زمان مطالعه: 6 دقیقه
راهنمای جامع تعمیر حرفه‌ای مبل

راهنمای جامع تعمیر حرفه‌ای مبل

پس از مطالعه این مطلب میتوانید در مورد تعمیر یا تعویض مبلمانتان تصمیم‌گیری کرده و از مراحل تعمیر حرفه‌ای مبل اطلاع پیدا کنید.

راهنمای جامع تعمیر حرفه‌ای مبل

نمونه قبل و بعد تعمیر مبل چرمی

وقتی زمانی فرا می‌رسد که باید تصمیم به تعمیر مبلمان موردعلاقه خود بگیرید، عوامل زیادی در نتیجه نهایی نقش دارند. بدیهی است که تعمیر مبل به جای تعویض آن در واقع باعث صرفه‌جویی در پول شما می‌شود، اما در این حین سوالاتی از قبیل "آیا مبل من قابل تعمیر است؟ یا مبلمان چگونه تعمیر خواهند شد؟ " ممکن است برایتان پیش بیاید.

در جواب این سوالات می‌توان گفت برای تعمیر حرفه‌ای مبل شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات تخصصی در زمینه تعمیر مبل ارائه می‌دهند. این شرکت ها مبلمانی را که به مرور زمان آسیب دیده یا فرسوده شده‌اند را بازسازی کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که کار به درستی انجام شده و مبل شما به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

حال باتوجه به اهمیت شناخت انواع تعمیرهای قابل انجام و فعالیت‌هایی که سازندگان و تعمیرکنندگان مبل انجام می‌دهند ما در این مقاله، ابتدا با ارائه راهنمایی در مورد این‌که آیا مبلمان شما قابل تعمیر است یا خیر، نکاتی را بیان می‌کنیم و سپس به شرح مراحلی که یک شرکت ارائه‌دهنده تعمیر حرفه‌ای مبل طی می‌کند، می‌پردازیم.

چه آسیب هایی از مبل را می توان تعمیر کرد؟

  1. دوخت شکافته شده

علل رایج شکافتگی دوخت عبارتند از: قدیمی بودن مبلمان، آسیب حیوان خانگی، ضربه یا دوخت اشتباه. اگر درزها شکافته شدند، دوخت مجدد حرفه‌ای یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه است. می‌توان درزها را به هم دوخته یا منگنه کرده و از شکافتن بیشتر درز جلوگیری کنیم. اگر درزهای شکافته شده باقی بمانند، در طول زمان منجر به آسیب بیشتر خواهد شد.

  1. رنگ پریدگی مبل چرمتعمیر رنگ پریدگی و خراش مبل چرمی

اگر چرم به خوبی نگهداری شود، میتوان از رنگ پریدگی آن جلوگیری کرد، این به معنای تمیز کردن و حالت دادن مناسب است. چرم می تواند به دلیل تابش مستقیم نور خورشید یا به دلیل لکه هایی که در طول زمان روی چرم باقی مانده است، محو شود. رنگ‌آمیزی مجدد چرم می‌تواند ظاهر بسیار بدی به مبلمان بدهد و تنها در قسمت‌های کوچک عملی است، اگر کل چرم دچار رنگ پریدگی باشد، بعید است که رنگ‌آمیزی مجدد بتواند آن را بهبود ببخشد.

  1. پارگی و خراش

تعمیرات پارگی همگی به اندازه و محل قرارگیری آن روی مبل چرمی بستگی دارد. روش های مختلفی برای ترمیم این نوع آسیب ها وجود دارد. می‌بایست پارگی به دقت ارزیابی شود تا بهترین و مناسب‌ترین روش تعمیر را تعیین کرده و اطمینان حاصل شود که پارگی پس از تعمیر دوام می آورد.

