زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مارگارت کورت

بیوگرافی مارگارت کورت

مارگارت کورت در سال 1962 توانست به رتبه اول رنکینگ بهترین تنیسورهای زن جهان صعود کند.

 

مارگارت اسمیت کورت در دوران حرفه ای خود از 1960 تا 1973 برنده 62 عنوان در رقابتهای گرند اسلم شد. جری کرانهام درباره اش گفته بود: کورت هر زمین تنیسی را فتح کرد. بیلی جِین کینگ رقیب کورت هم به او لقب بازو Arm داد که اشاره ای بود به ضربات قدرتمند او در طول مسابقات. کورت با قامت 175 سانتی متری و چابکی فراوان به تسلطی در تنیس دست یافته بود که تا آن زمان کمتر کسی بدان دست پیدا کرده بود. 

کورت که روز 16 جولای 1942 در آلبری استرالیا متولد شده بود، از کودکی تمرینات خود را روی زمین های چمن انجام داده بود و همین امر او را برای بازی در زمین های چمن آماده کرده بود. سرویس های دقیق و قدرتمند، ضربات والی هار ناپذیر و حس تشخیص بالا از شرایط مسابقه، رقبا و زمین سبب شده بود که در روی زمین های سنگین نیز بدون مشکلی برنده شده و تا سال 1970 به آمار 104 برد و تنها 6 شکست در تنیس زنان دست پیدا کند.

Margaret Court: Former tennis champion claims LGBTQ teaching in schools is  controlled by 'the devil' | CNN

زمانی که مارگارت کورت در 1970 برنده هر چهار گرند اسلم تنیس سال شد، مجموعا 14800 دلار درآمد از این عناوین به دست آورد. در حالی که با توجه به تغییرات جوایز مسابقات اکنون برای قهرمانان به 2.5 میلیون دلار افزایش یافته است. با این حال کورت تنیس را به خاطر علاقه بازی می کرد و نه جوایز مادی. او سرانجام در 1977 و پس از بازنشستگی از تنیس به موطن خود استرالیا بازگشت. در دوران درخشش در زمین های تنیس او در رقابتهای انفرادی،  11 بار قهرمان تنیس اوپن استرالیا، 5 بار فاتح مسابقات فرانسه، 3 بار قهرمان ویمبلدون و 5 بار قهرمان یو.اس.اوپن شده بود. همچنین در بخش دوبل 4 قهرمانی اوپن استرالیا، 4 بار قهرمانی رقابتهای فرانسه، 5 بار فتح ویمبلدون و 8 بار عنوان نخست مسابقه های یو. اس. اوپن را از آن خود کرد. چهار قهرمانی فِد کاپ( مسابقات تیمی زنان) با استرالیا هم از دیگر افتخارات کورت به شمار می آمد.

با این حساب عجیب به نظر می رسید که او به ناگاه به الهیات روی آورده و  به عنوان کشیش در کلیسا مشغول خدمت شود. کورت در سال 1983 مدرک الهیات خود را دریافت کرد و حتی در روزهای یکشنبه در تلویزیون محلی سخنرانی های مذهبی انجام داد. هرچند در این دوران کمتر در برابر مردم و رسانه ها حضور داشت اما میراثی که به عنوان یک قهرمان برجای نهاد، او را برای همیشه در تنیس ماندگار کرد.

آخرین بار که اخباری از او در رسانه ها به گوش رسید زمانی بود که برای چندمین بار با ازدواج همجنس گرایان در استرالیا مخالفت کرد و این مساله سبب شد که برخی از هم بازیان سابقش به شدت از او انتقاد کنند. حتی در سال 2012 یک گروه از دگرباشان خواستار تغییر نام زمین تنیسی شدند که در بزرگداشت او مارگارت کورت آره نا نام گرفته بود.

Margaret Court Arena - Margaret Court Arena

با این حال کورت هرگز از مواضع خود کوتاه نیامد و هنوز هم با همجنس گرایان مخالفت می کند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مارگارت کورت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مارگارت کورت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.