زمان مطالعه: 9 دقیقه
لیست افعال آکوزاتیو ساز -- کدام فعل ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند؟

لیست افعال آکوزاتیو ساز -- کدام فعل ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند؟

بیشتر فعل ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند و در این مطلب لیست افعال آکوزاتیو ساز را مشاهده می کنید.

آلمانی‌ها به گفتن کلمات دشوار علاقه دارند که اغلب در مکالماتشان ردی از صداهای نامفهوم وجود دارد. اما اجازه دهید یک راز کوچک را به شما بگویم: زبان آلمانی آنقدرها هم سخت نیست! زبان آلمانی به زبان سخت و دشوار معروف است که شاید افراد مختلف با خواندن چند جمله از مارک تواین زبان آلمانی را اینگونه تصور می کنند. با یادگیری چند نکته برای یادگیری زبان آلمانی، از این موانع عبور خواهید کرد. چه چیزی یادگیری یک زبان را برای شما سخت می کند؟ گرامر، درست است؟ معمولاً گرامر برای افرادی که قصد یادگیری یک زبان جدید را دارند مانند کابوس است و این فقط در مورد زبان آلمانی نیست. اگر گرامر را به خوبی یاد بگیرید می توانید در کمترین زمان به راحتی آلمانی صحبت کنید. زبان آلمانی دارای 5 زمان صرف فعل است:

  • Präsens: زمان حال
  • Perfekt: زمان حال کامل
  • Präteritum: زمان گذشته
  • Plusquamperfekt: زمان گذشته کامل
  • Futur I: زمان آینده
  • Futur II: زمان آینده کامل

این حالت های زمانی کاملاً دقیق نیستند، اما نگاه کردن به زمان‌ها، یادگیری گرامر آلمانی را برای شما آسان‌تر می‌کند. زبان آلمانی چهار حالت دارد (اسم، مفعول مستقیم، مفعول غیرمستقیم، جنس). در اینجا یک نکته پیچیده در مورد آلمانی وجود دارد که اغلب بسیاری از مردم به آن اشاره می کنند: حرف اشاره در زبان آلمانی ("the" در زبان انگلیسی) به 16 شکل بیان می شود که در موارد و جنسیت های مختلف بکار می رود. مجموعه آموزش های سایت فرادرس برای یادگیری مباحث پایه ای زبان آلمانی بسیار مفید می باشند و زبان آموزان بسیاری از این آموزش ها در سطوح مختلف استفاده می کنند.

بله، زبان آلمانی چند روش مختلف برای بیان ضمیر اشاره دارد و گاهی اوقات ساختار معقولی برای جملات ندارد. اما حداقل قابل پیش بینی است. از سوی دیگر، زبان انگلیسی مملو از ناهماهنگی‌ها، املای بی معنی کلمات و بسیاری از فرمت ‌های زمانی عجیب و غریب است که همگی می‌توانند حتی با تجربه‌ترین زبان‌آموزان را سردرگم کنند. بنابراین، تنها چیزی که نیاز دارید، کشف چالش هایی است که برای بیشتر زبان آموزان مشکل ایجاد می کند.

گرامر زبان آلمانی به زبان ساده

زبان آلمانی سه حرف اضافه برای هر جنسیت دارد: die (برای اسم مؤنث)، der (برای اسم مذکر) و das (برای جنسیت خنثی). با هر کلمه جدیدی که در زبان آلمانی یاد می گیرید، باید این را هم بدانید که چه حرف اضافه ای باید قبل از آن قرار بگیرد. این گرامر ممکن است در ابتدا شما را گیج کند زیرا گاهی اوقات یک جنسیت بیولوژیکی ممکن است با جنسیت گرامری آن مطابقت نداشته باشد. نیازی نیست نگران یاد گرفتن این بخش باشید، اگرچه باید همه آن ها را به خاطر بسپارید. با یادگیری آن ها بخش بزرگی از اصول دستور زبان آلمانی برای شما معنادارتر خواهد شد. آلمانی و انگلیسی هر دو زبان‌هایی هستند که لغات لاتین و یونانی بسیاری در آن ها به کار برده شده است. کلمه های همزاد بسیاری در این دو زبان وجود دارد که عبارتند از: der Garten (garden)، das Haus (house)، schwimmen (swimming)، singen (singing) و ist (is). زبان آلمانی با زبان فارسی نیز کلمات مشابه دارد، مانند شیلنگ (Schlange)، اتوبان (Autobahn) و ایده (Ideeën).