چه آسیب هایی از مبل قابل تعمیر نیست؟

بدنه ها: در اغلب موارد، بدنه‌های چوبی در صورت شکستن قابل تعمیر نیستند. در بسیاری از موارد برای احیای مبل به شکل اولیه آن باید بدنه جایگزین شود. اکثر تولیدکنندگان در بازار امروز مبلمان چرمی با کیفیتی را که بیش از 10 سال پیش تولید می‌کردند تولید نمی‌کنند. زیرا فریم‌ها جزء جدایی ناپذیر مبل هستند و تعمیر آن بسیار سخت است.

آیا مبل من ارزش تعمیر دارد؟

کیفیت ساخت مبل را ارزیابی کنید: وقتی صحبت از مبل های قدیمی و مبلمان به طور کلی می شود، سن می تواند یک مزیت باشد به این دلیل که مبلمان قدیمی‌تر ساختار بهتری با موثرترین و بادوام‌ترین مواد دارند که به آن پتانسیل عمر طولانی می‌دهد. اگر اینطور است، تعمیر آن ممکن است همان چیزی باشد که مبل شما به آن نیاز دارد. همچنین اگر مبل شما دچا ساییدگی یا آسیب هایی شده است که به دلیل قدیمی بودن مبلمان رخ داده و در فکر بیرون انداختن آن هستید، قبل از انجام این کار باید کیفیت آن را ارزیابی کنید.

معمولاً مبلمان با کیفیت، 15 سال یا بیشتر که شرایط عمومی خوبی داشته اند ارزش تعمیر دارند. مبلمان ارزان‌تر با مشکلات بزرگ‌تر اغلب حتی پس از رفع مشکلات فعلی، مشکلات دیگری نیز ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات ارزش تعمیر را ندارد زیرا هزینه آن نسبتاً زیاد است.

مناسب بودن مبل را در نظر بگیرید: مناسب بودن نیز نقش مهمی در تصمیم شما برای تعمیر یا خرید مبل جدید دارد. آیا این مبل چرمی محبوب است که هنوز حاضر نیستید آن را رها کنید؟ آیا کاملاً با فضای داخلی فعلی شما مطابقت دارد و یک سوئیت مشخص است یا برای تغییر آماده هستید؟ تعمیر نه تنها به مبلمان شما این فرصت را می دهد که نو به نظر برسند، بلکه عمر آن را نیز افزایش می دهد.

در مورد راحتی فکر کنید: تعمیر حرفه‌ای مبل نسبت به خرید یک مبل کاملاً جدید سریع‌تر انجام می‌شود. دردسر و یا هزینه دور انداختن یک مبل می‌تواند بسیار زیاد باشد و هنگام تهیه مبل جدید باید خرید کنید و ریسک کنید که ممکن است در دراز مدت از آن راضی نباشید. در حالی که هر دو گزینه مزایای خود را دارند، یک تکنسین خوب تعمیر مبلمان از مواد باکیفیت و اصلی استفاده می کند که می توانید به آن‌ها تکیه کنید. اگر مبلمان با کیفیتی دارید که می خواهید در خانه خود نگه دارید، گزینه راحت تری است.

مراحل تعمیر حرفه‌ای مبل

تعمیر حرفه ای مبل توسط تکنسین

مرحله 1: ارزیابی خسارت

اولین قدم در تعمیر مبل یک ارزیابی کامل است. سازنگان مبل، مبل ها را بررسی کرده و مناطق آسیب دیده یا پوسیده را شناسایی کرده و مشخص می‌کنند که کدام نوع تعمیر برای هر مبلی موردنیاز است. آن‌ها بدنه یا لوازم داخلی، فنرها و سایر اجزایی که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند را بررسی می‌کنند. این ارزیابی به آن‌ها کمک می‌کند تا دامنه کار تعمیر مورد نیاز را درک کنند.                     

مرحله 2: انتخاب پارچه و مواد

هنگامی که ارزیابی کامل شد، تعمیرکاران مبل مواد مناسب را برای تعمیر انتخاب می‌کنند. این تعمیر شامل انتخاب پارچه مناسب روکش طبق طرح اصلی یا طبق سلیقه مشتری به روز می شود. انتخاب پارچه بسیار مهم است زیرا هم بر جذابیت بصری و هم راحتی مبل تعمیر شده تأثیر می گذارد.

