زمان مطالعه: 3 دقیقه
آرسنال؛ تیمی کاملا غیر بریتانیایی در لیگ برتر انگلیس

آرسنال؛ تیمی کاملا غیر بریتانیایی در لیگ برتر انگلیس

در روز ولنتاین سال 2005، آرسنال به اولین باشگاه انگلیسی تبدیل شد که یک تیم کاملاً خارجی را در یک مسابقه لیگ، مورد استفاده قرار داده است.

شش سال قبل از آرسنال، چلسی جیانلوکا ویالی هم از ترکیب یازده نفره غیر انگلیسی استفاده کرده بود، اما تفاوت توپچی ها با آبی ها در این بود که حتی بازیکنان تعویضی این تیم هم غیربومی بودند تا حتی یک دقیقه هم به بازیکنان انگلیسی آرسنال فرصت بازی داده نشود؛ هرچند که سیاست آرسن ونگر نتیجه بدی در بر نداشت و توپچی ها(5-1) کریستال پالاس را در هم کوبیدند. نگاهی داریم به ترکیب آن روز آرسنال تا ببینیم چه نفراتی در آن ترکیب تاریخی به میدان رفتند و سرنوشت هرکدام چه شد؟

 

ینس لمان

دروازه بان آلمانی توپچی ها، پس از ترک آرسنال در سال 2008، دوره ای دو ساله را در اشتوتگارت سپری کرد و در سال 2011 برای آخرین بار پیراهن توپچی ها را به تن کرد.

لمان پس از آن لایسن حرفه ای یوفا را دریافعت کرد و فعالیت هایی نیز به عنوان سفیر یونیسف داشته است.

 

لورن

پس از بازنشستگی با پیراهن کوردوبا در سال 2011، مدافع کامرونی به اقامت خود در اسپانیا ادامه داد. سرانجام او در هنگام بازگشت به انگلیس، به عنوان کارشناس برای Sky Sports و ITV به فعالیت مشغول شد.

 

کولو توره

کولو توره پس از آرسنال، در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن لیورپول هم به میدان رفت. انتظار طولانی توره برای بالا بردن جام ملت های آفریقا هم به پایان رسید و او یک پنالتی مهم را در ضربات طولانی و سرنوشت ساز مقابل غنا به ثمر رساند و با ساحل عاج قهرمان مسابقات شد.

 

پاسکال سیگان

سیگان فرانسوی دوران پایانی فوتبال خود را در ویارئال و کارتاخنا سپری کرد و سرانجام در جولای 2011 و در 37 سالگی از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. کمی بعد، او به باشگاه سابق خود-لیل- بازگشت و به عنوان مربی زیر 14 سال این تیم وارد عرصه مربیگری شد.

 

گائل کلیشی

کلیشی در زمان حضور در ترکیب تاریخساز آرسنال حتی 20 سالش هم نشده بود. او بعدها به منچسترسیتی پیوست و در سالهای 2012و 2014 به چیزی درست یافت که قبلا تنها یک بار با آرسنال موفق به کسب آن شده بود؛ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس.

 

روبرت پیرس

رابرت پیرس بعد از کناره گیری از فوتبال، برای مدت کوتاهی از بازنشستگی خارج شد تا برای اف سی گوا در سوپر لیگ هند بازی کند. البته او حتی بعد از کنار گذاشتن فوتبال هم در لاندن کلنی - زمین تمرین آرسنال- حضور پیدا می کرد و برای حفظ تناسب اندام خود در کنار بازیکنان جوان تر به میدان می رفت. در حالی که تکنیک بی عیب و نقص خود را حفظ کرده بود.

 

پاتریک ویرا

پاتریک ویرا بعدها سر از یوونتوس و اینتر درآورد و سرانجام پس از پایان دوران حرفه ای خود در منچسترسیتی، در بخش استعدادیابی این تیم مشغول فعالیت شد. بعدها او سرمربی کریستال پالاس شد تا به عنوان یک سرمربی سیاهپوست، کاری کم سابقه کرده باشد.

 

ادو

ادو که کار خود را در تیم برزیلی کورینتیانس آغاز کرده بود، فوتبال خود را در همین تیم به پایان رساند و با همین تیم وارد عرصه مربیگری شد.

 

خوزه آنتونیو ریس

ریس هم نیز مانند ادو و پاسکال سیگان به خانه خود بازگشت. او که هرگز نتوانست توانایی های خود را در آرسنال نمایش دهد، بعدها سر از رئال مادرید و سویا درآورد و با رئال لالیگا و با سویا سه قهرمانی لیگ اروپا و یک سوپر جام یوفا را به دست آورد. ریس بعدها در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

 

دنیس برگ کمپ

مرد یخی تا زمانی که آرسنال اجازه داد، برای این تیم بازی کرد و حتی حاضر شد حقوقش کم شود اما با آرسنال قرارداد خود را تمدید کند. او بعدها در آژاکس دستیار سرمربی وقت تیم فرانک دی بوئر شد و در کنار او، چهار قهرمانی متوالی در لیگ هلند به دست آورد.

تی یری هانری

هانری از آرسنال راهی آمریکا شد و مجددا به صورت قرضی به جمع توپچی ها پیوست. او بعدها با تیم نیویورک ردبولز از فوتبال خداحافظی کرد و هرچند آشکارا از علاقه خود به مربیگری صحبت کرد، اما در دوران کوتاه مربیگری در موناکو چنان ضعیف ظاهر شد که پس از آن ترجیح داد به عنوان کارشناس تلویزیونی برای Sky Sports کار کند و حتی به عنوان کارشناس در یک قسمت سری دوم سريال تد لاسو هم بازی کند.

 

نیمکت نشینان

مانوئل آلمونیا دروازه بان اسپانیایی آرسنال که در آن روز روی نیمکت تیمش نشسته بود، وقتی به دلیل مشکلات قلبی نتوانست قرارداد خود را با تیم کالیاری تمدید کند، از فوتبال کناره گرفت و به لندن بازگشت.

فیلیپ سندروس سوییسی هم پس از حضور در فولام و والنسیا سر از استون ویلا درآورد. او بعدها تصمیم گرفت مسلمان شود و در همان ایام هم حضور در جام جهانی را با سوییس تجربه کرد.

سسک فابرگاس اسپانیایی هم بعدها پیراهن چلسی و بارسلونا را پوشید و هر افتخاری را که در آرسنال کسب نکرده بود، در این تیمها به دست آورد.

 رابین فن پرسی هلندی هم در منچستر یونایتد شرایط بهتری داشت و قهرمانی در لیگ برتر را با این تیم تجربه کرد. و سرانجام متئو فلامینی که مدتی را در میلان ایتالیا گذراند و سرانجام در سال 2013 دوباره به جمع توپچی ها اضافه شد.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آرسنال؛ تیمی کاملا غیر بریتانیایی در لیگ برتر انگلیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آرسنال؛ تیمی کاملا غیر بریتانیایی در لیگ برتر انگلیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.