زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لاتزیو ، عقاب و رنگ آبی آسمونی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لاتزیو ، عقاب و رنگ آبی آسمونی

با کسب رتبه هفتم نیم فصل 24-2023 و یک پله بالاتر از رقیب همشهری، لاتزیو وارد صد و بیست و چهارمین سالگرد تاسیس خود شد.

همه افتخارات لاتزیو

در فهرست افتخارات لاتزیو نباید به دنبال لیستی بلندبالا از افتخارات باشیم. کل قهرمانی های این تیم در سری آ به دو قهرمانی سالهای 1974 و 2000 محدود می شود. اما هفت عنوان قهرمانی جام حذفی طی سالهای 1958 تا 2019 و پنج بار فتح سوپرکاپ ایتالیا در سالهای 1998،  2000، 2009، 2017 و 2019 شرایط را برای این تیم تا حدودی آبرومندانه ساخته است.  تمام افتخارات اروپایی این تیم هم محدود می شود به فتح جام برندگان جام اروپا 1999 و فتح سوپرکاپ اروپا در همان سال. با این وجود حضور همیشگی در بین مدعیان قهرمانی سبب شده تا از لاتزیو به عنوان یکی از هفت خواهران فوتبال ایتالیا یاد شود.

عقاب و رنگ آبی آسمونی

در بین تیمهای فوتبال اروپا ، یکی از ساده ترین نشان های تیمهای فوتبال متعلق به باشگاه لاتزیو ایتالیا است . در لقب بیانکو سلستی ( bianco celesti ) به معنای « سفید و آبی آسمانی ها » و le aquile ( عقاب ها ) که باشگاه لاتزیو با این عناوین شناخته می شود ، از طرح و رنگ لباس و لوگوی باشگاه گرفته شده اند . نمادی که شامل یک سپر با رنگهای آبی آسمانی و سفید است و یک عقاب روی این سپر نشسته است . این علامتها شاید فوتبالی نباشند اما به خوبی هویت یک تیم 119 ساله را نشان می دهند .

الهام گرفته از مهد المپیک

باشگاه لاتزیو ( با تلفظ صحیح لاتسیو ) در روز 19 ژانویه 1900 میلادی تاسیس شد و اولین بار با پیراهن راه راه آبی آسمانی و سفید و شورت سیاه در مسابقات شرکت کرد . آسمونی ، نسل اول لاتزیو این رنگها را از پرچم و نشان ملی کشور یونان گرفته بودند . یونان مهد بازیهای المپیک باستان بود و ورزشهای مختلف از این کشور به سراسر اروپا رسیده و در تمام جهان گسترش یافته بود . موسسین لاتزیو هم با انتخاب این رنگها ، دین خود را به کشور یونان و نهضت المپیک ادا کردند .

lazio-logo-during-time
lazio-logo-during-time

نماد امپراتوری روم

اما تأسیس کنندگان باشگاه ، تاریخ و هویت ایتالیایی خود را هم فراموش نکردند . لوییجی بیارلی یکی از موسسین باشگاه پیشنهاد کرد که یک عقاب به عنوان نماد باشگاه انتخاب شود . آسمونی ، انتخاب این پرنده برگرفته از نشان امپراتوری روم بود که قرنها قدرت اول اروپا و جهان بود و تمام سرزمینهای شمال و جنوب مدیترانه را تسخیر کرده بود . رومی های باستان هرگاه به میدان نبرد می رفتند ، نشان عقابی به نام Aquila را با خود حمل کرده و به میدان جنگ می بردند تا این عقاب به عنوان سمبل امپراتوری روم شناخته شود .

باشگاه محبوب موسولینی

به این ترتیب نماد باشگاه لاتزیو شکل گرفت و به جز تغییراتی جزئی ، هرگز دچار تغییراتی اساسی نشد . مثلاً به مرور زمان عبارت s.s.lazio به نماد اضافه شد . دو حرف s ، حروف ابتدایی عبارات سوسیاتا اسپورتیوا ( sociata sportiva ) هستند و این حروف را هنوز هم می توان در نماد باشگاه مشاهده کرد .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لاتزیو ، عقاب و رنگ آبی آسمونی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لاتزیو ، عقاب و رنگ آبی آسمونی

عقاب طلایی و خاطرات طلایی روم

در دهه 90 نام باشگاه در بخشی از لوگو قرار گرفت که بنفش رنگ بود و راه راههای آبی و سفید شامل سه بخش آبی و دو بخش سفید بودند . اما اکنون نام باشگاه در بخشی سفیدرنگ دیده می شود و خبری از بخش بنفش در نماد نیست . راه راهها هم شامل دو بخش آبی و یک بخش سفید هستند و عقاب طلایی مثل همیشه در بالای لوگو خودنمایی می کند . عقابی که بهتر از هر چیز دیگر ، یک تیم فوتبال را به خاستگاه رومی آن ، مرتبط می سازد .   اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لاتزیو ، عقاب و رنگ آبی آسمونی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ لاتزیو ، عقاب و رنگ آبی آسمونی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.