زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لچه ، گرگ و درخت شهر 1800 ساله

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لچه ، گرگ و درخت شهر 1800 ساله

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ لچه / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی لچه ؛ گرگ و درخت شهر 1800 سالهداستان...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ لچه / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

لچه ؛ گرگ و درخت شهر 1800 ساله

داستان فوتبال لچه با نام « اسپورتینگ کلوب لچه» و از 15 مارچ 1908 شروع شد؛ زمانی که تیم، پیراهن راه راه سیاه و سپید می پوشید و به همین خاطر با لقب بیانکونری شناخته می شد؛ همان لقبی که این روزها به یوونتوس اطلاق می شود. تیم لچه سالهای ابتدایی خود را در لیگ های منطقه ای سپری کرد و در فصل 24-1923 منحل شد. اما کمی بعد و در 16 سپتامبر 1927 دوباره کار خود را از سر گرفت. این بار به ریاست « لوئیجی لوپز روخو » و با نام جدید« یونیون اسپورتیوا لچه » این نام از آن به بعد دستخوش تغییر نشد و هنوز هم باشگاه با عنوان « یو. اس لچه » در فوتبال ایتالیا شناخته می شود. دومین ترکیب رنگی که لچه از آن استفاده کرد، رنگهای قرمز و زرد بود که پیش از لچه، مورد استفاده تیم دیگری قرار نگرفته بود و بدل به هویت لچه شد. این دو رنگ در نمادهای لچه همواره حضوری مستمر داشتند.

lecce-logo-during-time
lecce-logo-during-time

در سال 1971 نماد این باشگاه، یک سپر بود که نام باشگاه در بالای آن به چشم می خورد. بخش بالایی سپر زرد بود و بخش پایینی آن قرمز. در حالی که درون سپر هم یک سپر کوچک بود که تصویری از یک گرگ و یک درخت در آن به چشم می خورد. اما چرا گرگ و درخت؟ پاسخ این پرسش به تاریخ شهری بازمی گردد که در قرن سوم پیش از میلاد، سنگ بنای آن گذاشته شد اما در قرن دوم میلادی، امپراتور هادریان چند کیلومتر جای آن را تغییر داد و شهر جدید را لیچه آ( Licea ) یا لیتیوم( Litium ) نامید. در نماد این شهر، یک گرگ - که نماد امپراتوری روم بود-، یک درخت و یک تاج خودنمایی می کردند. باشگاه لچه هرگز گرگ و درخت را از نماد خود حذف نکرد؛ البته گاهی اوقات مثلا در اوایل دهه 80 تنها نام تیم روی پیراهن راه راه زرد و قرمز باشگاه نوشته می شد. اما هرگاه لوگو به پیراهن تیم بازمی گشت، همان نمادهای شهر در لوگو بودند. از سال 1981 لوگوی لچه دایره ای شکل شد و ترکیب رنگهای لباس باشگاه و پرچم ایتالیا در آن به کار رفت. به این شکل که برگهای درخت، سبز شدند و زمین زیر درخت، قرمز و زرد. گرگ هم با یک توپ فوتبال از پشت تنه درخت در حال حرکت بود.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لچه ، گرگ و درخت شهر 1800 ساله
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لچه ، گرگ و درخت شهر 1800 ساله

این نماد دو دهه عمر کرد تا این که در سال 2002 مجددا لوگوی شهر، جایگزین نماد قبلی شد. تصویری از یک سپر آبی رنگ که نام باشگاه در بالای آن با رنگ خاکستری قرار داشت و گرگ و درخت هم در پایین سپر، به رنگ خاکستری درآمده بودند. در میان سپر هم نواری زرد و قرمز کشیده شده بود که در مرکز آن، سال تأسیس باشگاه جای گرفته بود. آخرین تغییر در لوگوی باشگاه هم بسیار جزئی بود؛ سال 1908 در بخش پایینی لوگو تغییر مکان داد و نوار زرد و قرمز ممتد شد و کمی انحنا پیدا کرد. رنگهای آبی و خاکستری هم- که در آخرین لوگوی باشگاه وجود دارند- حالا تبدیل به لباس سوم باشگاه شدند؛ لباسی که همچون پیراهن دوم باشگاه، خطوط زرد و قرمز در آن جای داده شدند. باشگاه لچه در تمام عمر خود، افتخاری نداشته است و فقط چهار قهرمانی در سری C و 9 بار صعود به سری A کل افتخارات آن را تشکیل می دهند. اما عدم تغییر در رنگها و نمادهای این باشگاه سبب شده که القاب I Lupi( گرگ ها ) و I Giallorossi ( زرد و قرمز) فقط یک تیم را به یاد فوتبالدوستان ایتالیایی بیاورند. تیمی 111 ساله با نام « یو. اس. لچه»        

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لچه ، گرگ و درخت شهر 1800 ساله» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لچه ، گرگ و درخت شهر 1800 ساله فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.