زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاهی به فیلم آخرین خون، آخرین فیلم از سری فیلم های رمبو

نگاهی به فیلم آخرین خون، آخرین فیلم از سری فیلم های رمبو

فیلم آخرین خون یا رمبو 5 آخرین فیلم از سری فیلم های یکی از قهرمان های معروف سینمای هالیوود با نقش آفرینی سیلوستر استالونه است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

1402/05/05

فیلم آخرین خون یا رمبو 5 آخرین فیلم از سری فیلم های یکی از قهرمان های معروف سینمای هالیوود با نقش آفرینی سیلوستر استالونه است که در سال 2019 و به کارگردانی آدریان کرونبرگ ساخته شده.  آدریان کرونبرگ تا قبل از این، فقط یک فیلم سینمایی به نام "بیگانه را بگیر" محصول 2012 را در کارنامه خود داشت و بیشتر به عنوان یک دستیار کارگردان در هالیوود شناخته شده بود.

آخرین خون یا رمبو 5

آخرین خون یا رمبو 5
آخرین خون یا رمبو 5

انتخاب یک کارگردان گمنام در کنار یک دو جین بازیگران نا شناخته در این فیلم همگی نشان دهنده این مهم است که سیلوستر استالونه به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده و البته بازیگر اصلی فیلم تصمیم داشته که تنها خودش در فیلم در کانون توجه باشد. در ظاهرا استالونه موفق به این خواسته خود شده است. اما این خودخواهی سبب شده است که فیلم آخرین خون تبدیل بدترین و بی ارزش ترین فیلم از سری فیلم های رامبو شود.

بازیگران

تنها بازیگر نسبتا سرشناس فیلم آدریانا بارازا بازیگر مکزیکی تبار فیلم است که پیش از این در فیلم بابل ساخته ایناریتو کارگردان سرشناس مکزیکی به ایفای نقش پرداخته. اما نکته جالب توجه این است که بارازا یکی از بدترین انتخاب ها در این فیلم است و حضورش نه تنها به فیلم کمکی نکرده، بلکه بر ایرادات فیلم افزوده است.

داستان فیلم

سیلوستر استالونه
سیلوستر استالونه

داستان فیلم آخرین خون درباره دختری مکزیکی تبار است که سالها پیش پدرش او و مادرش را ترک کرده و به مکزیک رفته است. دختر ساکن روستایی دورافتاده در یکی از ایالت های جنوبی آمریکاست و پدر خوانده او کسی نیست جز رمبو قهرمان مشهور هالیوود.  مادر این دختر مکزیکی سالهاست که به عنوان کلفت برای رمبو کار می کند. دختر بدون اطلاع مادرش و رمبو راهی مکزیک می شود تا پس از سالها پدرش را بیابد. اما پدرش او را قبول نمی کند و او توسط یک باند قاچاقچی زنان در مکزیک ربوده می شود و همین بهانه ای می شود تا رمبود وارد کار شود.

رمبو در درگیری با قاچاقچیان به شدت زخمی می شود. اما یک زن جوان و زیبای مکزیکی ناگهان از راه می رسد و او را نجات می دهد. رمبو خیلی سریع خوب می شود و حتی هیچ اثری از زخم عمیقی که قاچاقچیان روی صورت او انداخته اند باقی نمی ماند! از این گاف های عجیب گریم و یا طراحی صحنه در این فیلم فراوان است. حضور آدم های نا مربوط که دلیل حضورشان تا آخر فیلم مشخص نمی شود و به نظر می رسد تنها دلیل ساخت این فیلم این است که جناب سیلوستر استالونه تنها خواسته است در آخرین فیلم رمبو خودی نشان دهد و چندان به حفره های عمیق فیلمنامه اش توجهی نکرده است.

پس از قتل دختر جوان توسط قاچاقچیان مکزیکی دوباره رمبو به عنوان انتقام گیر و ناجی وارد عمل می شود و به شکلی بسیار خشن تمامی اعضای باند قاچاق را به قتل می رساند.
صحنه های کشتار اعضای باند قاچاق انسان که از مکزیک به آمریکا می آیند، آنقدر خشن و عجیب و غریب است که بیشتر شباهت به بازی های خشن کامپیوتری می دهد تا یک فیلم سینمایی! همین امر هم باعث شده که بسیاری از منتقدان و بینندگان خشونت موجود در این فیلم را بی دلیل و احمقانه ارزیابی کرده اند.

نقد فیلم آخرین خون

فیلم آخرین خون به عنوان آخرین فیلم از سری فیلم های رمبو کلکسیونی از اشتباهات فاحش در تمامی زمینه هاست و می توان با قطعیت گفت هیچ نکته مثبتی ندارد. تصویر بسیار سیاهی که از مکزیک در این فیلم نشان می دهد نیز بسیار نژاد پرستانه است و انتقادات فراوانی را به همراه داشته است.

در مقایسه با دیگر فیلم های رمبو می توان گفت تنها فیلم قابل دفاع از این سری نخستین قسمت آن است که رمبو را فردی تنها و منزوی و دور از جامعه نشان می داد که پس از بازگشت از جنگ ویتنام نه تنها استقبالی از او نمی شود بلکه او از جامعه ترد هم می شود.

در واقع هنوز هم بهترین فیلم رمبو، نخستین قسمت آن است که فیلمی اعتراضی به شمار می رفت. اما قسمت های بعدی اش همگی کارهای ضعیفی بودند و آخرین فیلم رمبو در این بین از همه ضعیف تر و بدتر است.

سازندگان فیلم که به خوبی می دانند باید همچنان از محبوبیت این قهرمان هالیوودی استفاده کنند، در پایان فیلم از پلان هایی از رمبوهای پیشنین خصوصا نخستین قسمت از آن سود جسته اند تا مشکلات و ضعف های فیلم را بپوشانند و حواس مخاطب را از فاجعه ای که شاهدش بوده است را دور کنند!
با تمام این تفاسیر فقط می توان گفت آخرین خون بدترین پایان برای رمبو قهرمان خیالی هالیوود بود که سیلوستر استالونه به بهترین شکل ممکن آن را اجرا کرده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم آخرین خون، آخرین فیلم از سری فیلم های رمبو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم آخرین خون، آخرین فیلم از سری فیلم های رمبو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.