زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی پیروس دیماس

بیوگرافی پیروس دیماس

«پیروس دیماس» بزرگ‌ترین وزنه‌بردار تاریخ یونان و یكی از برترین وزنه‌بردارانی است كه در تاریخ این رشته ظهور كرده است.

این قهرمان در 13 اكتبر 1971 در هیمارا واقع در كشور آلبانی به دنیا آمد و حتی در سال 1990 در مسابقات اروپایی به عنوان عضوی از تیم‌ملی آلبانی در بازی‌ها شركت كرد. با این حال دیماس در این كشور در شمار اقلیت‌های قومی به شمار می‌رفت و همین امر سبب شد تا در سال 1991 به یونان رفته و از آن به بعد به عنوان عضوی از تیم‌ملی یونان در بازی‌ها شركت كند. در المپیك 1992 بارسلونا، دیماس با وزن 82.5 كیلوگرم، ركورد 370 كیلوگرم را برجای نهاد و با ركورد كریستوف سی‌یمیون لهستانی و ابراهیم صمدف از «جامعه كشورهای مستقل مشترك‌المنافع» مساوی كرد. حالا تنها چیزی كه قهرمان بازی‌ها را مشخص می‌كرد، وزن قهرمان بود. ابراهیم صمدف پنج گرم از دو نفر دیگر سنگین‌تر بود و به همین علت به مقام سوم قناعت كرد. اما وزن پیروس و كریستوف دقیقاً برابر بود. حالا باید قانون «تای‌برك» اجرا می‌شد. طبق این قانون اگر وزن دو وزنه‌بردار برابر باشد، ورزشكاری برنده می‌شود كه در سه حركت یكضرب و سه حركت دو ضرب، زودتر به ركورد نهایی خود رسیده باشد. چنین شد كه وزنه‌بردار یونانی به مدال طلا دست یافت و اولین مدال وزنه‌برداری یونان از سال 1904 به بعد را به دست آورد. تا قبل از المپیك 1996 دیماس در دو دوره از سه مسابقه قهرمانی جهان برنده مدال طلا شد و در شرایطی وارد المپیك شد كه حالا ركورددار جهان نیز بود. او در المپیك نیز هواداران خود را ناامید نكرد و هم در بخش یكضرب و هم در قسمت دوضرب ركورد جهان را ترقی داد. اختلاف او با «مارك هوستر» آلمانی، نفر دوم بازیها 9 كیلوگرم بود.

IWF stronger with Pyrros" says Irani after weightlifting hero stays in role

در المپیك 2000 سیدنی، دیماس دو حركت اول یكضرب خود را از دست داد و تا آستانه حذف پیش رفت. پس از آن نیز تا اواسط مسابقه نفر چهارم المپیك بود و تنها به لطف حركت دوضرب توانست خود را به ركورد 390 كیلوگرم برساند. حالا او با «هوستر» آلمانی و «آسانیدزه» از گرجستان برابر شده بود و باز هم قهرمان المپیك را وزن‌كشی مشخص می‌كرد. دیماس 16 گرم از هوستر و 64 گرم از آسانیدزه سبك‌تر بود و سومین طلای المپیكی خود را صاحب شد.

 چهار سال بعد در كشور یونان، المپیك آتن برگزار شد و قهرمان یونانی پس از به دست آوردن مدال برنز بازی‌ها، با درآوردن كفش‌هایش روی صحنه رقابت، رسماً از رشته وزنه‌برداری خداحافظی كرد. به پاس زحمات دوازده ساله او در المپیك، مردم قدرشناس یونان همگی در سالن ایستاده و او را تشویق كردند.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی پیروس دیماس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی پیروس دیماس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.