زمان مطالعه: 4 دقیقه
تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و داستان 80 گل زده در 8 مسابقه!

تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و داستان 80 گل زده در 8 مسابقه!

برای این که پی به اختلاف سطح تیمهای فوتبال در بخش زنان ببریم، کافی است مروری داشته باشیم بر گروه چهارم اروپا در رقابتهای انتخابی جام جهانی 2023 زنان.

وقتی دو تیم فوتبال انگلیس و لاتویا در روز 30 نوامبر 2021 در دیدار برگشت انتخابی جام جهانی زنان در منطقه اروپا مقابل هم قرار گرفتند، هیچ یک از 10402 تماشاگر حاضر در ورزشگاه کیپ موت شهر دانکاستر نمی توانست امیدی برای تیم میهمان قائل باشد. تیمی که در سه مسابقه قبلی خود ابتدا در حضور تنها 65 تماشاگر! در خانه(8-1) از اتریش باخت و آن گاه(4-0) در زمین ایرلند شمالی تن به شکست داد. سومین دیدار لاتویا در روز 26 اکتبر از ساعت 19:30 به وقت محلی در ریگا مقابل انگلیس آغاز شد و سه شیرها به سرعت و طی 12 دقیقه نخست دو بار توسط اِلا تون دروازه میزبان خود را گشودند. الن وایت در دقیقه 25 اختلاف را بیشتر کرد و میلی برایت در دقیقه 32 اختلاف را به چهار گل افزایش داد. در نیمه دوم هرچه زمان پایان بازی نزدیک تر می شد، کار برای لاتویا دشوارتر ادامه می یافت؛ به طوری که طی دقایق 68 تا پایان مسابقه پنج گل وارد دروازه این تیم شد. از جمله سه گل آخر انگلیس در دقایق 79، 81 و 82 تا نتیجه کار(10-0) به سود سه شیرها خاتمه پیدا کند.

پیش از مسابقه برگشت دو تیم در سی ام نوامبر انگلیس یک مسابقه هم در برابر اتریش انجام داد و (1-0) برنده شد اما لاتویا در این مدت مسابقه ای نداشت و می شد حدس زد نتیجه ای شبیه به دیدار رفت دو تیم اتفاق بیفتد. اما پیش بینی ها غلط از آب درآمد!

در این مسابقه سارینا ویگمان مربی هلندی انگلیس تیم خود را با روش 2-5-3 به میدان فرستاد و لاتویا هم با سیستم 1-3-2-4 وارد زمین شد. در حالی که شِوکِوا کاپیتان تیم مشغول بچه داری بود و به دلیل مشکلات خانوادگی در این مسابقه حضور پیدا نکرده بود. برگزاری مسابقه در روز سه شنبه امکان گرفتن مرخصی را برای بازیکنان لاتویا دشوارتر کرده بود و تیم در حالی برای این مسابقه آماده شد که 9 بازیکن حاضر در لیست فاقد باشگاه بودند! اما در عوض آنا گورنل که در آمریکا متولد شده بود برای لاتویا به میدان می رفت تا امیدهای تیم بر دوش او سنگینی کند.

 وقتی بِتانی مید در دقایق 3 و 12 برای انگلیس گلزنی کرد، هه مطمئن شدند که فاجعه ای بزرگ در انتظار لاتویاست؛ زیرا بین دو گل این بازیکن، الن وایت هم در دقایق 6 و 9 برای سفیدپوشان گلزنی کرد و تنها بعد از 12 دقیقه نتیجه چهار بر صفر شده بود! مید در دقیقه 23 هت تریک خود را کامل کرد. در حالی که پنج دقیقه قبل، لورن هِمپ گل دیگری برای انگلیس به ثمر رسانده بود. همپ در دقیقه 44 دومین گل خود را به ثمر رساند؛ دو دقیقه بعد از گلزنی الا تون. نیمه اول با هشت گل به سود انگلیس خاتمه پیدا کرد و می شد حدس زد که آرزوی لاتویا این است که بازی هرچه زودتر به پایان برسد! بین دو نیمه لاتویا دو تعویض داشت از جمله بیرون کشیدن لورا سینوتکینا دروازه بان تیم در نیمه اول و جایگزینی یک دروازه بان نگونبخت دیگر؛ آلینا اسکلمنووا.