لیست افعال آکوزاتیو سازوقتی برای اولین بار شروع به یادگیری زبان آلمانی کردید، احتمالاً فکر می کنید که "چقدر آسان است!" سپس، با قواعدی مواجه می شوید که کار را برایتان سخت می کند. علاوه بر این، ممکن است با حالت مفعولی آشنا شوید که احتمالاً باعث سردرگمی بیشتر شما خواهد شد. در این مرحله، ممکن است با خود بگویید: «از کجا بدانم که اسم را چه زمانی باید در حالت مفعولی به کار ببرم؟ کمک!" نگران نباشید، همه ما این حالت را تجربه کرده ایم! زبان آموزان برای برای کسب بالاترین رتبه در آزمون های زبان آلمانی باید با سوالات آن و تکنیک های پاسخ دهی آشنا باشند. لینک زیر اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه می دهد:

خوشبختانه، قوانین ساده ای در گرامر آلمانی برای افعال آکوزاتیو ساز وجود دارد که به شما می گوید این فعل چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد. به خواندن این مطلب ادامه دهید. دوست ندارید یک زبان جدید یاد بگیرید و مجبور نباشید با گرامر آن دست و پنجه نرم کنید؟ حتی آن دسته از افراد که خوره گرامر هستند، ممکن است گاهی اوقات برایشان کمی طاقت فرسا باشد، بنابراین یادگیری گرامر زبان آلمانی می تواند کمی دشوار باشد. متأسفانه، اگر می‌خواهید به صورت حرفه ای آلمانی صحبت کنید، باید حداقل نکات کلیدی دستور زبان آلمانی را یاد بگیرید و هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. در اینجا دانستن اینکه فعل آکوزاتیو ساز المانی چیست و چگونه و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم، ضروری است. از آنجایی که با این گرامر در زبان فارسی یا انگلیسی سروکار نداریم، ممکن است یادگیری آن در ابتدا کمی سخت (یا حتی احمقانه) به نظر برسد. اما دلیلی وجود دارد که چرا زبان آلمانی دارای یک سیستم (اسم، مفعول مستقیم، مفعول با واسطه، مضاف الیه) است و شما در این مقاله لیست افعال آکوزاتیو ساز را یاد می گیرید!

مفعول مستقیم یا آکوزاتیو در زبان آلمانی چیست؟

حالت مفعولی را می‌توان حالت مستقیم نیز نامید زیرا زمانی که به صورت مستقیم از مفعول صحبت می‌کنیم از آن استفاده می‌شود. در ابتدا بیایید ببینیم که مفعول بی واسطه در انگلیسی چگونه کار می کند؟ بسيار خوب. با ما به ترم پنجم کلاس زبان انگلیسی برگردید: افعال مستقیم و غیرمستقیم را یادتان هست؟ ممکن است چنین جملاتی را دیده باشید: " I gave her the money". “I” در اینجا عمل دادن را انجام می دهد. “Money” آن عمل را دریافت می کند: آن چیزی است که به آن داده می شود. بنابراین، پول در این مثال در حالت مفعول غیرمستقیم است. در این مثال، «پول» مفعول بی واسطه است و «او» چیزی است که به آن مفعول با واسطه یا غیر مستقیم می گوییم. در واقع، در زبان انگلیسی ما فقط 2 حالت داریم: فاعل (اسم) و مفعول (ترکیب افعال مستقیم و غیرمستقیم که حالت مفعولی نامیده می شود). در زبان انگلیسی اینکه چه چیزی فاعل و چه چیزی مفعول (مستقیم یا غیر مستقیم) باشد، با ترتیب کلمات مشخص می شود. به عنوان مثال: The tall tree has many leaves. در این مورد، "tall tree" اسم است. اما همین عبارت با کمی تغییر می تواند نقش دیگری در جمله داشته باشد: I see the tall tree. در این مثال، “I” فاعل است و "tall tree" مغعول.

