زمان مطالعه: 1 دقیقه
روش دریافت کد رهگیری مالیاتی

روش دریافت کد رهگیری مالیاتی

کد رهگیری مالیاتی برای کسب‌و‌کارها و استفاده از ابزارهایی مانند کارت‌خوان و درگاه‌های بانکی الزامی می‌باشد.

کد رهگیری مالیاتی بر اساس قانون بانک مرکزی ایران است که کسب‌و‌کارها برای گرفتن درگاه پرداخت، دستگاه کارت‌خوان یا هر نوع پایانه فروش دیگری باید دریافت کنند. اما نحوه گرفتن کد رهگیری مالیاتی به چه صورت است؟ در ادامه با آسمونی باشید و روش دریافت کد رهگیری مالیاتی را آموزش ببینید.

شروع کد رهگیری مالیاتی

کد رهگیری مالیاتی چیست؟

کد رهگیری مالیاتی شناسه‌ای ده رقمی می‌باشد که برای شخص حقیقی یا حقوقی مرتبط به فعالیت اقتصادی وی صادر می‌شود تا سازمان امور مالیاتی قادر به محاسبه میزان مالیات پرداختی شود.

روش دریافت کد رهگیری مالیاتی

  1. ابتدا برای پیش ثبت‌نام در سامانه دریافت کد رهگیری مالیاتی وارد سایت tax.gov.ir/action/do/show/2 شوید. نکات مهم برای پیش از ثبت‌نام را مطالعه کنید و بعد در انتهای صفحه دکمه قرمز را کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام وارد شوید.
  2. اطلاعات اولیه را در سامانه ثبت کنید.
  3. این مرحله را تعیین کنید:
    نوع مودی (حقیقی، حقوقی، تبعه خارجی، تشکل قانونی (NGO)
    شناسه، کد ملی و یا شناسه‌ی فراگیر (فیدا – مخصوص اتباع خارجه)
  4. روی گزینه پیش ثبت نام جدید کلیک کنید.
  5. در صفحه جدید اطلاعات هویتی و شماره همراه خود را وارد کنید.
  6. یک کد از طریق پیامک دریافت می‌کنید و باید آن را در سامانه وارد کنید.
  7. پس از تکمیل، گزینه‌ی تایید نهایی اطلاعات را انتخاب کرده تا کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنید. این کد به شماره همراه شما پیامک می‌شود.
  8. پس از اتمام، باید حدود ۳۰ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط سازمان امور مالیاتی تایید شده و نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری را از طریق پیامک دریافت کنید.
  9. پس از اینکه از طریق پیامک نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید، سپس به سایت register.tax.gov.ir/Pages/Login مراجعه کنید و با نام کاربری و رمز عبور دریافتی خود وارد سیستم شوید.
  10. حال اطلاعات شما در سامانه‌ی مالیاتی ثبت شده. پس از این مرحله می‌توانید اطلاعات را کامل یا اصلاح کرده و از اطلاعات هویتی استعلام بگیرید.
  11. پس از تایید اطلاعات شما وضعیت پرونده به ثبت‌نام کامل تغییر می‌کند. پس از تکمیل اطلاعات پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام در سامانه و تایید اطلاعات توسط سازمان امور مالیاتی، ثبت‌نام به وضعیت نهایی می‌رسد و فرایند ثبت‌نام کامل شده است.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روش دریافت کد رهگیری مالیاتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش دریافت کد رهگیری مالیاتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.