زمان مطالعه: 2 دقیقه
قهرمانی سوئد در هندبال

قهرمانی سوئد در هندبال

تیم ملی سوئد سرانجام به انتظار بیست ساله خود خاتمه داده و برای پنجمین بار قهرمان هندبال قاره سبز شد.

رقابتهای هندبال قهرمانی اروپا در حالی از روز 13 ژانویه به میزبانی مجارستان و اسلواکی و با حضور 24 تیم برگزیده اروپا آغاز شد که پیش از شروع مسابقات کمتر کسی امیدی برای سوئد قائل بود. دو سال قبل سوئدی ها در حالی که همراه با نروژ و اتریش میزبان چهاردهمین دوره رقابتها بودند، مقابل تیمهای اسلوونی، پرتغال و نروژ تن به شکست دادند تا به مقامی بهتر از هفتمی دست پیدا نکنند.

در رقابتهای سال 2020 اسپانیا و کرواسی به فینال رسیدند و اسپانیا با برتری (22-20) در فینال برای دومین بار پیاپی قهرمانی اروپا را جشن گرفت. تیم نروژ هم با برتری (28-20) در برابر اسلوونی عنوان سومی مسابقات را به خود اختصاص داد و پس از آن تیمهای اروپایی آماده رقابتهای المپیک شدند.

در المپیک توکیو هم شرایط برای سوئدی ها تغییر چندانی نکرد. سوئد در المپیک با یک شکست مقابل مصر، دور گروهی را پایین تر از دانمارک و مصر به پایان رساند تا در یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا قرار گیرد. برد (34-33) اسپانیا به منزله پایان کار وایکینگ ها در مسابقات بود و اسپانیا نیز توفیقی در المپیک کسب نکرد و پایین تر از فرانسه و دانمارک در سکوی سوم المپیک جای گرفت.

به این ترتیب رقابتهای 2022 هندبال اروپا در حالی آغاز شد که کمتر کسی می توانست بختی برای تیمی غیر از اسپانیا، فرانسه، دانمارک و نروژ قائل باشد.

در پایان مرحله نخست گروهی، تیمها امتیازات زیر را کسب کردند:

  • گروه اول: دانمارک (6) مونته نگرو (4) اسلوونی (2) مقدونیه شمالی (0)
  • گروه دوم: ایسلند (6) هلند (4) مجارستان (2) پرتغال (0)
  • گروه سوم: فرانسه (6) کرواسی (4) صربستان (2) اوکراین (0)
  • گروه چهارم: آلمان(6) لهستان (4) بلاروس (2) اتریش (0)
  • گروه پنجم: اسپانیا (6) سوئد (3) جمهوری چک (3) بوسنی (0)

در این گروه باز هم سوئد مقابل اسپانیا تن به شکست داد و (32-28) مسابقه را واگذار کرد. اما برد (30-18) مقابل بوسنی در روز نخست سبب شد تا این تیم برای صعود تنها به یک تساوی مقابل چک نیاز داشته باشد. اتفاقی که در تساوی (27-27) دو تیم رقم خورد و سوئد دشوارتر از همه تیمهای دوم راهی دور بعد شد.

  • گروه ششم: روسیه (6) نروژ(4) اسلواکی (2) لیتوانی (0)

به این ترتیب و مطابق قوانین تیمهای صعود کننده در حالی به دو گروه شش تیمه تقسیم شدند که مسابقه دو تیم همگروه در این دور نیز محاسبه شد و به این ترتیب همگروهی اسپانیا و سوئد در دور دوم سبب شد که بدون مسابقه مجدد با اسپانیا، سوئد صاحب یک باخت در این دور باشد.

در گروههای دوگانه مرحله دوم، تیمها امتیازات زیر را کسب کردند:

  • گروه اول: فرانسه (8) دانمارک (8) ایسلند (6) کرواسی (3) هلند (3) مونته نگرو (2)
  • گروه دوم: اسپانیا (8) سوئد (8) نروژ (6) آلمان(4) روسیه (3) لهستان (1)

در روز پایانی مسابقات گروه دوم، دیدار نروژ و سوئد به یک فینال واقعی بدل شد. فینالی که برنده آن به نیمه نهایی و بازنده به مسابقه پنجم و ششمی می رفت و در صورت تساوی، این نروژ بود که راهی نیمه نهایی می شد. نروژی ها در نیمه نخست (14-9) پیش افتادند اما سوئد با بازگشتی معجزه آسا در نیمه دوم (24-23) برنده شد و معجزه آسا به نیمه نهایی رسید.

در نیمه نهایی این تیم مقابل فرانسه به بهترین شکل از اخراج یک بازیکن حریف استفاده کرد و (34-33) پیروز شد تا یک بار دیگر مقابل اسپانیا قرار گیرد. اما فینال حکایتی متفاوت از مرحله گروهی و بازیهای المپیک داشت و سوئد با این که در نیمه اول یک گل از حریف عقب افتاده بود ولی سرانجام با پنالتی آخرین ثانیه مسابقه، (27-26) پیروز و قهرمانی رقابتها را جشن گرفت. جیم گوتفریدسون سوئدی هم جایزه بهترین بازیکن تورنمنت را به خود اختصاص داد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «قهرمانی سوئد در هندبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره قهرمانی سوئد در هندبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.