زمان مطالعه: 1 دقیقه
نخستین قهرمانی لیورپول در اروپا چگونه رقم خورد؟

نخستین قهرمانی لیورپول در اروپا چگونه رقم خورد؟

پس از گذشت بیست و یک سال از آغاز رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول دومین تیمی بود که فاتح باشگاههای اروپا شد.

پس از سه قهرمانی پیاپی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، یک بار دیگر تیمی از آلمان به فینال جام باشگاه ها رسید. اما این بار بایرن در یک چهارم نهایی(2-1) از دینامو کیف شوروی باخت و حذف شد تا نیمه نهایی تمام آلمانی در این دوره اتفاق نیفتد و مونشن گلادباخ به مربیگری ادو لاتک درخشش بایرن در سالهای قبل را ادامه دهد.

این رقابتها با حضور 32 تیم از روز 15 سپتامبر 1976 آغاز شد. در میان نامهای بزرگ، رئال مادرید با شکست(2-0) از کلوب بروخه بلژیک در همان مرحله دوم از مسابقات کنار رفت. پارتیزان بلگراد با دو شکست(0-2) و (0-3) در برابر دیناموکیف راهی به دور دوم هم نیافت و بنفیکا پرتغال در همین دور با دو گل از دینامو درسدن آلمان شرقی باخت و کنار رفت. رنجرز اسکاتلند هم در هر بازی یک گل از زوریخ سوییس خورد و با شکست(2-1) مقابل نماینده سوییس از رقابتها کنار رفت.

در پایان مراحل حذفی مونشن گلادباخ آلمان با برتری در برابر آستریا وین(3-1)، تورینو(2-1)، کلوب بروخه(3-2) و دینامو کیف( 2-1) فینالیست شود. تیم لیورپول هم با پیروزی در برابر کروسادرز ایرلند شمالی(7-0)، ترابوزان اسپور ترکیه(3-1)، سن اتین(3-2) و زوریخ سوییس( 6-1) دیگر تیمی بود که پای به فینال استادیو الیمپیکو رم گذاشت.

گلادباخی ها در مسیر فینال به ستارگانی چون راینر بونهوف، اولی اشتیلیکه، یوپ هاینکس، برتی فوگتس و مرد سال دانمارکی فوتبال اروپا آلن سیمونسون متکی بودند و لیورپولی ها با جان توشاک، کوین کیگان، تری مک درموت، استیو های وی، دیوید جانسون، ریموند کِنِدی برای قهرمانی آماده.

52078 تماشاگر بازی فینال را از نزدیک دیدند و با وجود حملات گلادباخ، این لیورپول بود که در نیمه اول با گل تری مک درموت پیش افتاد. در نیمه دوم هم حملات گلادباخ بیشتر بود اما لیورپول با گل های تامی اسمیت و فیل نیل برتری(3-1) را از آن خود کرد و شاگردان باب پیزلی به بزرگ ترین افتخار تاریخ باشگاه دست یافتند.

یازده مردی که لیورپول را به دومین قهرمان انگلیسی رقابتها بدل ساختند، عبارت بودند از: رِی کلمنس، فیل نیل، جوی جونز، تامی اسمیث، ری کندی، امیلین هیوز( کاپیتان)، کوین کیگان، جیمی کِیس، استیو های وی، ایان کالاگان و تری مک درموت.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نخستین قهرمانی لیورپول در اروپا چگونه رقم خورد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین قهرمانی لیورپول در اروپا چگونه رقم خورد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.