نیمه دوم با گل دقیقه 49 الن وایت برای انگلیس شروع شد و سه دقیقه بعد از تکمیل هت تریک این بازیکن، انگلیس صاحب یک پنالتی شد که این ضربه را جورجیا استَنوِی به گل تبدیل کرد. چهار دقیقه زمان لازم بود تا جسیکا کارتر گل دیگری به ثمر برساند و در دقیقه 61 هم نوبت به بتانی انگلند رسید که اختلاف را به 12 گل افزایش دهد. این نتیجه دیری نپایید و در دقیقه 67 جیل اسکات گل بعدی را وارد دروازه لاتویا کرد. در بیست دقیقه پایانی درخشش دو بازیکن شروع شده بود.

اولی آلسیا روسو بود که در دقیقه 71 اولین گل خود را در این مسابقه به ثمر رساند و با گلهایی که در دقایق 81 و 82 به ثمر رساند، طی تنها 11 دقیقه موفق به هت تریک شد! در این بین لورن همپ در دقیقه 76 سومین گل خود را در این مسابقه زده بود و جوردن نابز هم در دقیقه 80 یک گل دیگر به لیست گلهای سه شیرها اضافه کرده بود!

گل بعدی انگلیس در دقیقه 84 توسط بتانی انگلند زده شد و سرانجام لورن همپ در دقیقه 88 با ثبت چهارمین گل خود، پوکر کرد و نتیجه مسابقه را(20-0) ساخت!

با این نتیجه تمامی رکوردهای تاریخ فوتبال انگلیس جابه جا شد؛ برای اولین بار چهار بازیکن در یک مسابقه موفق به هت تریک شده بودند و از طرفی رکورد بهترین برد تاریخ تیم ملی زنان انگلیس شکسته شده بود؛ بردی که در سال 2005 در برد(13-0) مقابل مجارستان به دست آمده بود. حتی در بخش مردان هم از سال 1882 هیچ نتیجه ای بهتر از برد(13-0) در برابر ایرلند کسب نشده بود.

الن وایت با گلهای این مسابقه، تعداد گلهای ملی خود را به 48 افزایش داد و رکورد بیشترین گل ملی زنان انگلیس را از کِلی اسمیث 46 گله گرفت.

با این نتیجه انگلیس به رده هشتم رنکینگ فیفا صعود کرد و لاتویای رده نود و چهارمی، ناگهان تا رتبه 102 سقوط کرد!

در ادامه مسابقات، انگلیس در برابر مقدونیه شمالی و لوگزامبورگ با نتیجه مشابه(10-0) پیروز شد؛ همین نتیجه در دیدار رفت مقابل لوگزامبورگ هم تکرار شده بود. مقدونیه شمالی هم در مسابقه رفت 8 گل از انگلیس خورده بود!

دو برد(4-0) و (5-0) مقابل ایرلند شمالی و سرانجام برد(2-0) در برابر اتریش سبب شد که انگلیس با 8 برد و 80 گل زده و بدون گل خورده به کار خود خاتمه دهد و مقتدرانه ترین نتایج تاریخ خود را کسب کند.

اما لاتویا هم در 10 مسابقه 63 گل دریافت کرد و با 3 امتیاز در قعر جدول گروه ایستاد. سایر تیمها هم شرایطی مشابه داشتند. اتریش- تیم دوم گروه- در مجموع 50 گل زده بود و در مقابل مقدونیه شمالی دیگر تیم قعرنشین گروه 62 بار دروازه خود را گشوده دید! به این ترتیب انگلیس راهی جام جهانی شد و بقیه تیمها به انتظار آینده نشستند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و داستان 80 گل زده در 8 مسابقه!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و داستان 80 گل زده در 8 مسابقه! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.