهر اصلی کارناوال های آلمان هستند و به همین خاطر، به ماینتس « کارنِوالز فِرِین » هم گفته می شود یعنی باشگاه کارناوال. ماینتسی ها برای ماندگار کردن نمادهای خود، کار پیچیده ای نکردند. در ابتدا با نابودی و انحلال جنگیدند و در تمام این سالها هم نماد شهر خود را حفظ کردند. به همین سادگی آنها صاحب نشان هایی شدند که اکنون نزدیک به یک قرن از عمر آنها می گذرد.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ماینتس ، قرمز ، سفید و M» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ماینتس ، قرمز ، سفید و M فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.