زمان مطالعه: 2 دقیقه
پولدارترین افراد ایران

پولدارترین افراد ایران

پولدارترین افراد ایران کسانی هستند که دارای ثروت زیادی در ایران و جهان دارا بوده و در ایران و کشورهای دیگر در بیزینس‌های مختلف فعالند.

پولدارترین افراد ایران در ایران و دیگر کشورهای جهان زندگی می‌کنند و نام آنها هرازگاهی در لیست پولدارترین افراد جهان هم جای گرفته است. در ادامه با آسمونی باشید و پولدارترین افراد ایران را بشناسید.

پیر امیدیار

پیر امیدیار

پیر امیدیار یکی از پولدارترین فرد ایرانی در جهان بوده است. وی بنیان‌گذار و رئیس ای‌بی (e-bay) است. امیدیار 21 ژوئن 1967 در پاریس به دنیا آمده. وی یک کارآفرین و نیكوکار ایرانی-فرانسوی است. در کودکی نام او پرویز بود که پس از مهاجرت به آمریکا به پیر تغییرش داد.

اردوان فرهاد مشیری

اردوان فرهاد مشیری

اردوان فرهاد مشیری تاجر و سرمایه‌دار ایرانی-بریتانیایی است. وی مالک باشگاه اورتون انگلستان است. او متولد 27 اردیبهشت 1334 در شیراز است.

امید کردستانی

امید کردستانی

امید کردستانی نایب رئیس ارشد و مدیر ارشد کسب‌وکار (سی‌بی‌ئو) در گوگل و مدیر غیر اجرایی وودافون بوده. او یک بیرینس‌من ایرانی-آمریکایی است. وی از سال 2015 تا 2020 رئیس اجرایی هیئت مدیره توییتر بوده است.

اسحاق لاریان

اسحاق لاریان

اسحاق لاریان میلیاردر ایرانی-آمریکایی است که 28 مارس 1954 در کاشان به دنیا آمده است. لاریان بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی ام‌جی‌ای انترتینمنت می‌باشد. وی تولیدکننده اسباب بازی و محصولات سرگرمی کودکان است.

حسین ثابت

حسین ثابت

حسین ثابت مالک پیشین هتل بزرگ داریوش است. حسین ثابت بکتاش متولد 1313 در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش و صاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند. ثابت تا چند سال قبل در جزایر قناری 5 هتل (5 هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است. وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز در کیش دارد و شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش (دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از 65 هکتار) متعلق به او می‌باشد. او کلنگ سرمایه گذاری هتل 7 ستاره کوروش را نیز در جزیره کیش بر زمین زده که سیستم‌های آن با انرژی خورشیدی کار می‌کند. حسین ثابت چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کرد.

محمد جابریان

محمد جابریان 

محمد جابریان مدیرعامل مجتمع فولاد آرین سهند خریدار بلوک فولاد خوزستان بود که حتی افزایش 87 درصدی قیمت عرضه نسبت به قیمت پایه نیز او را از دور رقابت خارج نکرد و سرانجام با اضافه کردن یک ریال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد. او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است که در بازار فولاد فعالیت می‌کنند.

رضا علاء الدین

رضا علاء الدین

رضا علاء‌الدین صاحب پاساژ علاءالدین است. همان پاساژ سرخ رنگ حافظ – جمهوری که در کنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است. وی اصالتی دماوندی دارد. وی به مرور کسب و کار خود را گسترش داد و پس از خرید ملک پاساژ آنرا گسترش داد.

علی انصاری

علی انصاری 

علی انصاری محله و خانه قدیمی‌اش در مهرآباد جنوبی، 20 متری زاهدی (شمشیری فعلی) و دقیقا روبه روی مسجد امام جعفر صادق بود اما حالا دیگر آنجا نیست و در شمال شهر تهران باید سراغش را گرفت. می‌گویند بخش کوچکی از اموال و دارایی‌های علی انصاری، بخش زیادی از زمین‌های یافت آباد است که الان بازار مبل ایران در آن بنا شده است.

احمد ابریشم چی 

احمد ابریشم چی 

احمد ابریشم چی متولد سال 1317 قم از کسانی است که در واردات تلفن همراه و وسایل جانبی و دستگاههای مخابراتی یکی از چهرههای شاخص در ایران به شمار میرود. همه نام او را در کنار ایراتل، نوکیا میشناسند. 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پولدارترین افراد ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پولدارترین افراد ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.