زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی فاتوما روبا

بیوگرافی فاتوما روبا

وقتی فاتوما كودكی بیش نبود، مجبور بود هر روز 9 كیلومتر را برای رسیدن به مدرسه بدود. همین امر در تبدیل او به قهرمان دوهای استقامت تاثیری عمده نهاد.

این دونده اتیوپیایی كه در روز 18 دسامبر 1973 متولد شده بود به سرعت استعداد خود را در دوهای طولانی شكوفا ساخت و در سال 1990 و در شرایطی كه تازه 16 ساله شده بود در رقابت‌های قهرمانی آفریقا و در مسابقه 3000 متر با مانع و 10 هزار متر به مقام چهارم دست یافت. روبا در سال 1993 برای اولین بار در ماراتن شركت كرد و در اواخر سال 1995 بهترین ركورد خود را به جای نهاد و ماراتن را در 2:35:23 ساعت دوید! همین درخشش سبب گردید كه او در المپیك 1996 (آتلانتا) و در رقابت ماراتن شركت كند. روز 27 جولای در حالی دوندگان با شلیك تپانچه مسابقه خود را آغاز كردند كه روبا در بین دوندگان، صاحب رتبه 29 در رده‌بندی جهانی بود و هرگز به عنوان یك مدعی كسب طلا محسوب نمی‌گردید؛ اما فاتوما با گامهای بلند خود از دیگران پیش افتاد و در نیمه مسیر از نفر دوم 9 ثانیه پیش بود. او لحظه به لحظه از رقبا بیشتر فاصله گرفت و سرانجام مسابقه را در حالی فتح كرد كه ركورد 2:26:05 ساعت او، 2 دقیقه از بهترین ركورد شخصی وی نیز بهتر بود؛ با كسب این قهرمانی، او به اولین زن آفریقایی بدل گردید كه ماراتن المپیك را فتح كرده است. وی به خبرنگاران گفت: ... برای وطنم...

 و این قهرمانی را به كشور اتیوپی تقدیم كرد روبا به درخشش خود ادامه داد و از 21 آوریل 1997 باركورد 2:26:23 ساعت فاتح ماراتن بوستون گردید. با این نتایج به نظر می‌رسید كه او امید اول كسب مدال طلا در روز 9 آگوست و در مسابقه قهرمانی جهان در آتن (یونان) باشد. روبا از نیمه راه صدرنشین مسابقه شد اما سرانجام به دلیل مصدومیت از ادامه رقابت بازماند. او در سال 1998 با موفقیت به صحنه رقابت‌ها بازگشت و با ركورد 2:23:21 ساعت، باز هم ماراتن بوستون را فتح كرد. او این عنوان را در سال 1999 نیز تكرار نمود. او در همین سال در ماراتن مسابقات جهانی سویل (اسپانیا) ود ر هوایی فوق‌العاده گرم چهارم شد و یك سال بعد در حالی در المپیك سیدنی مسابقه داد كه تا كیلومتر سی و هشتم پیشتاز مسابقه بود اما سرانجام به عنوان نهم بازی‌ها قناعت كرد.

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی فاتوما روبا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فاتوما روبا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.