زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!

دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیاز دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!به...

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!

به گزارش آسمونی ، در تاریخ رقابت های جام جهانی تیم ایتالیا رکوردی منحصر به فرد دارد. ایتالیایی ها به مدت 16 سال قهرمان جهان و مالک جام جهانی بودند! دلیل این امر وقوع جنگ جهانی دوم در سال 1939 بود و از آنجا که ایتالیا پیش از جنگ در سالهای 1934 و 1938 فاتح جام ژول ریمه شده بود، این جام تا پایان جنگ در ایتالیا ماند. سرانجام ایتالیا در مسابقات 1950 حضور پیدا کرد تا باز هم برای حفظ جام خود تلاش کند...  

اشتباهات مربی ایتالیا در استفاده از بازیکنان

به گزارش آسمونی ، اولین مسابقه گروه سه بین ایتالیا و سوئد در سائوپائولو برگزار شد و سوئدی ها توانستند تیم ایتالیا را مغلوب سازند. در حقیقت مسوولیت این شکست بیشتر به گردن خود ایتالیایی ها بود. زیرا فروچیو نووو مربی ایتالیا افرادی نامتجانس و ناهماهنگ را انتخاب کرده بود. بنیتو لورنتسی 24 ساله و بازیکن اینتر که ملقب به مار سمی بود و بهترین فروارد میانی تیم فوتبال ایتالیا به شمار می آمد، به دلیل مصدومیت های وارده از شرکت در بازی باز ماند. به این ترتیب نووو به جای او از بازیکنی پیر و فرتوت از اینتر به نام آلدو کامپاتلی 31 ساله استفاده کرد. هر چند غیبت بنیتو ضربه بزرگی به تیم می زد ولی جانشین ساختن او با آلدو واقعا مسخره بود. زیرا آلدو از بازیکنان قبل از جنگ جهانی دوم یود که توانسته بود از این جنگ جان سالم به در برد و تنها سابقه 6 بازی ملی داشت.

losing-the-cup-after-16-years
losing-the-cup-after-16-years

اسیر یکی از برادران نوردال

چند تن از بازیکنان تیم دوم ایتالیا که چندی قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی توانسته بودند تیم دوم انگلستان را در شهر میلان با نتیجه پنج بر صفر شکست دهند برای بازی در تیم ملی ایتالیا در جام 1950 انتخاب شدند. به گزارش آسمونی ، در حالی که تیم ایتالیا طرح و نقشه ای برای بازی نداشت، یکی دیگر از کارهای اشتباه آن بود که آمادئو آمادی بازیکن باهوش و 28 ساله را که در هر پستی می توانست بازی کند و از بازیکنان سرشناس تیم اینتر بود از راس حمله ایتالیا برداشتند. رهبری خط حمله ایتالیا به جینو کاپلو سپرده شد. جینو بازیکنی 30 ساله، بلندقامت، لاغر و بااستعداد بود که در زد و بندهای مسابقات فصلی ایتالیا در پیراهن بولونیا نقش مهمی ایفا کرده بود. اما کنوت نوردال بازیکن درشت اندام و 30 ساله سوئد و برادر گونار و بیرتیل او را کاملا مهار کرده بود.

دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!
دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!

روز درخشان یپسن

کارلو پارولا سنتر هافبک 28 ساله، بلندقامت و برازنده آتزوری در این بازی نتوانست از خود هنرنمایی کند. زیرا هاسه یپسن بازیکن موبور سوئدی دمار از روزگار او درآورد و فرصت کوچکترین ابراز وجودی به او نداد.به گزارش آسمونی ،  لوچیدیو سنتی منتی 29 ساله در آن روز در دروازه ایتالیا جای داشت و روز بسیار سختی را گذارنید. هر چند که ممکن بود او بتواند مانع از دو گل از گلهای سوئدی ها شود ولی در حقیقت باید گفت که دفاع ایتالیا در آن مسابقه وضع اسفناکی داشت.

losing-the-cup-after-16-years
losing-the-cup-after-16-years

اولین باخت ایتالیا در تاریخ جام های جهانی

مسابقه ایتالیا و سوئد در حضور 36 هزار نفر برگزار و ایتالیایی ها مسابقه را به خوبی آغاز کردند. ریکاردو کاراپلسه کاپیتان و گوش چپ ایتالیا اولین گل بازی را در دقیقه هفتم به دست آورد و بدین ترتیب تیم ایتالیا را پیش انداخت. اما هنوز نیمه اول به پایان نرسیده بود که یپسن(25) و سونه اندرسون(33) هافبک راست سوئد هر کدام موفق به زدن یک گل شدند. یپسن در نیمه دوم و در دقیقه 68 گل دیگری نیز به دست آورد. ارمس موچینلی گوش راست ایتالیا که بازیکنی ریز نقش بود در دقیقه 75 یکی از گلهای سوئد را جبران کرد. او در ادامه پاسی به کارپلسه داد و کالپیتان آتزوری هم شوت محکمی زد اما این توپ به تیر دروازه اصابت کرد تا ایتالیا بازنده شود.

دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!
دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!

انتقام به سبک ایتالیایی

به گزارش آسمونی ، انتقامی که ایتالیایی ها از سوئدی ها گرفتند غیر مستقیم بود. بدین ترتیب که آن ها توانستند هشت نفر از بازیکنان تیم سوئد را به باشگاههای فوتبال ایتالیا جذب کنند. طبق قوانین فوتبال سوئد، بازیکنان حرفه ای حق حضور در تیم ملی را نداشتند و به این ترتیب ناگهان تیم ملی سوئد تمام استعدادهای خود را بعد از جام 50 از دست داد. تیم فوتبال سوئد برای صعود به مسابقات دور بعد تنها لازم بود با پاراگوئه مساوی کند. چنین نتیجه ای هم در کوریتیبا به دست آمد. ایتالیا هر چند تیم پاراگوئه را در سائوپولو با نتیجه دو بر صفر شکست داد ولی این برد در سرنوشت ایتالیا تاثیری نداشت و سوئد صدرنشین گروه سوم جام 1950 شد. منبع: اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; از دست دادن جام پس از 16 سال مالکیت! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.