زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی واسیلی آلکسیف( بخش دوم)

بیوگرافی واسیلی آلکسیف( بخش دوم)

در طول دهه 70 واسیلی آلکسیف شکست ناپذیر باقی ماند و از 1970 تا 1977 رقبای او، در حسرت شکست دادن او باقی ماندند.

رسیدن به عدد 600

واسیلی آلکسیف هر سال در رقابتهای قهرمانی اروپا و مسابقات جهانی، رکوردها و مدالهای طلا را از آن خود می کرد. کم کم تعداد رکوردهایش به قدری زیاد شد که تا آن زمان هیچ وزنه برداری به آن نرسیده بود. از همه مهمتر این که او نخستین وزنه برداری بود که در مجموع سه حرکت  خود به رکورد 600 کیلوگرم دست پیدا می کرد.

 

نخستین مرد 400 کیلویی

در المپیک 1972 مونیخ، واسیلی سی ساله، هم قدرت داشت و هم نشاط کافی. او در مجموع 3 حرکت به رکورد 640 کیلوگرم رسید و در حالی قهرمان المپیک شد که رکورد او 27.5 کیلو از نفر دوم بهتر بود! چهار سال بعد، او مجددا در المپیک شرکت کرد. در تمام این سالها او شکست ناپذیر مانده بود. حتی با این که در سال 1973 حرکت پرس از حرکات وزنه برداری حذف شده بود. با این حال واسیلی در همان سال در دو حرکت یکضرب و دوضرب به رکورد 402.5 کیلوگرم رسید و باز هم نخستین مردی لقب گرفت که در دو حرکت از 400 کیلو عبور می کند. رکوردی که بعدها توسط وی، تا 445 کیلوگرم نیز افزایش پیدا کرد.

دومین طلای المپیک

در المپیک 1976 مونترآل واسیلی 34 ساله بود و دیگر نشاط دوران جوانی را نداشت اما هنوز قدرت بی مانند او در وجودش باقی مانده بود. او این بار رکورد 440 کیلوگرم را ثبت کرد و باز هم مدال طلای المپیک را به خود اختصاص داد. در حالی که در حرکت یکضرب از رودولف مانگ رقیب آلمانی خود عقب افتاد اما در دو ضرب این عقب ماندگی را جبران کرد. اتفاقی که پیش از آن نیز بارها رخ داده بود. با این حال واسیلی ضعف خود در حرکت یکضرب  را همیشه در حرکت دوضرب جبران می کرد.

 

161 رکورد کشوری و جهانی

با افزایش سن و سال واسیلی، او به« پاپا آلکسیف» مشهور شده بود. هرچند از سال 1975 دیگر نتوانسته بود رکورد یکضرب جهان را ترقی دهد، اما رکوردشکنی هایش در دوضرب و مجموع ادامه داشت تا جایی که تعداد رکوردشکنی هایش در مسابقات جهانی به عدد 80 رسیده بود! او در شوروی نیز رکوردشکنی می کرد و 81 بار رکوردهای کشورش را ترقی داد. به گفته خودش:

 

بابت هر بار رکوردشکنی مبلغی معادل 700 یورو دریافت می کردم.

 

به لطف همین پادش ها بود که او سرانجام توانست عمارتی بزرگ و زیبا در شهر شاختی بنا کرده و در آنجا بیشتر وقت خود را به پینگ پنگ بپردازد. در عین حال عاشق آواز خواندن و باغبانی بود و وقت خود را صرف گلهای رُز می کرد. وقتی او در سال 1978 از یک وزنه بردار جوان آلمانی به نام یورگن هویزر شکست خورد، مشخص شد که آلکسیف هم یک انسان است که تنها با تمرین مستمر به آن همه افتخار رسیده است و حالا با افزایش سن و سال، قدرت خود را از دست داده است. در طول این سالها او 8 طلا جهان، 8 طلای اروپا، 7 طلای شوروی و دو طلای المپیک را به دست آورده بود.

پایان کار پاپا آلکسیف

آلکسیف برای آخرین بار در مسابقات 1980 در المپیک شرکت کرد. این بار المپیک در مسکو پایتخت کشورش برگزار می شد و قهرمانی در المپیک می توانست پایانی باشکوه برای مرد 38 ساله روس رقم بزند. اما مرد بدون مربی روس، باز هم در حرکت یکضرب ناکام ماند. او این بار نتوانست وزنه خود را بالای سر ببرد و با سه خطا در یکضرب از دور مسابقات حذف شد. با این حال هموطن او سلطان راخمانَف مدال طلای این وزن را از آن خود کرد و اجازه نداد مدال واسیلی به کشوری دیگر برسد.

 

یک مربی موفق

قهرمان روس پس از المپیک 1980 از مسابقات وزنه برداری خداحافظی کرد. اما ارتباط او با این ورزش قطع نشد. حتی با این که در سال 1987 به عنوان یکی از نمایندگان کنگره مردم در استان خود برگزیده شد، اما در سال 1990 مربی وزنه برداری تیم کشورش شد و روسها در المپیک 1992 بارسلونا نتایجی درخشان کسب کردند. 5 مدال طلای المپیک، حاصل کار شاگردان واسیلی بود. دو پسر او دیمیتری و سرگئی نیز راه پدر خود را ادامه دادند و دیمیتری موفق شد عنوان چهارم کشور خود را به دست آورد.

سرانجام قهرمان اسطوره ای روس و یکی از قوی ترین مردان تاریخ، در 25 نوامبر 2011 در شهر مونیخ آلمان به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفت. او در هنگام مرگ 69 سال داشت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی واسیلی آلکسیف( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی واسیلی آلکسیف( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.