زمان مطالعه: 1 دقیقه
خواندنی های المپیک 1896( آتن)؛ بخش دوم

خواندنی های المپیک 1896( آتن)؛ بخش دوم

اولین المپیک همه چیز داشت؛ تماشاگری که قهرمان شد و ورزشکاران همه فن حریفی که در رشته های مختلف درخشیدند.
آلفرد هایوس در المپیك آتن، در شنای صد متر ركورد 3ـ22/1 دقیقه و در شنای 1200 متر آزاد ركورد 2ـ22/18 دقیقه را بر جای نهاد و قهرمان شد. شناگر بزرگ مجار، در دوی 100 متر، 400 متر با مانع و پرتاب دیسك نیز عضوی از تیم‌ملّی كشورش بود.

ژیمناستهای آلمانی همچون كارل شومان، آلفرد فلاتوو، فلیكس فلاتوو، ریچارد روستل، گوستاو شافت، هرمان واین گارتنر و فریشت هافمن كلیه مخارج سفر به المپیک را از جیب خود پرداختند.

پرافتخارترین ورزشكاران المپیك آتن، همگی آلمانی بودند. از راست: هرمان واین گارتنر با 3 قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یك مقام سوم در ژیمناستیك. كارل شومان با 4 عنوان قهرمانی و آلفرد فلاتوو با سه قهرمانی و یك نایب قهرمانی.

کارل شومان در مسابقه خرک ژیمناستیک
ویگو نیسن دانماركی با ركورد 111.5 كیلوگرم در بلند كردن وزنه با دو دست، اول شد و اولین قهرمانی تاریخ المپیك را برای دانمارك به ارمغان آورد.
جان پیوس بولاندبریتانیایی، به هنگام برگزاری المپیك آتن، 26 ساله بود و در دانشگاه آكسفورد تحصیل می‌كرد.  اما دوست یونانی او ـ كه در كمیته برگزاری بازی‌ها بود ـ‌ نام او را در لیست شركت‌كنندگان مسابقه تنیس وارد كرد. بولاند هم با كسب دو طلا در قسمت انفرادی و دوبل، نام خود را به عنوان «تماشاگر قهرمان» در بازی‌های المپیك جاودانه کرد!
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خواندنی های المپیک 1896( آتن)؛ بخش دوم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خواندنی های المپیک 1896( آتن)؛ بخش دوم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.