زمان مطالعه: 5 دقیقه
هنگام انتخاب آسانسور برای منزل این 5 نکته را اصلا فراموش نکنید!

هنگام انتخاب آسانسور برای منزل این 5 نکته را اصلا فراموش نکنید!

ساخت آسانسور برای منزل یکی از ملزومات ساختمان های چند طبقه امروزی محسوب می شود.

آسانسور برای منزل

واقعا تصور ساخت یک ساختمان چند طبقه بدون آسانسور مشکل است! برای همین ساخت آسانسور برای منزل یکی از ملزومات ساختمان های چند طبقه امروزی محسوب می شود. محدودیت هایی در اجرای آسانسور برای منزل وجود دارد که انتخاب ما را برای نصب آسانسور خانگی محدود می کند و البته انتخاب هایی که هزینه نهایی شما را به شدت کاهش می دهد. ما سعی داریم در این متن به شما بگوییم که چه آسانسوری برای منزل شما مناسبه.

آشنایی با انواع آسانسور برای ساختمان

آسانسور در مدل های متنوع طراحی و ساخته می شوند که در ادامه مناسب ترین آسانسور برای منزل تان را به شما معرفی می کنیم:

  • آسانسور کششی

یکی از پرکاربردترین انواع آسانسور که در حال حاضر استفاده می‌شود، آسانسور کششی است. این آسانسور در دو نوع گیربکس دار و بدون گیربکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در آسانسور‌های کششی باید اتاقکی به عنوان موتور خانه در بالای گودال آسانسور تعبیه شود که تجهیزات مکانیکی آسانسور در آن قرار بگیرد اگر یک ساختمان سه طبقه یا بلندتر دارید که ابتدای شروع ساخت آن هستید یا می خواهید ساختمان خود را بازسازی کنید، آسانسور کششی را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • آسانسور هیدرولیک

محبوب ‌ترین آسانسور برای منزل آسانسور هیدرولیک می ‌باشد. آسانسور‌های هیدرولیکی هم از نظر ایمنی و هم از نظر اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، نسبت به نمونه کششی از برتری بیشتری برخودار می باشند. می توانید از این نوع آسانسور برای منزل تان استفاده کنید چون این نوع آسانسورها تقریبا در تمام شرایط امکان اجرا دارند.

آسانسور‌های هیدرولیک به دو دسته ساده و متحرک تقسیم می ‌شوند. هزینه آسانسور هیدرولیک ساده از نوع متحرک آن کمتر است که در شرایط متفاوتی می ‌توان از هر کدام از آن ها استفاده کرد.

  • آسانسور شیشه ای

اگر می خواهید یک جلوه خاصی به خانه تان ببخشید بهترین گزینه آسانسور شیشه ای است . این آسانسور‌ها به واسطه طراحی خود، امکان دید 360 درجه را برای مسافران داخل کابین فراهم می‌کند.دیواره کابین این نوع بالابرها از شیشه مخصوص نشکن و مقاوم ساخته می شود. سیستم محرک این نوع از آسانسور‌ها هیدرولیک و کششی است که نوع هیدرولیک آن مصرف انرژی بسیار پایینی را مصرف می کند.

چه نوع آسانسوری را برای منزل مان انتخاب کنیم؟

یک سری نکات مهم در انتخاب آسانسور ساختمان وجود دارند که بایستی در هنگام خرید و راه اندازی آسانسور به آن ها دقت کنید. 5 تا از اصلی ترین آن ها عبارتند از:

  • کاربری آسانسور

اولین قدم در انتخاب بهترین نوع آسانسور مناسب برای منزل این است که شرایط خانه خود و کارایی مورد نیاز خود به آسانسور را دقیقا مشخص کنید. ابتدا باید ببینید که کاربری اصلی آسانسور چیست. زیرا بایستی نوع آسانسور انتخابی شما با ساختمان و کاربری آن همخوانی داشته باشد.

  • انتخاب شرکت ساخت آسانسور

یکی از اصلی ترین نکات کلیدی انتخاب آسانسور برای منزل انتخاب یک شرکت آسانسور معتبر می ‌باشد. شرکت های متعددی در زمینه ساخت آسانسور فعالیت می کنند که از نظر میزان اعتبار و سابقه همچنین نوع و کیفیت محصولات با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. متاسفانه برخی از افراد برای صرفه جویی در هزینه های ساخت ساختمان خود به سراغ افراد نامتعبر می روند که این کار می تواند ایمنی شما را به خطر بیندازد. چون آسانسور مستقیم با ایمنی و سلامت شما در ارتباط است.

از همه مهم تر سپردن کار ساخت آسانسور برای منزل به شرکت های نامتعبر می تواند در بلند مدت نیز منجر به هزینه های سرسام آور به واسطه خرابی‌ های مکرر آسانسور شود. پس انتخاب یک شرکت معتبر آسانسور نه تنها ایمنی شما را تضمین می کند بلکه هر زمان که نیاز باشد، می‌ توانید از خدمات پشتیبانی استاندارد و اصولی آن شرکت بهره‌ مند شوید.

