زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با نسخه 15 IOS

آشنایی با نسخه 15 IOS

در این بخش از آسمونی با بررسی ورژن 15 سیستم عامل IOS در خدمت شما هستیم.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

ورژن IOS 15 منتشر شد

طبق روال هرساله در تابستان سیستم عامل آی او اس 15 به طور رسمی معرفی و از 20 سپتامبر (29 شهریور 1400) در دسترس کاربران قرار گرفت.و کاربران این سیستم عامل می توانند گوشی های خود را بروز رسانی و از ویژگی های جدید این نسخه بهره ببرند.در این بخش از آسمونی با ما همراه باشید تا با امکانات این نسخه بیشتر آشنا شویم.

آی او اس 15 از آیفون 6s و 6s پلاس به بعد پشتیبانی می کند.

امکانات ورژن IOS 15

امکانات ورژن IOS 15
امکانات ورژن IOS 15
1- قابلیت جدید فیس‌تایم
در آپدیت iOS 15 این ابزار چت ویدیویی به صدای فراگیر یا Spatial Audio مجهز شده است تا صدا واقعی و طبیعی تر به گوش کاربران برسد.همچنین ایزوله کردن صدا اطراف نیز به این ابزار اضافه شده است و تغییر دیگری که در این ابزار به وجود آمده است ساخت لینک جهت پیوستن به گفتگوهای گروهی است، مانند گوگل میت و زوم. به این ترتیب اگر طرف مقابل در اندروید و یا ویندوز باشد می‌تواند از طریق لینک به گفتگو بپیوندد.

2- قابلیت جدید SharePlay
با استفاده از این قابلیت می‌توانید موسیقی، کلیپ‌ها و صفحه نمایش گوشی را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثلا زمانی که در فیس تایم در حال گفتگو تصویری هستید می توانید از اپل موزیک یک آهنگ PLAY  کنید و این موزیک برای افرادی که در حال گفتگو هستید نیز پخش می شود.
با کمک قابلیت تصویر در تصویر شما این امکان را دارید همزمان هم از طریق فیس‌تایم تصویر کسانی که گفتگو میکنید را ببینید و هم فیلمی که پخش کرده‌اید را با آن افراد تماشا کنید و همزمان از طریق iMessage با آن‌ها چت کنید.

3- لایو تکس
با استفاده از این قابلیت می‌توانید از متن‌های موجود در یک عکس، اسکرین‌شات یا تصاویر موجود در وب را کپی کنید.

4- نوتیفیکیشن‌ها
با استفاده از این ویژگی می‌توانید نوتیفیکشن‌هایی که فرصت بررسی آن‌ها را ندارید را در یک گروه جداگانه قرار دهید تا در اولین فرصت آن ها را ببینید.

5- ساخت نماهنگ از خاطرات
در این ویژگی تصاویر شما در فوتوز را کنار هم قرار می گیرد و با اضافه کردن موسیقی روی آن‌ها، کلیپ‌های کوتاه و زیبا می‌سازد.

6- قابلیت Lookup
با استفاده از این قابلیت شما می توانید دوربین گوشی را به سمت اشیای مختلف (حیوانات، مناظر طبیعی، آثار هنری و نقاط توریستی و...)  بگیرید و سپس اطلاعات مربوط به آن را با جستجو در وب به دست بیاورید.

7- بازطراحی Weather
اپلیکیشن Weather مجدد طراحی شده است و اطلاعات بیشتری در مورد آب و هوا در آن قرار گرفته است.

8- تغییرات نقشه
نقشه اپل حالا مثل گوگل مپس اطلاعات بیشتری  از شهرها  مثل ارتفاع، مسیرهای مخصوص دوچرخه و جدیدترین جزییات راه‌ها و ترافیک با جزئیات دقیق تری در اختیار کاربر قرار می دهد.

9- تغییرات در Wallet
Wallet در آی او اس 15 تغییراتی داشته است حالا می‌توانید سوییچ خودرو، کلید هتل‌ها،کارت شناسایی شرکت‌ها و حتی کارت شناسایی را به آن اضافه کنید. البته این قابلیت بیشتر برای افرادی که در آمریکا از آیفون استفاده می کنند مفید می باشد.

10- تغییرات در مرورگر سافاری
در این مرورگر نوار تب ها به پایین صفحه منتقل شده است و همچنین می توانید تب ها را گروه بندی کنید و تب ها را در گروه های مختلف قرار دهید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با نسخه 15 IOS» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با نسخه 15 IOS فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.