فعل های اکوزاتیو ساز در زبان المانیمی‌توانیم بگوییم که درخت بلند در جمله دوم یک مفعول مستقیم است (که در آن صورت حالت آکوزاتیو می باشد)، اما این تعریف تا حدی بی‌معنی است زیرا می‌توانیم دقیقاً همان عبارت را در نظر بگیریم و آن را به جمله دیگری اضافه کنیم. همین عبارت در نقشی متفاوت می تواند فاعل را به مفعول غیرمستقیم تبدیل کند. در این حالت خود کلمات تغییر نمی کنند، فقط ترتیب کلمات جابجا می شود و این عمل بسیار ساده است. به همین دلیل است که در انگلیسی ما مفعول مستقیم و غیرمستقیم را با هم جمع می کنیم. اگر کلمه ای فاعل نباشد، یک مفعول است و این چیزی است که ما در انگلیسی یاد گرفته ایم. اما در آلمانی مفعول مستقیم و غیرمستقیم تفاوت دارند. در ابتدایی‌ترین سطح، حالت مفعول مستقیم به عنوان نشانگر برای افعال مستقیم استفاده می‌شود. به این ترتیب (و فقط از این طریق)، مفهوم مستقیم در انگلیسی و آلمانی یکسان است. در زبان انگلیسی، گاهی اوقات می‌توانیم آن ها را از هم جدا کنیم و درمورد هرکدامشان جداگانه صحبت کنیم. اما در آلمانی، این تفاوت همیشه وجود دارد. دیدیم که در زبان انگلیسی فاعل و مفعول به سادگی با ترتیب کلمات نشان داده می شوند. کلمات (به عنوان مثال درخت بلند) تغییر نمی کنند، فقط موقعیت آن عوض می شود. با این حال، در زبان آلمانی، نقش هر اسم در یک جمله معین با تغییرات کوچک گرامری (declensions) به کلماتی که جلوی اسم می‌آیند، نشان داده می‌شود. دو نوع کلمه در زبان آلمانی جلوی اسم قرار می گیرد: تعیین کننده و صفت. تعیین کننده ها کلمات کوچکی هستند (یک، برخی، بسیاری، همه، هر و غیره) که به ما می گویند چند یا کدام یک. صفت ها کلماتی هستند که برخی از ویژگی های اسم را توصیف می کنند (به عنوان مثال بزرگ، مسطح، خشن، جدید، سبز و غیره). در زبان آلمانی، زمانی که اسمی را در جمله خود به «شاخه مفعولی مستقیم» اضافه می‌کنیم، تعیین‌کننده و/یا صفت (ها) en می گیرند.

افعال آکوزاتیو در زبان آلمانی

آکوزاتیو ها افعالی هستند که می توانند «تنها بایستند»، مانند نشستن، سرفه کردن، دویدن، خندیدن و غیره. به سادگی می توان گفت می نشینم، سرفه می کنم، می دوم، می خندم. هیچ اطلاعات اضافی مورد نیاز نیست. اینها جملاتی کامل هستند. افعالی که می توانند مانند این «تنها بایستند» غیر گذرا نیز نامیده می شوند زیرا هیچ ارتباطی از فاعل به فعل یا مفعول وجود ندارد.

  • لیست افعال آکوزاتیو در زبان آلمانی

اکثر افعال در زبان آلمانی افعال آکوزاتیو هستند. برخی از افعال داتیو نیز وجود دارد، اما تعداد آنها زیاد نیست. یک استراتژی خوب برای یادگیری افعال آکوزاتیو این است که در ابتدا افعال داتیو را یاد بگیرید. بقیه افعال به صورت آکوزاتیو می آیند.

  1. bestellen: سفارش دادن
  2. Bezahlen: پرداخت کردن
  3. Bekommen: گرفتن، دریافت کردن
  4. Besuchen: ملاقات کردن، بازدید کردن
  5. Beantworten: پاسخ دادن
  6. Gebucht: رزرو کردن
  7. Gebraucht: نیاز داشتن
  8. Hören: شنیدن، گوش دادن
  9. Kennen: دانستن
  10. Kaufen: خریدن
  11. Verkaufen: فروختن
  12. Verstehen: فهمیدن
  13. Malen: نقاشی کشیدن
  14. Lernen: یاد گرفتن
  15. Mögen: دوست داشتن
  16. Essen: خوردن
  17. Trinken: نوشیدن
  18. Lessen: خواندن
  19. Nehmen: گرفتن
  20. Sehen: دیدن
  21. Tragen: پوشیدن
  22. Putzen: تمیز کردن
  23. Haben: داشتن
  24. Treffen: ملاقات کردن
  25. Kochen: پختن
  26. Backen: پختن
  27. Fragen: پرسیدن
  28. Finden: پیدا کردن
  29. Holen: گرفتن
  30. Legen: قرار دادن
  31. Stellen: قرار دادن
  32. Machen: درست کردن
  33. Suchen: گشتن
  34. Schreiben: نوشتن
  35. Öffnen: باز کردن
  36. Schließen: بستن
  37. Lieben: دوست داشتن
  38. Wählen: انتخاب کردن
  39. Waschen: شستن
  40. Feiern: جشن گرفتن
  41. Spielen: بازی کردن
  42. Empfehlen: پیشنهاد دادن
  43. Schicken: ارسال کردن
  44. Verlieren: از دست دادن
  45. Vergessen: فراموش کردن
  46. Einladen: دعوت کردن
  47. Anrufen: زنگ زدن
  48. Aufmachen: باز کردن
  49. Abholen: سوار کردن، به دنبال کسی رفتن
  50. Aufräumen: تمیز کردن