  • ظرفیت آسانسور

بایستی مواردی را مانند میزان حداکثر کاربری و فشار روی آسانسور را در نظر بگیرید یا بدانید که چند نفر در روز از آسانسور استفاده می کنند هر چه تعداد واحدهای ساختمان بیشتر باشد، لازم است که آسانسور شما ظرفیت حمل بیشتری داشته باشد. انتخاب ظرفیت مناسب و کارشناسی شده آسانسور برای منزل تان به جز ارتقای طول عمر آسانسور شما را از پرداخت هزینه های خرابی و نگهداری اضافه در امان نگه می دارد

  • میزان فضا ی مورد نیاز

مهمترین نکته اندازه فضایی است که برای آسانسور در نظر گرفته می شود. باید توجه کنید که چقدر فضا در اختیار دارید یا می خواهید آن را به آسانسور اختصاص دهید. ابعاد آسانسور باید تا جایی کوچک باشد که فضای زیادی را نگیرد . حداقل ابعاد لازم برای نصب سیستم آسانسور را داشته باشند.

هم چنین باید این نکته هم بدانید که آیا امکان ایجاد چاهک یا اتاقک وجود دارد یا چند سانتی متر امکان ایجاد چاهک و اتاقک فراهم می باشد. اگر ساختمانی فاقد فضای مناسب برای نصب آسانسور برای منزل باشد، ممکن است لازم باشد اقدامات زیادی برای تخریب قسمتی از ساختمان و آماده سازی مکان نصب انجام شود.

  • میزان بودجه

نوع قطعات و کیفیت اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت آسانسور هستند. هم چنین نوع کابین و وسایل به کار رفته، تجهیزات و تزئینات لوکس داخل کابین اسانسور می تواند قیمت آسانسور را افزایش دهد. بنابراین بایستی برای نصب سیستم آسانسور برای منزل تان آن را متناسب با میزان بودجه تان انتخاب کنید.این نکته هم فراموش نکنید که آسانسور نیاز به سرویس و نگهداری دوره ‌ای دارد، پس اسانسور باکیفیتی خریداری کنید که باعث تحمیل هزینه ‌های بیشتر خرابی های آسانسور نشود.

نکات دیگر در انتخاب آسانسور برای منزل که باید به آن دقت کنید

به جز 5 نکته که در بالا به آن ها پرداختیم، مواردی دیگری نیز در انتخاب آسانسور برای منزل به شما کمک می کنند:

  • سرعت آسانسور

سرعت آسانسور معیار مهمی در راهنمای انتخاب بهترین آسانسور برای خانه است. نصب آسانسور در ساختمان های بلند و چند طبقه نمی تواند نیازهای کاربران برای جابجایی آن ها را پاسخگو باشد. بنابراین بایستی اسانسور با سرعت بالا نصب شود تا بتواند در زمان کوتاهی تعداد زیادی از کاربران را جابه جا کند. اما در منازل و ساختمان هایی با ارتفاع کم، سرعت آسانسور چندان اهمیت ندارد.

  • کیفیت قطعات

آسانسور برای منزل شما مناسب است که از قطعات باکیفیت و استانداردی ساخته شده باشد داردزیرا با وجود قطعات باکیفیت، قطعات آن دیرتر فرسوده و خراب می شوند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. در این صورت آسانسورکارایی و عملکرد مطلوبی به همراه دارد و باعث افزایش طول عمر مفید آسانسور می شود.

  • محیط اطراف محل نصب آسانسور

در صورت نصب آسانسور در محیط داخلی ساختمان، هماهنگی آسانسور با محیط اطراف آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در هنگام نصب و اجرای آسانسور داخل منزل باید توجه کنید که آیا آسانسور وسط سالن خانه شما قرار می گیرد و یا گوشه ای از یکی اتاق خواب ها را به خود اختصاص می دهد. در صورت نصب و اجرای آسانسور خانگی در خارج از منزل باید بدانید که آیا نمای ساختمان شما را تکمیل می کند یا به عنوان یک چیز اضافه، ساختمان شما را از نما خواهد انداخت!

مجری تخصصی ساخت و نصب آسانسور برای منزل

شرکت پارس ایمن بالابر با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا، آماده ارائه خدمات و نصب کلیه آسانسورهای باکیفیت برای ساختمان شما می ‌باشد. این شرکت از مرحله طراحی تا بهره برداری کلیه استانداردها و قوانین مربوطه را رعایت می کند. تا آسانسور شما عملکرد بسیار مطلوبی ارائه دهد. همچنین از ایمنی کافی برخوردار باشد و کاربران با آسودگی خاطر از آن استفاده کنند. شما می توانید پروژه های ساختمانی نصب اسانسور و خرید بالابر خود را با خیالی راحت به پارس ایمن بالابر بسپارید و نتیجه ای عالی و با کیفیت دریافت کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هنگام انتخاب آسانسور برای منزل این 5 نکته را اصلا فراموش نکنید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هنگام انتخاب آسانسور برای منزل این 5 نکته را اصلا فراموش نکنید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.