در آسمونی برایتان راجع به لنف ادم نوشتیم، حالا میخواهیم به یکی از روش های پیشگیری از بروز این بیماری بپردازیم.

برنامه نرمش های زیر، باید 2بار در روز و هربار به مدت 15-20 دقیقه و متناسب با تحمل بیمار، توانایی و وضعیت بیماری اش انجام شود. بهتر است این نرمش ها در مقابل آینه انجام گردند، تا با حفظ تقارن بدن موجب آسیب دیدگی ستون مهره های فرد نشود و در هر مرحله 3-5 بار انجام گیرند و پس از اندکی استراحت 3-5 بار دیگر تکرار گردند. به مرور زمان تعداد این حرکات به 10 بار افزایش می یابد. مشاوره با پزشک و فیزیوتراپی توصیه میشود.

نرمشها و تمرینات روزانه:

تنفس شکمی: در هر نوبت، ورزش با این تنفس شروع و با آن به اتمام میرسد. هوا را با دهان بسته از راه بینی (در حالیکه عضلات شکم کاملا شل میباشند) وارد شکم کرده و پس از نگه داشتن هوا تا 3 شماره آن را از راه دهان خارج کنید. پیاده روی روزانه و تنفس عمیق در هوای آزاد و سالم نیز توصیه میشود.

تنفس شکمی
تنفس شکمی

نرمش کششی گردن: به آرامی گردن خود را به طرفین و جلو خم کنید و سعی داشته باشید کشش کامل عضلات را مقابل گردن احساس نمایید. در هر مرحله پس از 5 شماره مکث کنید و کردن را به حالت طبیعی برگردانید.

نرمش کششی گردن
نرمش کششی گردن

چرخاندن شانه ها: درحالیکه با نگاه مستقیم به جلو گردن خود را راست نگه داشته اید، شانه ها را کاملا شل کنید، آرنج مختصری خم شده و ستون مهره ها تا حد امکان صاف باشد. دو شانه را به آرامی به طرف جلو بچرخانید؛ طوریکه احساس کنید هر دو شانه یک دایره کامل را دور میزند، پس از استراحت کوتاهی همین حرکت را با چرخش شانه به سمت عقب انجام دهید.

بالا بردن دستها بر روی دیوار: روبروی دیوار بایستید و پاها را کمی از هم فاصله دهید. پنجه ها را کاملا نزدیک کرده و آرنجها را کمی خم نمایید و کف دستها را در سطح شانه ها روی دیوار بگذارید. با هر حرکت پی در پی، انگشتان دستها را روی دیوار بالا ببرید تا اینکه بازوها کاملا از آرنج صاف شوند. سپس به نقطه شروع برگردید و این تمرین را تکرار نمایید.

نرمش پیشگیری از لنف ادم دست
نرمش پیشگیری از لنف ادم دست

کشش زیر بغل: آرنج سمت جراحی شده را خم کنید و با کمک دست مقابل، بازو را به سمت بالای سر بکشید و تا 5 شماره نگه دارید. سعی کنید کشش را در زیر بغل خود احساس کنید.

کشش بازو ها: آرنج سمت جراحی شده را با کمک دست مقابل نگه دارید. بازو را در سطح شانه ببرید و سپس به آرامی آن را به طرف سر بالا ببرید.

نظر خود را درباره «نرمش پیشگیری از لنف ادم دست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نرمش پیشگیری از لنف ادم دست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.