تشخیص اکوزاتیو و داتیو

چگونه گرامر آلمانی را یاد بگیریم؟

زبان آلمانی دارای چهار حالت، سه جنس و افعال و صفت های مختلف است. این بدان معنی است که اسم ها در زبان بسته به جنسیت و نقشی که در جمله ایفا می کنند، دارای حرف تعریف معین و غیرمعین هستند. آموزش زیر افعال آلمانی را به زبان نسبتاً ساده با چند مثال بسیار خوب توضیح می دهد.

آموزش افعال گذشته در زبان آلمانی -- کلیک کنید

یادگیری زبان آلمانی می تواند کمی دشوار باشد، به خصوص اگر زبان مادری شما به زبان های هند و اروپایی مرتبط نباشد. درواقع، مهم نیست که زبان مادری شما چه چیزی است، یاد گرفتن زبان آلمانی ممکن است در ابتدا کمی برای شما دشوار به نظر برسد، اما ناامید نشوید. به نظر شما آیا میانبر یا روش های خاصی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد؟ اصلا یادگیری زبان آلمانی چقدر زمان می برد؟ در جواب باید به شما بگوییم که هیچ دوره زمانی مشخصی وجود ندارد که تضمین کند شما در یادگیری زبان آلمانی موفق خواهید شد و آنچه که از همه مهمتر است ثبات داشتن است. قرار نیست یک روز صبح از خواب بیدار شوید و آلمانی صحبت کنید! این اتفاق ها را فقط در فیلم های تخیلی می بینید. اگر هر بار فقط یک قدم بردارید، خواهید دید که نتایج بسیار سریع اتفاق می‌افتند. یادگیری یک زبان جدید به عوامل زیادی مانند تجربه، انگیزه و انعطاف پذیری شما بستگی دارد. اما، اگر حداقل سه تا شش ماه روزانه تمرین کنید، احتمالاً می توانید مکالمات روزانه با یک دوست و انجام کارهایی مانند رفتن به یک کافه را به زبان آلمانی انجام دهید.

برخی از افراد بیشتر از دیگران تلاش می کنند و برای رسیدن به بالاترین سطح به زمان بیشتری نیاز دارند. اگر می خواهید آلمانی را روان صحبت کنید، احتمالاً باید چند سال تمرین کنید، اما در اینجا فقط شروع کار اهمیت دارد، درست است؟ شاید تعجب کنید اما واژه «دختر» در زبان آلمانی خنثی است، در حالی که کلمه «شلغم» مؤنث است. صفت ها نیز باید با اسم مطابقت داشته باشند و بسته به ضعیف یا قوی بودن اسم تغییر می کنند. اگر اولین باری است که زبانی را با صفت هایی یاد می گیرید که در شرایط خاص تغییر می کنند، احتمالاً در حین یادگیری، کمی سرتان گیج خواهد رفت! پس از خواندن چند جمله اول به شما پیشنهاد می کنیم کمی قهوه بنوشید، زیرا زمان زیادی را باید صرف یادگیری صفت ها کنید. با این اوصاف، زبان آلمانی چیز عجیبی نیست که تابحال آن را نشنیده باشید. صداهایی در این زبان وجود دارند تا بتوانید روی تلفظ خود کار کنید. افعال در زبان آلمانی بسته به اینکه چه کسی صحبت می کند، ممکن است تغییر کنند. در زبان انگلیسی نیز همین اتفاق می افتد (I am, You are, She is). بنابراین این گرامر خیلی هم فضایی نیست! خوشبختانه، الگوی تغییر افعال در زبان آلمانی نسبتاً قابل پیش بینی است و استثناهای زیادی در این زمینه وجود ندارد. اگر به دنبال منابع عالی برای یادگیری زبان هستید، پیشنهاد می کنیم به سایت فرادرس سر بزنید. سایت فرادرس مجموعه کاملی در حوزه آموزش زبان دارد. این آموزش ها تمام مباحثی را که شما برای به یاد گرفتن یک زبان جدید نیاز دارید پوشش داده اند:

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیست افعال آکوزاتیو ساز -- کدام فعل ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیست افعال آکوزاتیو ساز -- کدام فعل ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.