مرحله 3: حذف کردن

در بسیاری از موارد، برای دسترسی به اجزای آسیب دیده یا فرسوده،پارچه یا فوم یک مبل باید تا حد موردنیاز باز شود. ‌بدنه مبل، روکش‌ها یا اجزا هرقسمت از مبل را با دقت حذف می‌کنند. این فرآیند به آن‌ها اجازه می دهد تا روی هر قسمت به صورت جداگانه کار کنند.

مرحله 4: تعمیرات بدنه

سازنگان مبل بر یکپارچگی ساختار مبل تمرکز می‌کنند. اطمینان از محکم بودن بدنه برای طول عمر مبل ضروری است. طبق این اصل آن‌ها قطعات آسیب دیده یا ضعیف بدنه مبل مانند تکیه‌گاه های چوبی شکسته یا بدنه‌های فلزی آسیب دیده را تعمیر یا تعویض می‌کنند.

مرحله 5: تعویض فنر و فوم

اگر مبل دارای فنر باشد، سازندگان مبل به هرگونه فنر آسیب دیده یا فرسوده که بر راحتی و پشتیبانی تأثیر می گذارد، رسیدگی می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است فوم یا چوب پنبه ای را در داخل کوسن ها جایگزین کنند تا شکل و راحتی آن بهبود یابد.

مرحله 6: روکش کردن

نمونه قبل و بعد تعویض پارچه مبل

روکش کردن یک فرآیند دقیق است که در آن پارچه جدید برش خورده، دوخته شده و دقیقاً روی بدنه مبل نصب می شود. سازندگان برای تراز کردن الگوها و ایجاد یک روکش صاف و بدون چروک بسیار دقت می‌کنند. این مرحله اغلب از نظر بصری متحول کننده ترین است و ظاهری تازه و به روز به مبل می دهد.

مرحله 7: کار با جزئیات

سازندگان حرفه ای مبل به جزئیات توجه می‌کنند. آن‌ها ممکن است عناصر تزئینی را برای بهبود ظاهر مبل اضافه کنند. این جزئیات می‌توانند درزها و منگنه ها را پنهان کنند و در نتیجه یک روکش صیقلی ایجاد کرده یا  ظاهر متفاوتی نسبت به گذشته به مبلمان بدهد.

مرحله 8: مونتاژ مجدد

با توجه به جنبه‌های ساختاری و زیبایی‌شناختی، تعمیرکاران اجزای مبل را دوباره کنار هم قرارداده و اطمینان حاصل می‌کنند که همه قسمت‌ها به طور ایمن وصل شده‌اند. این تعمیر شامل اتصال مجدد پایه ها و سایر وسایل نیز می شود.

مرحله 9: کنترل کیفیت

قبل از این که مبل تعمیر شده به صاحبش بازگردانده شود، سازنگان مبل بررسی های کنترل کیفیت را انجام می دهند. آن‌ها هر اینچ از مبل را بررسی کرده و مطمئن می‌شوند که استانداردهای دقیق هم از نظر ظاهر و هم راحتی تطابق داشته باشد.

جمع بندی

تعمیر حرفه‌ای مبل یک راه موثر و مقرون به‌صرفه برای بازگرداندن مبل شما به حالت اولیه است. یک شرکت ارائه دهنده خدمات تعمیر مبل از مواد و تکنیک های باکیفیت استفاده کرده تا اطمینان حاصل شود که مبل شما به بهترین حالت خود می‌رسد. آن‌ها همچنین می‌توانند با جلوگیری از آسیب بیشتر به مبل شما در زمان و هزینه صرفه جویی کنند.

هنگام جستجوی آنلاین تعمیر حرفه‌ای مبل در نزدیکی خود، حتماً دقت کنید . مقالات و آگهی‌های آنلاین را بررسی کنید تا یک شرکت معتبر پیدا کنید. اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد تعمیر حرفه‌ای مبل دارید، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهنمای جامع تعمیر حرفه‌ای مبل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای جامع تعمیر حرفه‌ای مبل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.